Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:02:03 GMT

هلال احمر زنجان به روستاهای آسیب دیده سیل امداد رسانی کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۵۹۳۶

هلال احمر زنجان به روستاهای آسیب دیده سیل امداد رسانی کرد

زنجان- ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به بارندگی های روز های گذشته در برخی روستاهای این استان سیل جاری شد که امدادگران این جمعیت در محل های یاد شده حضور یافته و اقلام زیستی مورد نیاز از قبیل چادر و پتو را توزیع کردند.

به گزارش ایرنا، شهرام میرزایی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی روزهای گذشته به علت بارش های رگباری در برخی روستاهای بخش های ماهنشان، دندی و زنجانرود به تعدادی خانه ها آسیب وارد کرد که خوشبختانه در روستاهای هدف آسیب جانی گزارش نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: پایگاه امداد شمالغرب کشور در این استان بنا به دلایلی در مکانی مناسب احداث نشد که با بهره برداری از این مکان آموزش های تخصصی ارائه می شود اما به لحاظ تامین تجهیزات مشکلاتی دارد که در سال جاری نسبت به برطرف کردن انها اقدام خواهد شد.
این مسئول در ارتباط با تامین بالگرد مورد نیاز این جمعیت گفت که اولویت استقرار آن فرودگاه زنجان است که تا کنون این مهم عملی نشده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: برحسب تفاهم نامه منعقده با صلیب سرخ مربیان آلمانی سالی 2 بار برای ارائه آموزش های امداد و نجات در مناطق مختلف کشور حضور می یابند.
وی بیان کرد: این در حالی است که از سال 79 چندین قلاده سگ جستجوگر هلال احمر در اختیار این جمعیت قرار دداه شد که در زلزله بم این سگ ها 6 نفر را زیر آوار پیدا کردند.
میرزایی یادآوری کرد: نگاه جامعه بین المللی و صلیب سرخ موجب شد اقداماتی برای تبادل اطلاعات با صلیب سرخ جهانی برای سرمایه گذاری بیشتر انجام بگیرد.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در هر استان 2 سگ جستجوی زنده یاب تامین شده ومربیان ان مداوم اموزش می بینند که همین مساله سرعت عمل انها در هنگام بروز وقایع را به مراتب افزایش می دهد.
7320/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جمعيت هلال احمر سيل روستاها سگهاي زنده ياب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد پیرمرد هرسینی در آب‌های کرمانشاه کشف شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه گفت: جسد پیرمردی ۷۰ ساله‌ای که در کوهستان های هرسین مفقود شده بود، پس از گذشت یک هفته در رودخانه‌ای در بخش سرفیروزآباد کرمانشاه کشف شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر کرمانشاه، «محمدباقر محمدی» شامگاه یکشنبه اظهار کرد: پس از اعلام مفقود شدن یک پیرمرد ۷۰ ساله در کوه‌های روستا سرآسیاب هرسین، عملیات جست‌و جو و نجات، با اعزام یک تیم تخصصی از پایگاه امداد و نجات هلال احمر شهرستان هرسین و افراد محلی آغاز شد.

وی گفت: بعد از گذشت یک هفته و جستجوهای مکرر طی تماس تلفنی نیرو های مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC استان کرمانشاه اعلام شد که فردی که چندی پیش مفقود شده بود در آب غرق شده است.
محمدی یادآور شد: بعد از پیدا شدن جسد توسط خانواده، به علت صعب‌العبور و کوهستانی بودن منطقه نیاز پشتیبانی تیم هلال احمر داشته که پس از هماهنگی های لازمه با نیروی انتظامی تیم واکنش سریع ستاد جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه به محل مورد نظر اعزام و پس از دسترسی به متوفی، وی را به منطقه امن انتقال و تحویل عوامل قضایی حاضر در محل دادند.

شهرستان هرسین در فاصله ۴۴ کیلومتری جنوب‌شرق کرمانشاه قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: غرق شدن کودک 7 ساله در دریا/ سرنوشت غم انگیز دو برادر غرق شدن 3 نفر در سد ‌دویریج ایلام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان
  • هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش است
  • امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان
  • جسد پیرمرد هرسینی در آب‌های کرمانشاه کشف شد
  • هلال احمر زنجان در طرح نوروزی به ۷۸ هزار مسافر نوروزی خدمات داد
  • به خاطر هم در شبکه نسیم دیده می‌شود
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان
  • تیم امداد و نجات کوهستان خراسان شمالی چهار مفقودی را نجات داد