Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@00:09:38 GMT

تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۵۷۶۸

تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی

رضا اردکانیان در آیین افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های بهره‌برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب کشور با اشاره به آغاز فعالیت مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو، گفت: این مرکز از امروز به منظور افزایش استفاده از تعاملات اجتماعی برای اشاعه فرهنگ مصرف صحیح آب و مدیریت تقاضا در کشور راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری مهر: وزیر نیرو با تاکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم عرصه آب جولانگاه رقابت‌های منطقه‌ای و سیاسی شود، گفت: در سال جاری به دلیل محدودیت منابع آب و تحرک پذیری بالا نیازمند هوشیاری سطح بالایی هستیم.

به گزارش وزارت نیرو، رضا اردکانیان در آیین افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های بهره‌برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب کشور با اشاره به آغاز فعالیت مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو، گفت: این مرکز از امروز به منظور افزایش استفاده از تعاملات اجتماعی برای اشاعه فرهنگ مصرف صحیح آب و مدیریت تقاضا در کشور راه‌اندازی شده است.

وزیر نیرو زیربنای مدیریت صحیح منابع زیست محیطی را اخلاق دانست و افزود: پسرفت‌های ما در زمینه منابع زیست محیطی رابطه مستقیم با دور شدن ما از اخلاقیات دارد. محال است که جامعه غیراخلاقی را سراغ داشته باشید که مبانی اخلاقی در آن فرو پاشیده باشد و توانسته باشد منابع زیست محیطی به ویژه آب را به شکلی صحیحی مدیریت کند.

اردکانیان با اشاره به شکل‌گیری کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در کشور گفت: وزارت نیرو در این دوره سازگاری با کم آبی را در سرلوحه برنامه‌ها، نوع مدیریت منابع مالی، ساخت و تولید تجهیزات و سازه‌های آبی و... قرار خواهد داد.

وی خطاب به مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب کشور، گفت: بایستی از همین امروز برای سال آبی ۹۷-۹۸ دست به کار شویم و برنامه تامین آب شرب مردم را در کشور با نرخ قابل قبول رشد جمعیت بر اساس بارشی به مراتب کمتر از امسال تدوین کنیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در سطوح استانی بایستی همکاری و همدلی خوبی بین مدیران وزارت نیرو شکل بگیرد، عنوان کرد: اصلی‌ترین بازیگر عرصه مدیریت تقاضا دستگاه‌های میانی بخشی هستند که یکی از آن‌ها استانداران خواهند بود. ما در این دوران به سطح بالایی از همکاری‌های استانداران با صنعت آب و برق نیاز داریم. در استان‌ها نیازمند گفت‌وگوی مستمر با مردم هستیم تا با اطلاع مردم از وضعیت موجود آب و برق کشور بتوانیم با کمک یکدیگر تابستان امسال را با سختی کمتری پشت سر بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم عرصه آب جولانگاه رقابت‌های منطقه‌ای و سیاسی شود، ادامه داد: در سال جاری به دلیل محدودیت منابع آب و تحرک پذیری بالای این حوزه نیازمند هوشیاری سطح بالایی هستیم تا بخش حساس آب به عرصه‌ای برای برخی مسائل دیگر تبدیل نشود.

اردکانیان افزود: جامعه از وزارت نیرو انتظار دارد وظایف خود را در صحت اداری و مالی انجام دهد و هیچگونه رفتار خلاف ضوابط را به عنوان هیچ مصلحتی نپذیرد و با تخلفات به صورت جدی برخورد کند. وزارت نیرو در برخورد با خطا‌های احتمالی هیچ مصلحتی را بالاتر از صحت انجام کاری که با اعتماد عمومی رابطه مستقیم دارد نمی‌پذیرد.

وزیر نیرو در پایان گفت: تا پایان تابستان امسال به روش‌های مختلف نظاره‌گر نحوه عملکرد همکاران خود خواهیم بود و سیستم‌های ارزیابی مرتبط در این بخش فعال خواهد شد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Obs

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد

نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: به دلیل حساسیت‌های هفته‌های پایانی لیگ برتر کارگروهی تشکیل شده است تا مسابقات آتی را از همه جهات به دقت نظارت و بررسی کند.

به گزارش مشرق، مهدی محمد نبی در پاسخ به اینکه فدراسیون فوتبال برای مدیریت حساسیت هفته‌های پایانی لیگ برتر چه تدبیری اندیشیده است، اظهار کرد: ۲۴ هفته از رقابت‌های لیگ امسال را پشت ‌سرگذاشتیم و به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شویم. در بالای جدول رقابت سختی بین استقلال و پرسپولیس وجود دارد. به دلیل همین حساسیت‌ها، جلساتی را در فدراسیون برگزار کردیم که طی آن کارگروهی تعیین شد تا همه مسابقات هفته‌های پایانی را با دقت نظارت و بررسی کند و مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: این کارگروه از همه جهات مسابقات هفته‌های پایانی را نظارت خواهد کرد و تمامی بازی‌ها به دقت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. تیم‌ها در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره واگذاری تیم‌های بزرگ پایتخت اضافه کرد: بخش خصوصی با مطالعه و تجزیه و تحلیل خاص خود وارد عرصه ورزش می‌شود و همه موارد و شرایط را پیش از ورود، ارزیابی کرده است چراکه باید به اهدافش برسد. یکی از این موارد نرخ بازگشت سرمایه است که باید روی آن حساب کرد. از سوی دیگر بحث درآمد پایدار هم مطرح است که این موارد می‌تواند به توسعه فوتبال کمک کند و نتایج آن را در استقلال و پرسپولیس خواهیم دید.

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی دیروز با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه مشخص شد که ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

استقلال تهران هم‌اکنون با ۵۳ امتیاز در رده نخست قرار دارد و پرسپولیس با یک اختلاف امتیاز در جایگاه دوم لیگ برتر جای گرفته است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»