Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@04:57:39 GMT

جوینده قلابی گنج دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۵۶۸۵

جوینده قلابی گنج دستگیر شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، چندی پیش مأموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ با شکایت فردی متوجه شدند که مردی با ایجاد کانالی در فضای مجازی و نیز ایجاد پروفایل در یکی از شبکه های اجتماعی خود را جوینده گنج معرفی کرده و اقدام به فروش سکه‌های طلا و عتیقه به شهروندان کرده است.

با کسب این اطلاعات رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفته و مأموران از طریق مهندسی معکوس موفق به شناسایی این فرد شده و با اخذ مجوز از مقام قضایی این فرد را دریکی از محلات تهران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازرسی از این فرد ماموران بیش از 30 سکه تقلبی را که شباهت بسیار زیادی با نمونه های اصل داشت کشف و ضبط کردند.

متهم نیز تحت بازجویی قرارگرفته و مشخص شد که این فرد اقدام به انتشار فیلم های ساختگی از خود در فضای مجازی کرده و در این فیلم ها با معرفی خود به عنوان جوینده گنج و سکه های قدیمی مدعی می شد که دقایقی پیش چندین سکه را از زیرخاک کشف کرده و حاضر است با زیرقیمت، آن را به مخاطبان شبکه‌های اجتماعی‌اش به فروش برساند.

در ادامه تحقیقات ده‌ها نفر از شاکیان این فرد از سراسر کشور شناسایی شده و مشخص شد که متهم میلیون ها تومان با همین شیوه کلاهبرداری کرده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سکه های تقلبی سکه تقلبی کلاهبرداری جوینده قلابی گنج دستگیر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار سعید مطهری‌زاده از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت ۷ سال تحت تعقیب بود، خبر داد و اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: کارچاق کن سابقه دار گرگان دستگیر شد

وی افزود: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کرده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی است و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

مطهری‌زاده در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228945 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • کلاهبردار سابقه‌دار اشنویه‌ای دستگیر شد
  • سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین دستگیر شد
  • کشف ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار