Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@14:57:27 GMT

حضور رحمانی فضلی، آخوندی و نوبخت در جلسات کمیسیون عمران

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۴۶۳۵

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، دستورکار روز یکشنبه کمیسیون عمران مجلس به بررسی عملکرد اجرای قانون بودجه ۱۳۹۶ کل کشور و نحوه تصویب مقرره‌ها، احکام، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور و ابلاغ اعتبارات در بخش حمل و نقل با دعوت از سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت راه و شهرسازی و دیوان محاسبات کشور اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه برای بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از مسکن مهر و پاسخ به سوالات ولی داداشی نماینده آستارا، سیده‌حمیده زرآبادی نماینده قزوین، محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان، امیر خجسته نماینده همدان، رضا انصاری نماینده داراب و زرین‌دشت، احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی و خمیر، محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان، احمد امیرآبادی نماینده قم و نصرالله پژمانفر نماینده مشهد به کمیسیون عمران مجلس خواهد رفت.

دعوت از عبدالرضا، رحمانی فضلی وزیر کشور و معاونان و مسئولان ذی‌ربط سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو، مرکز پژوهش‌های مجلس جهت بررسی لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی و بررسی سؤالات محمدرضا صباغیان نماینده میبد و بافق و علی ساری نماینده اهواز در دستورکار روز سه‌شنبه کمیسیون عمران قرار دارد. 

همچنین کمیسیون عمران برای روز سه‌شنبه از محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی، وزارت نیرو، دیوان محاسبات کشور و خزانه‌داری کل کشور جهت بررسی تقاضای اعمال ماده (۲۳۶) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس درخصوص نحوه اجرای تبصره (۴) بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور دعوت کرده است.

روز چهارشنبه اعضای کمیسیون عمران از استان سیستان و بلوچستان جهت بررسی آخرین وضعیت عمرانی و روند تعریف و اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی با حضور مقام‌های عالی و ارشد وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور بازدید می‌کنند. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عباس آخوندی مسکن مهر محمدباقر نوبخت رحمانی فضلی کمیسیون عمران پسماندهای عادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به هیچ عنوان در بررسی جداول بودجه اجازه تصرف در منابع و مصارف را نداریم

سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ فروردین) مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از نیرو‌های مسلح و حافظان امنیت از پاسخ دندان شکنی که به رژیم صهیونیستی دادند و امید را در جامعه و کشور ایجاد کردند، گفت: آقای دکتر قالیباف بحث بنده بر سر بودجه است، در حال حاضر قسمت دوم بودجه بارگذاری شده، سوال اینجاست شما روشنگری کنید. بحث ما بر سر جداول کلان است یا جداول پیوسته که بارگذاری شده است. تا فردا هم کمیسیون‌ها بیشتر فرصت ندارند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث بر سر جداول است یا اینکه روند کار به صورتی است که همکاران می‌توانند بر روی پروژه مناطق خود نیز صحبت کنند، قاعده می‌گوید باید بر روی مباحث کلان بودجه‌ای بررسی شود، منطق کار این است که اگر قرار است بر روی مباحث جزئی دستگاه‌ها پیش برویم کار به اتمام نمی‌رسد.

وی افزود: چگونه این مباحث باید مطرح شود، در حال حاضر مسئله گنگ است، اگر نحوه ثبت پیشنهادات به سمت پروژه‌های جزئی برود منطق برنامه‌ریزی و بودجه ریزی بهم می‌ریزد.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به نماینده خدابنده گفت: در حال حاضر در مرحله دوم فقط بند (ب) ماده ۱۸۲ را دنبال می‌کنیم یعنی فقط جداول که تاکنون نبوده است. به هیچ عنوان نه دولت در پیشنهادات خود که در مرحله دوم ارسال می‌کنند نه مجلس در زمان رسیدگی چه در صحن چه در کمیسیون حق ندارد در منابع و مصارف دست بزند.

رئیس مجلس ادامه داد: در صدر جدول دوم حق نداریم تبصره و حکم جدیدی بنویسیم، جداول در آنجا است در همین صحن دوستان بدون حکم و تبصره جدید در سرفصل‌ها می‌توانند پیشنهاد داشته باشند.

قالیباف گفت: دوستان فناوری و معاونت قوانین آماده اند هرکدام از دوستان که سوال دارند پاسخ دهند، بارگذاری هم به گونه‌ای طراحی شده که در همین راستا است. به غیر از این، سیستم اجازه تغییر نمی‌دهد که جداول وجود دارد، پیوست اول آن طرح‌های عمرانی و پیوست دوم و سوم هم بحث شرکت‌ها و واگذاری دارایی‌ها مشخص شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا اواسط اردیبهشت‌ مشخص می‌شود
  • جداول مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در کمیسیون انرژی اصلاح می‌شوند
  • احتمال بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از هفته آینده در مجلس
  • بررسی بخش جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس با حضور منظور
  • قالیباف: در بررسی جداول بودجه اجازه تصرف در منابع را نداریم
  • در بررسی جداول بودجه اجازه تصرف در منابع و مصارف را نداریم
  • به هیچ عنوان در بررسی جداول بودجه اجازه تصرف در منابع و مصارف را نداریم