Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@08:19:13 GMT

فیلم/روستای مارین و طبیعت حیرت انگیزش در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۵۹۰۵

فیلم/روستای مارین و طبیعت حیرت انگیزش در کهگیلویه و بویراحمد

‍‍‍‍‍‍

روستای مارین در گچساران از طبیعتی بسیار زیبا و جذابی برخوردار بوده و این روستا به دلیل معماری و بافتی که دارد، به ماسوله جنوب ایران معروف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،روستای بسیار زیبای مارین که در 36 کیلومتری شمال شهر گچساران واقع شده، دارای طبیعتی بسیار دیدنی و جذاب و گردشگرپذیر بوده و این روستا به دلیل آب و هوای مناسب و مطلوبی که دارد که در طول سال  پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روستا از شمال به کوه دلی گنج و از شرق به کوه خامی و از جنوب غربی به کوه دیل محدود می‌شود، روستای مارین به دلیل شرایط مساعد اقلیمی و چشم اندازهای بی‌نظیر طبیعی به یکی از مکان‌های چشم‌نواز در شهرستان گچساران تبدیل شده است.

 روستای مارین طبیعتی چشم‌نواز، دیدنی و زیبایی دارد و وجود همین طبیعت زیبا سبب شده که از اقصی نقاط کشور به ویژه مردمان جنوب ایران به این روستا سفر کنند.

روستای مارین دانلود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ۲ روستا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی گفت: مدیریت بحران با برنامه ریزی و تامین زیرساخت های لازم با آماده باش کامل این بحران را مدیریت خواهد کرد. علیرضا نیکروز افزود: با اعلام دستور تخلیه ۲ روستای استان امدادگران هلال احمر برای پیشگیری از خسارت های احتمالی بارندگی های ۴۸ ساعت آینده  به روستای سیلاب کلوار اعزام و ساکنان این روستاها را با مینی بوس به حرم امامزاده شاه غالب (ع) منتقل کردند.
وی ادامه داد: رگبار شدید باران، صاعقه، رعد و برق، وزش متوسط تا شدید باد و رگبار شدید برف در ارتفاعات از مخاطرات این سامانه بارشی اعلام شده است. وی تصریح کرد: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها،جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده،، احتمال تخریب سازه های موقت و خسارت به خطوط برق از اثرات احتمالی این سامانه است. نیکروز اظهار کرد: با توجه به پیش بینی بارش بیش از صد میلی‌متری باران نیاز است متولیان با صدور هشدارهای لازم از توقف و تردد شهروندان در حاشیه رودخانه ها، آبراه های درون شهری و تفرجگاه ها جلوگیری کنند؛ همچنین دامداران از رها کردن دام در ارتفاعات و سکونتگاه های نزدیک رودخانه برای به حداقل رساندن خسارت ها بپرهیزند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم با اشاره به اینکه امدادگران برای پیشگیری از خسارت های احتمالی بارندگی های ۴۸ ساعت آینده در مناطق بحران‌زای سیل اعزام شدندگفت: این امدادگران به مناطقی که احتمال خطر بیشتر دارند و آسیب پذیر هستند همچون لار، قلعه دختر، دیشموک، سیلاب و کلوار اعزام شدند تا در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن مداخلات امدادی را آغاز کنند. کاظم فلاح دوست افزود: همچنین ۲ روستای کلاغ نشین و کولوار با جمعیت ۲۸ خانوار نیز دستور تخلیه گرفته اند. وی عنوان کرد: ۲۰۰ نیروی امدادگر متخصص و آموزش دیده پایگاه های امداد و نجات ثابت و سیار هلال احمر آماده خدمات رسانی برای سامانه بارشی روزهای بیست و نهم اسفند و اول فروردین امسال هستند.

 

دیگر خبرها

  • تخلیه ۲ روستا در کهگیلویه و بویراحمد
  • طبیعت روستای اوماسلان بخش موران در روز‌های پایانی سال + فیلم
  • آغاز طرح پویش ملی «مسیر سبز_ایران پاک» در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد به ساکنان پایین دست سدهای «کوثر» و «شاه‌قاسم»
  • آغاز طرح ملی مسیر سبز ایران-پاک در کهگیلویه و بویراحمد
  • وعده‌ مجدد برای تحقق وعده‌ها در کهگیلویه و بویراحمد!
  • انفجار کپسول گاز در گچساران با دو مصدوم
  • انفجار کپسول گاز ۲ گچسارانی را راهی بیمارستان کرد
  • پیش‌بینی ورود ۵۹ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر گچساران
  • اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد در گچساران