Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@06:32:22 GMT

درخواست سازمان حقوق بشر از امارات

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۵۳۶۵

درخواست سازمان حقوق بشر از امارات

ساعت 24- مدیر بخش غرب آسیا در سازمان «حقوق بشر جهانی» از حاکمان امارات خواست تا در خصوص سرنوشت دختر حاکم دبی که از این کشور فرار کرده بود شفاف‌سازی کنند.

سازمان حقوق بشر جهانی در بیانیه‌ای از حاکمان اماراتی خواسته تا فورا محل حضور «لطیفه بن محمد آل مکتوم» دختر حاکم دبی را مشخص و معرفی کنند تا چنین برداشت نشود که او تحت اقامت اجباری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختر حاکم دبی اسفند ماه سال گذشته در ویدئویی اعلام کرد که از امارات گریخته است. روزنامه دیلی میل انگلیس نیز با انتشار این ویدئو اعلام کرد که «لطیفه بن محمد آل مکتوم» با کمک یک جاسوس سابق فرانسه موفق به فرار شده و اکنون سوار بر کشتی در سواحل هند است و در صورتی بتواند با یکی از وکلایش تماس بگیرد، درخواست پناهندگی به آمریکا می‌دهد.

دختر حاکم دبی در این ویدئو اعلام کرد که از سال ۲۰۰۰ به او اجازه خروج از کشور را نداده‌اند و تمام وقت تحت کنترل است.

لطیفه در این ویدئو گفت، دو خواهر دیگر از مادر الجزایری‌اش دارد و آنها اجازه داشتن پاسپورت ندارند و بدون اجازه نمی‌توانند از دوبی به جای دیگری بروند.

در تاریخ 17 آوریل گذشته سرانجام حاکمان امارات سکوت خود را شکستند، یک منبع نزدیک به حاکمان دبی اعلام کرد که «لطیفه بن محمد آل مکتوم» در دبی به سر می‌برد و مدعی شد که وی در شرایط عالی به سر می‌برد و قضیه فرار او یک موضوع خانوادگی بوده است.

اکنون «ساره لیا ویتسن» مدیر اجرایی بخش خاورمیانه «حقوق بشر جهانی» در بیانیه‌ای از حکام امارات خواسته است تا به این شاهزاده اجازه دهد تا با جهان خارج ارتباط برقرار کند و در خصوص شرایط وی توضیح دهد

این بیانیه می‌افزاید: اگر وی در بازداشت به سر می‌برد باید حقوق وی بعنوان یک زندانی داده شود و در مقابل یک قاضی مستقل قرار گیرد.

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است

اقدس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و با حاکمیت الگوهای پایدار بر منطقه، تا اواسط هفته در اغلب نقاط استان شاهد جوی آرام، پایدار و بدون بارش خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در طی این مدت از نظر دمایی روند افزایش تدریجی دماهای بیشینه پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: از روز چهارشنبه به تدریج تا اوایل هفته آینده، با توجه به شرایط فصلی و گذر امواج کم دامنه از تراز میانی جو در برخی نواحی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و احتمالاً رگبارهای پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی یادآور شد: دمای حداقل صبح امروز گرگان ۱۰ درجه ثبت شد و پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز این شهرستان به ۲۸ درجه برسد.

کد خبر 6089611

دیگر خبرها

  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است