Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@06:04:59 GMT

تقاضا برای استفاده از گاز طبیعی رو به افزایش است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۵۷۷۵

تقاضا برای استفاده از گاز طبیعی رو به افزایش است

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ علی مبینی دهکردی در این دیدار گفت: نظم نوین انرژی در جهان از منظر منابع و مصارف انرژی به گونه‌ای درحال پیشروی و شکل‌گیری است که عمدتا دو منبع انرژی خورشیدی (روز) و گاز طبیعی (شب) را عهده‌دار خواهند بود.
 
یوری سنتورین، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز در این نشست ضمن ابراز خوشحالی از فعالیت‌های علمی و مطالعاتی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی، گفت: ایران یکی از موسسان مجمع بوده که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شده و ابتکارات موجود، حاصل تلاش محمدحسین عادلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشارکت ایران در مجمع عالی بوده و عملکرد دکتر عادلی را خیلی خوب می‌دانم.
 
وی گفت: هم‌اکنون هشت نفر از کارکنان GECF‌ ایرانی هستند و بین موسسه و GECF‌ از گذشته همکاری‌های خوبی بوده که امیدواریم این همکاری تداوم و پیشرفت داشته باشد. ما می‌توانیم از امکانات علمی، مطالعاتی و پژوهشی نهادهایی همچون موسسه در میان دیگر اعضای هم استفاده کنیم.
 
دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: دومین مورد همکاری که به ابتکار آقای عادلی شروع شده، حضور در جلسه ماهانه سخنرانی‌های جی‌یی‌سی‌اف Gas Monthly Lecture است و ما از موسسه می‌خواهیم در این نشست‌ها شرکت و با توجه به تجارب مهمی که در این بخش وجود دارد مشارکت و استفاده کند.
 
سنتورین بر آموزش دو طرفه تاکید کرد و گفت: دبیرخانه فرصتی است که بتوان توسط آن افراد را آموزش داد و بعدها از آنها در سازمان‌ها و کشورهای خودشان استفاده موثر کرد.
 
وی همچنین از اظهار علاقه‌ نسبت به راه‌اندازی کارگاه‌های تخصصی با موضوع بررسی فناوری پیشرفته دیجیتالی در بخش پایین و بالادست خبرداد.
 
دبیرکل جی‌یی‌سی‌اف یادآور شد: این مجمع هم‌اکنون شامل چهار دپارتمان اعم از دپارتمان تجزیه و تحلیل مسائل میان‌مدت و بلندمدت گاز، دپارتمان اقتصاد انرژی و برآوردها، دپارتمان فناوری اطلاعات و داده‌ها و سرانجام اداری و مالی است.
 
دیمیتری سکولولف، رئیس بخش اقتصاد انرژی و برآوردها در دبیرخانه جی‌یی‌سی‌اف هدف از این دپارتمان را چشم‌انداز بلندمدت انرژی در بخش گاز دانسته و آن را در قالب چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت تعریف کرد که در نتیجه آن مدل جهانی گاز GGM که مخصوص جی‌یی‌سی‌اف است، تهیه شده است. این الگو به تائید وزیران انرژی و نفت کشورهای عضو رسیده و شامل پیش‌بینی‌های اقتصادی، تقاضا و عرضه گاز و ارائه آنالیز می‌شود که بولتن مربوطه را به طور منظم برای موسسه ارسال کرده‌ایم.
 
دبیرکل جی‌یی‌سی‌اف گفت: ما در پی تحلیل بازارهای انرژی هستیم، با توجه به ورود به دوره نظم جدید انرژی (NEO)، میزان انرژی‌های فسیل در حال افول بوده و یک رقابت فزاینده بین حامل‌های انرژی وجود دارد و گرایش به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر شده و در همین حال گرایش برای تقاضای گاز طبیعی نیز در حال افزایش است.
 

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیم سکه همچنان در صدر تقاضا

به گزارش همشهری آنلاین، ظرف چند سال گذشته به‌دلیل رشد شدید قیمت سکه، تقاضا برای خرید نیم و ربع سکه در بازار افزایش یافته و این موضوع سبب شده است که حباب این دو محصول بیشتر از سکه طرح قدیم و جدید باشد. حالا تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهند که در بازار مبادله ارز و طلا نیز بیشترین تقاضا مربوط به نیم‌سکه است. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز نخستین جلسه حراج سکه تا کنون طی ۱۰جلسه حراج، ۱۱۷هزار و ۷۴۲قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

مروری بر سایر اخبار اقتصادی نیز نشان می‌دهد اغلب تحلیلگران برآورد می‌کنند قیمت طلا و ارز در روزهای آینده کاهش یابد. عباس مسعودی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این‌باره می‌گوید: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. عده‌ زیادی از تحلیلگران معتقدند بحران‌ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است؛ در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از تمامی حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دوبرابری تا ۲میلیارد ریال به‌صورت روزانه و ۱۰میلیارد ریال به‌صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: سال قبل بیش از ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده است.

همچنین طبق اعلام بورس کالای امروز ۱۵۰۰کیلو زعفران در بورس کالا عرضه خواهد شد. این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی است، با قیمت پایه ۹۴میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰کیلوگرم عرضه می‌شود.

محمود سیجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۲۰۰واحد راکد در استان تهران احیا شد و برای امسال هم ۲۰۰واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 846766 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست/ از اوکراین تا غزه
  • اسامی برندگان لاتاری در ایران | خاطرات برندگان لاتاری ایرانی
  • توضیحات شرکت پلیمر آریاساسول در رابطه با مصوبات مجمع عمومی سال ۱۴۰۲
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟