Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@17:43:44 GMT

عرضه جهانی تبلت رو به افول است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۵۷۹۴

عرضه جهانی تبلت رو به افول است

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وب سایت Digital Trends، بر اساس آخرین و جدیدترین گزارش تحلیلی بازار تبلت از سوی موسسه IDC حاکی از آن است که عرضه جهانی این دستگاه الکترونیکی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، با کاهشی ۱۱.۷ درصدی مواجه شده است، به گونه‌ای که فروش و عرضه تبلت از ۳۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیون دستگاه تبلت در سال قبل به ۳۱.۸ میلیون دستگاه در سال جاری رسیده است.
 
البته با اینکه عرضه جهانی تبلت به طور کلی با کاهش روبرو شده است اما فروش تبلت‌های مایکروسافت (سرفیس مایکروسافت) و اپل ( آی‌پد پرو) یک رشد و افزایش ۲.۹ درصدی  را تجربه کرده است تا جایی که شرکت اپل، عنوانِ بزرگترین و برترین عرضه کننده دستگاه‌های تبلت را به خود اختصاص داده است، این در حالیست که سامسونگ و هواوی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.
 
بر اساس پیش‌بینی‌هایی که در این گزارش ذکر شده است، برآورد می‌شود اپل ۹.۱ میلیون آی‌پد عرضه کرده است که از این میان حدود ۱.۸ میلیون آن آی‌پد پرو بوده است. اپل آی‌پد جدید خود را در ماه گذشته و در اواخر سه ماهه آغازین سال جاری ۲۰۱۸ میلادی رونمایی کرد.
 
در مجموع، عرضه تبلت‌های سامسونگ نسبت به سال گذشته، ۱۱.۴ درصد کاهش یافته است اما این شرکت کره‌ای همچنان در میان بزرگترین و بهترین تولیدکنندگان تبلت در جهان ایستاده است و تبلت های رده بالایی همچون سری تب اس را ارائه کرده و طرفداران بسیاری را نیز به خود جذب کرده است. اما این شرکت برای رقابت با شرکت‌های آمریکایی و موفقی همچون اپل و مایکروسافت راه دشواری را در پیش رو خواهد داشت.
 
این در حالیست که عرضه تبلت‌های چینی هواوی در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است و همین رشد چشمگیر آن‌ها را به برترین عرضه و تولیدکنندگان تبلت در جهان تبدیل کرده است. البته فروش تبلت‌های هواوی بیشتر در منطقه آسیا و اقیانوسیه بوده و به تازگی در اروپا نیز در حال رشد است.
 
بعد از این سه سازنده تبلت، شرکت‌های لنوو و آمازون نیز به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم جای گرفته‌اند. عرضه تبلت‌های لنوو نیز از سال گذشته شاهد یک رشد ۱.۸ درصدی بوده است.
 
یکی دیگر از بزرگترین سازندگان تبلت، باید به گوگل اشاره کرد که به تازگی وارد عرصه تولید و عرضه تبلت در جهان شده است و به فکر افزایش میزان فروش محصولاتش است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته

به گزارش مدیسن نت، محققان نتیجه گرفتند که ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بیش از هر پیشرفت پزشکی دیگری به سلامت و بقای نوزادان کمک کرده است.

به گفته محققان، واکسن سرخک بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ و میر نوزادان داشته است و ۶۰ درصد (۹۴ میلیون) از زندگی‌های نجات یافته توسط ایمن سازی را تشکیل می‌دهد.

این مطالعه می‌گوید به طور کلی، واکسن‌ها در نیم قرن گذشته در هر دقیقه جان ۶ نفر را نجات داده‌اند.

دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه خبری سازمان گفت: «واکسن‌ها یکی از قدرتمندترین اختراعات تاریخ هستند که بیماری‌هایی را که زمانی قابل ترس بودند قابل پیشگیری کردند.»

گبریسوس گفت: «به لطف واکسن‌ها، آبله ریشه‌کن شده است، فلج اطفال در آستانه ریشه کنی است و با توسعه جدیدتر واکسن‌ها علیه بیماری‌هایی مانند مالاریا و سرطان دهانه رحم، ما مرزهای بیماری را به عقب می‌رانیم. با ادامه تحقیقات، سرمایه گذاری و همکاری، می‌توانیم جان میلیون‌ها نفر را امروز و در ۵۰ سال آینده نجات دهیم.»

محققان دریافتند طی پنج دهه گذشته، واکسیناسیون علیه ۱۴ بیماری به طور مستقیم به کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان و بیش از ۵۰ درصد در منطقه آفریقا کمک کرده است.

این واکسن‌ها با دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، آنسفالیت ژاپنی، سرخک، مننژیت A، سیاه سرفه، بیماری ذات الریه مهاجم، فلج اطفال، روتاویروس، سرخجه، کزاز، سل و تب زرد مبارزه می‌کنند.

به گفته محققان، این دستاوردها اهمیت ترویج واکسیناسیون را، به ویژه در میان ۶۷ میلیون کودک تخمین زده شده که در طول سال‌های همه گیری یک یا چند واکسن را از دست داده اند، برجسته می‌کند.

این مطالعه به مناسبت پنجاهمین سالگرد برنامه توسعه یافته ایمن سازی است که در سال ۱۹۷۴ توسط مجمع جهانی بهداشت برای ترویج واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان تأسیس شد، انجام شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: محبوبیت جهانی آمریکا رو به افول است
  • ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برخورد جدی با متخلفان عرضه سموم کشاورزی در محمودآباد
  • ۱۰ ناشر لاتین و ۳۱ ناشر عرب به نمایشگاه آمدند
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته