Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-28@08:08:29 GMT

علی خودسیانی: کارگردان فروشنده متن مرا دزدید!

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۶۰۱۸

علی خودسیانی: کارگردان فروشنده متن مرا دزدید!

علی خودسیانی که اخیرا فیلمنامه سریال «هیات مدیره» را به نگارش دراورده است، در یک گفتگوی تازه، ادعا کرده اصغر فرهادی، سال‌ها پیش نمایشنامه او را به نام خود اجرا می‌کرده، و به همین خاطر کارشان به مجادله کشیده است.
*از بیوگرافی خودتان بفرمایید، متولد کجا هستید؟

البته پاسخ به سؤال شما ۴۷ الی ۴۸  سال پاسخش  طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من متولد روستایی هستم در ده‌کیلومتری شهرستان فریدون‌شهر اصفهان به‌اسم «سیبک». شهرستان ما گرجی‌نشین است. همه ساکنان شهرستان فریدون‌شهر و روستاهای اطراف آن اصالتاً گرجی هستند، اهالی گرجستان که مهاجرت داده شدند به ایران. من متولد ۱۳۴۹.۷.۱ هستم. حدوداً سه یا چهار سال داشتم که به‌اتفاق خانواده مهاجرت کردیم به اصفهان و تحصیلات و ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان را در اصفهان گذراندم و بعد هم در سال ۷۰ ورودی دانشگاه سینما تئاتر تهران شدم و از آن به بعد دیگر شدیم تهرانی.

ماشین نشین‌ها نمایشنامه‌ای از شما، سبب موفقیت شما و آقای اصغر فرهادی شد؟

هم زمینه موفقیت آقای فرهادی را فراهم کرد، هم زمینه موفقیت من. چون آن نمایشنامه را آقای اصغر فرهادی در یک جشنواره دانشجویی اجرا کرد، او جایزه کارگردانی گرفت و من جایزه نمایشنامه گرفتم و فکر می‌کنم همسرش خانم پریسا بخت آور جایزه بازیگری زن را گرفت و بعد از آن هر جفتمان دعوت شدیم برای نوشتن در رادیو.

علت مجادله شدید شما با اصغر فرهادی بر سر آن نمایشنامه چه دلایلی داشت؟

یک بخشی از این ماجرا برمی‌گردد به زندگی خصوصی و خانوادگی آقای فرهادی، من ترجیح می‌دهم که آن را مطرح نکنم. چون پای یک آدم دیگری وسط می‌آید. ولی ماجرا این بود که من متن را داده بودم آقای اصغرفرهادی که در اصفهان قرار بود کار کند. در تابستان‌هایی که می‌رفتیم اصفهان قرار بود در آنجا کار کند که بنا به دلایلی در حوزه هنری اصفهان نشد، بازیگرش پیدا نشد، مخالفت کردند و سال بعد گفت: این متن را بدهم جشنواره دانشجویی، گفتم بده. در آن سال هم دو تا از متن‌های من، کابوس و «بعد از یک نمایش» آن سال از دانشکده خودمان رفته بود در جشنواره و پذیرفته شده بود خیلی مخالفتی نداشتم که این هم باید از این طرف برود. با اصغر هم از انجمن سینمای جوان اصفهان آشنا بودیم و هم دوره‌ای هم بودیم و هر دو ورودی سال ۷۰ بودیم، منتهی او در دانشگاه تهران قبول شد و من دانشکده سینما تئاتر. نمایشنامه را او ارائه داد و من هم خبر نداشتم. یعنی به من گفته بود که می‌خواهم اجرا کنم و من گفتم که اشکالی ندارد. قرار بود در اصفهان اجرا شود که نشد و منتفی شد و من هم دو تا کار از طرف دانشکده مان در جشنواره داشتم و خیلی پیگیری این مسئله نبودیم تا اینکه یکی از بچه‌ها خبر آورد که متنی که خواهرش سال قبل در دانشکده خودمان سال قبل بازی کرده بود گفت: متن را اصغر فرهادی دارد کارگردانی می‌کند و بازی می‌کند به اتفاق دوست مشترکمان آقای محمودصابری که الان در حوزه فعال هستند. رفتیم سراغ اصغر که جریان چیست. گفت: من متن را دادم برای جشنواره.

ما یک جلسه هم پای تمرینشان نشستم خیلی خوشم آمد، اصغر کارگردان بسیار بسیار باهوش و زرنگ و نکته سنجی است، البته من کارهایش را فقط در کارگردانی می‌پسندم، چون فیلمنامه هایش را نمی‌دانم از کجا می‌آید و چه اتفاقاتی می‌افتد. ما رفتیم کار را دیدیم و خوشحال هم شدم، چون داشت خوب کار می‌کرد و اتفاقا در اصفهان هم که کار کرده بود پیشنهادش این بود که اتوبوس بگذارد در صحنه و این‌ها در اتوبوس بنشینند. من گفتم اگر جای تو باشم چند تا لاستیک می‌اندازم وسط. چون تئاتر، تئاتر دانشجویی است و دیدم همان اتفاق افتاده و سه تا لاستیک گذاشته وسط و فوق العاده داشت و زیبا کار می‌کرد. ذوق زده هم شده بودم تا اینکه بولتن جشنواره در آمد و دیدم که نوشته «ماشین نشین‌ها» نویسنده اصغر فرهادی کارگردان اصغر فرهادی بازیگر اصغر فرهادی. صدایش زدیم و با همین دوست مشترک آوردیمش سمت دانشکده، همان ماجرایی که آقای گیل آبادی هم به آن اشاره کرده که پایین خوابگاه داد و بیداد می‌کردیم.

گفتیم جریان چیست؟ گفت: یک اشتباه تایپی است. گفتم: مگر می‌شود آن‌ها چیزی را که تو نوشته بودی تایپ کردند. به اصغر (فرهادی) گفتم این نمایشنامه حداقل پنج بار شش بار بچه‌ها با آن پایان نامه پاس کردند. بازیگر‌هایی مثل مهیار موجی [مجیب]حق قدم که در برنامه رنگین کمان مجری و کارگردان بود، او پایان‌نامه بازیگریش با این نمایش بود که کارگردانش هم آقای شیخ بود، او هم پروژه کارگردانیشان را روی این متن کار کرده بودند. گفتم این را بچه‌ها کار کردند و ما سال قبل داده بودیم جشنواره رد شده بود.

بعد گفت که خواهش می‌کنم که الان صدایش را در نیاورید. چون من با پریسا (بخت آور) نامزد کردم، قرار است عقد کنیم و به پریسا گفتم که این متن را خودم نوشتم. حالا اگر اول زندگیمان بفهمد که به او دروغ گفتم احتمال دارد که این رابطه ما به هم بخورد و قطع ارتباط بکند.

گفت: خواهشن چیزی نگوئید من چند ماه دیگر عقد می‌کنم، تا قبل از جشنواره وقتی عقد کردم آن موقع می‌گویم و دیگر نمی‌تواند کاری کند، ما گفتیم باشد. اینکه این‌ها عقد کردند یا نکردند، نمی‌دانم، چون شاهد عقدشان دو نفر دیگر بودند. ماجرا به این رسید که جشنواره برگزار شد، ایشان رفت اجرا کرد و فوق العاده اجرای خوب ودرخشانی بود و رسیدیم به مرحله توزیع جوایز. آن شبی که قرار بود داوری کنند من را صدا زدند، داور‌های ما آن زمان خدابیامرزد آقای محمود کشن فلاح بود، آقای تاجبخش فناییان از دانشگاه تهران بود.

(تصویر فوق، صحنه ای از نمایش «ماشین نشین ها» با بازی اصغر فرهادی و پریسا بخت آور)

آقای فلاح اصرار داشت که این متن برای من است. چون خودش استاد راهنمای آن کارگردانی بود که این متن را کار کرده بود. آقای فنائیان، چون اعتبار می‌داد به دانشکده تهران، می‌گفت: نه این برای اصغر فرهادی است که در بولتن هم آمده. من و اصغر را صدا زدند و گفتند که متن برای کیست؟ من گفتم: هیچی نمی‌گویم هر چه اصغر بگوید. اصغر گفت: متن برای آقای خودسیانی است، منتهی من تغییرش دادم و به همین دلیل آن شب جوایز را که دادند جایزه متن ماشین‌نشین‌ها به من رسید و برای متن نمایش «بعد از یک نمایش». یعنی یک نمایشنامه از دانشکده خودمان جایزه گرفت که مونولوگ تک نفره بود که آقای رضا بهبودی خیلی خوب بازی کرده بود و کارگردانی را به اصغر فرهادی دادند و ماجرا منتفی شد و تمام شد.

بعد از این ماجرا یکی از دوستان ما آقای مهدی شهداد یکی از قدیمی‌های تئاتر اصفهان هستند و آن موقع هم بودند، استاد خودمان در تئاتردانش آموزی، در آن زمان، گفتند که شنیدم که برای ماشین نشین‌ها جایزه گرفتید، گفت: متن را بده من در اصفهان کار کنم. گفتم پول می‌گیرم و متن را اینطوری نمی‌دهم و با هم به توافق رسیدیم که از آن‌ها صد و پنجاه هزار تومان پول بگیرم تا اصفهان اجرا شود و اتفاقا به توافق هم رسیدیم. چند روز بعد هم تماس گرفتند که این نمایشی که به ما فروختی، اصغر (فرهادی) آورده اینجا دارد کار می‌کند و به اسم خودش هم دارد کار می‌کند.

ما به یکی از دوستانی که در اصفهان بود از او خواهش کردیم که هر چه مدرک دارد برای ما بفرستد و او هم از آن پلاکاردی که سر در سالن محل اجرا گذاشته بود، از آنجا عکس گرفت و بروشور آن را گذاشت داخل پاکت و برای ما پست کرد، آن زمان ایمیل و این‌ها نبود. من پاکت را باز کردم، به اتفاق یکی از دوستان دیگرمان که همکار و هم دانشکده‌ای بودیم، به اتفاق ایشان که عکاسی می‌کرد و در اصفهان هم اجرا می‌رفت؛ یعنی زیر نظر حوزه هنری اصفهان اجرا می‌رفت گفت: من در حوزه هستم و آن موقع آقا زم رئیس حوزه بودند و گفت: من می‌توانم قرار بگذارم برویم پیش زم و اعتراض کنیم. من هم مدارک را به علاوه روزنامه همشهری را که خبر جشنواره و جوایز در آن درج شده بود به همراه دو تا سکه که به من جایزه داده بودند را برداشتم، به علاوه مدارکی که دوستمان برایمان فرستاده بود و رفتیم پیش آقای زم. گفتم می‌خواهم آقای زم را ببینم گفتند که نمی‌شود و من صدایم را بردم بالا و گفتم یعنی چه اینجا دزد خانه درست کردید و خود آقای زم از اتاقشان آمدند بیرون و گفتند چه شده؟ گفتم این متن من را یک نفری برداشته (البته ایشان کارگردانی کرده) رفته زیر نظر حوزه که شما مدیرش هستید دارد اجرا می‌رود و سومین اجرایش هم امشب است. گفتم ایشان قرار است امشب هم اجرا برود، بدون اینکه اسم من قید شود، بدون اینکه حق معنوی و مادی من رعایت شود و خیلی هم عصبانی بودم، چون برخورد‌های اصغر فرهادی را در زمان جشنواره و دروغ هایش را دیده بودم و خصومت شخصی هم پیدا کرده بودم، به خاطر همین دروغ گفتن هایش.

آقای زم همان موقع تماس گرفت با حوزه اصفهان و آن موقع مدیرش آقای قندی بود و به او گفت: چه نمایشی است که آنجا اجرا می‌رود گفت که نمایش خوبی است خیلی استقبال شده و گفت: از امشب دیگر اجرا نمی‌رود خودت هم فردا بیا تهران .. و بدون خداحافظی گوشی را گذاشت و بعد به من گفت: خیالت راحت باشد و برو. بعد از آن هم اجرا نرفت و اصغر هم از آن طرف قرارداد بسته بود و خیلی هم عصبانی و ناراحت شده بود و این ماجرا هم منتفی شد.

بعد یک اجرا می‌خواست تهران بگذارد، در همان تالار مولوی و من خبر دار شدم و رفتم پیش آقای فنائیان (تاجبخش فنائیان)، چون تالار مولوی زیر نظر دانشگاه تهران بود. گفتم جریان این اجرا چیست ایشان رفتند اصفهان و این کار را کردند. گفت که نه… حقوق مادی و معنوی رعایت شده و دیدم که پوستر هم چاپ کرده بودند و در همان پوستر نوشته نویسنده علی خودسیانی بازنویسی و کارگردانی اصغر فرهادی؛ که من باز هم به خاطر خصومت شخصی و عصبانیتی که داشتم گفتم من به یک شرط اجازه می‌دهم. حتی پوستر گلاسه هم چاپ کرده و خیلی هم هزینه کرده بودند. آن زمان دانشگاه تهران اصرار کردند که اجازه بده اجرا بشود، چون من می‌توانستم جلوی اجرا را بگیرم. گفتم یک شرط دارد خود اصغر فرهادی تمام این پوستر‌ها را یکی یکی بازنویسی و لاک بگیرد. اولش گفتم که پوستر‌ها عوض شود و اسم بازنویس حذف شود. گفتند که نمی‌شود خیلی هزینه کردیم. نمی‌دانم پنج هزارتا یا پانزده هزارتا چاپ کرده بودند. گفتم پس با لاک غلط گیر عبارت بازنویسی را بپوشانید و گفت: باشد و به توافق رسیدیم که پنجاه درصد از گیشه هم برای من باشد. بعد اصغر گفت: من خیلی ضرر می‌کنم. من گفتم پنجاه درصد برای شما پنجاه درصد هم برای من وگرنه من قبول نمی‌کنم و نه به خاطر مسائل مالی، بلکه به خاطر لجبازی که من داشتم برای اینکه بدم آمده بود از نحوه برخوردش با این ماجرا و اجرا رفت و فوق العاده اجرای خوبی رفت. انقدر اجرای خوبی داشت که من هر روز بعد از دانشکده پیاده می‌رفتم آنجا و دوباره روابطمان خوب شد و عادی شد و دوستانه شد و آن سال سی هزار تومان فکر می‌کنم (پنجاه درصد از فروش گیشه بود) دریافت کردم و بعدش دوستانه با هم کار می‌کردیم و بعد او دعوت شد به رادیو و من هم دعوت شدم به رادیو و من آدینه با نمایش را در زمان دانشجویی می‌نوشتم و بعد با ماجرای دیگری وارد تلویزیون شدیم.

برخی از آثار علی خودسیانینمایشنامه‌نویسی۱۳۷۰ – ماشین‌نشین‌ها – کارگردان اصغر فرهادی۱۳۷۱ – بعد از یک نمایش – انتشارات جهاد دانشگاهی۱۳۷۴ – درد مشترک – کارگردان معصومه تقی‌پور (اجرا در کشور سوئد – ۲۰۱۲)۱۳۸۳ – خانه‌ای از شن و مهرادیوییحراج در جزیرهماشین‌نشین‌هاماه، ستاره، چاهجاده برفیبازگشت یک قهرمانمیهمانی بازگشتملاقات در نیمه‌شبسریال سحرگاه (به کارگردانی همایون ایرانپوی)مجموعهٔ تلویزیونینوعی دیگر شبکه تهران – کارگردان بهروز بقاییدنیای شیرین شبکه یک – کارگردان بهروز بقاییزمستانه شبکه دو – کارگردان حسن فتحیدنیای شیرین دریا شبکه یک – کارگردان بهروز بقاییچراغهای خاموش شبکه یک – کارگردان کاظم بلوچیفاصله شبکه یک – کارگردان کاظم بلوچینی‌نی‌مون شبکه یک – کارگردان بهرام شامحمدلوتوپ گرد شبکه یک – کارگردان بهروز بقاییسایه‌ها شبکه یک – کارگردان غلامرضا رمضانیتولدی دیگر شبکه تهران – کارگردان داریوش فرهنگبازی پنهان شبکه تهران – کارگردان زنده‌یاد شاپور قریبشوقستان شبکه تهران – کارگردان قاسمیمن نه منم شبکه دو – کارگردان بهروز خلجیفصل زرد شبکه یک – کارگردان مجید زهتابینیمکت شبکه یک – کارگردان محمد رحمانیانخواستگاران شبکه یک – طراح، تهیه‌کننده و سرپرست نویسندگان – کارگردان گلاب آدینههمچون سرو شبکه دو – کارگردان بیژن بیرنگهیئت مدیره شبکه پنج- کارگردان مازیار میریمنبع: تسنیم اینستاگرام اصغر فرهادی بیوگرافی اصغر فرهادی بیوگرافی علی خودسیانی سرقت ادبی فیلمهای اصغر فرهادی همسر اصغر فرهادی ۱۳۹۷-۰۲-۱۵مدیر مطالب مرتبط کامپوزیت ونیر چیست؟ همه چیز درباره کامپوزیت زیبایی ونیر

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

پلیس فرانسه ،سلبریتی های غربزده را به خفقان برد!

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

مرحوم ناصر چشم آذر در دوران جوانی +عکس

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

نظرتان را ثبت نمایید لغو پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب سایت


کاربران می خوانند عکسهای جذاب سگ و گربه ها در آغوش نیوشا ضیغمی ۷ آذر ۱۳۹۲ مادر و برادر “آزاده زارعی” + عکس ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ الناز شاکردوست در حال پخش نذری تاسوعا + عکس ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ماجرای ترک زبان بودن همسر علی کریمی + عکس ۱۹ مهر ۱۳۹۴ اسامی کامل برندگان سیمرغ جشنواره فیلم فجر ۹۵ +عکس و حواشی ۲۲ بهمن ۱۳۹۵بازار قیمت رنو کولئوس ۲۰۱۸ در ایران +مشخصات فنی ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ قیمت رنو تلیسمان در ایران +مشخصات فنی تلیسمان e2 و e3 ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ قیمت رنو مگان جدید ۲۰۱۸ در ایران +مشخصات فنی ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ مشخصات فنی تویوتا کرولا هاچ بک ۲۰۱۹ + عکس و قیمت ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ قیمت جدید کیا اسپورتیج در ایران +مشخصات فنی Sportage ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷سلامت آنچه از مضرات پوست مرغ ،پای مرغ ،جگر مرغ و بال مرغ نمی دانید ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷بهترین آجیل ها از دید طب سنتی ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ بهترین برنامه غذایی برای شکم شش تکه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ لاکتیویا چیست ،پروبیوتیک‌ چه خواصی دارد؟ +قیمت ماست لاکتیویا ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷کمبود حافظه به خاطر کمبود فقط یک ویتامین ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷توریستی جزیره ای مصنوعی در خلیج فارس برای سکونت ثروتمندان جهان ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ افتتاح پل گردشگری جدید در چین +تصاویر ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ عجیب ترین و شگفت انگیزترین مکانها و مردمان جهان! +تصاویر ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ بلندترین پل معلق خاورمیانه در پلدختر تخریب شد! +عکس ۸ فروردین ۱۳۹۷ تنگه چاهکوه قشم از عجایب هفتگانه قشم +عکس ۷ فروردین ۱۳۹۷مد و زیبایی مدل مانتو بهاره جدید ۹۷ ،مانتو های شیک و باکلاس ۲۰۱۸ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ چگونه هیکل ساعت شنی داشته باشیم؟ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ آناشید حسینی ،شیک پوش ترین زن باحجاب در دنیای مد و لباس +عکس ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ یولیا تیموشنکو ،راز خوش پوشی زیباترین زن سیاستمدار جهان +عکس ۱۷ دی ۱۳۹۶ تیپ و لباس سحر دولتشاهی در جشنواره فیلم دوبی +عکس ۲۴ آذر ۱۳۹۶دکوراسیون راهنمای خرید مبلمان منزل ،نکات مهم در خرید مبل خوب ۸ اسفند ۱۳۹۶ قیمت کاغذ دیواری و نقاشی ساختمان متری چند؟ ۷ اسفند ۱۳۹۶ خواب مستر چیست؟ +عکس اتاق خواب مستر ۲۰ آذر ۱۳۹۶ آموزش ساخت باغ شیشه ای (تراریوم) زیبا با انواع گیاهان +عکس ۳ آذر ۱۳۹۶ زیباترین طرح های داخلی سالن پذیرایی و نشیمن شیک +عکس ۲۰ آبان ۱۳۹۶اخبار داغ بازیگران معروف ایرانی در کنار پدرشان +عکس ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ بازیگران سریال پایتخت در کنار همسرانشان +عکس ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ بازیگران در اوقات فراغت چه می‌کنند؟ تفریحات بازیگران ایرانی چیست؟ ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ احمد مهرانفر با مونا فائزپور ازدواج کرد +عکس همسرش ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ بیوگرافی پانته آ بهرام و همسرش +عکس فرزند و خانواده ۹ فروردین ۱۳۹۷ متولدین مشهور فروردین (بازیگران ،ورزشکاران و مشاهیر) ۵ فروردین ۱۳۹۷ چرا بهنوش بختیاری نمی تواند مادر شود و صاحب فرزند شود؟ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶جدیدترین تصاویر جالب و خواندنی عکس همسر و فرزند محمد صلاح (بازیکن لیورپول) +بیوگرافی ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ عکس های جدید مهدیس محمدی ،زیباترین دختر ایرانی +فیلم ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ گرانترین مواد جهان را بشناسید +عکس ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ زن ایده آل از نظر مرد عرب چه زنی است؟ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ علت مهاجرت بازیگر مشهور ایرانی به دوبی چیست؟ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ زنی که به خاطر زیبایی اش گدایی می‌کند +عکس ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ کودک دبستانی با استفراغ یک نهنگ پولدار شد! +عکس ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ قوانین عجیب و غریب انیشتین برای همسرش! +عکس خانواده ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ آنچه از زندگی خصوصی سیروس مقدم (کارگردان پایتخت) نمی دانید ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ عشق مردان به «سامانتا» ،فاجعه برای زنان در غرب +عکس ۲۹ فروردین ۱۳۹۷اخبار مهم ورزشیگروه بندی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ مشخص شد +گروه ایران ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷زمان بازی سوپرجام فوتبال ایران ۹۷ (استقلال و پرسپولیس) ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷خلاصه بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ با گزارش فارسی +فیلم ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷زمان بازی استقلال تهران و خونه به خونه بابل در جام حذفی ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت بازی لیورپول و آ اس رم +پیش بازی ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷آشپزی خرد کردن مرغ با بهترین و ساده ترین روش (آموزش تصویری) ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ طرز تهیه مربایی مفید برای مبتلایان به کم خونی ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ طرز تهیه کلوچه خوشمزه بهاری ۸ فروردین ۱۳۹۷ طرز تهیه انواع اسموتی خوشمزه (اسموتی موز ،آناناس ،توت فرنگی و ..) ۷ فروردین ۱۳۹۷ طرز تهیه خمیر پیتزای فوری در خانه +مواد لازم و نکات مهم ۱ بهمن ۱۳۹۶جدید ترین مطالب علی خودسیانی: کارگردان فروشنده متن مرا دزدید! ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ کامپوزیت ونیر چیست؟ همه چیز درباره کامپوزیت زیبایی ونیر ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ گفتگو با قاتل بی رحم دانش آموز ۱۰ ساله مشهدی +عکس ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ آنچه از مضرات پوست مرغ ،پای مرغ ،جگر مرغ و بال مرغ نمی دانید ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ قیمت رنو کولئوس ۲۰۱۸ در ایران +مشخصات فنی ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ خرد کردن مرغ با بهترین و ساده ترین روش (آموزش تصویری) ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷بهترین آجیل ها از دید طب سنتی ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷پلیس فرانسه ،سلبریتی های غربزده را به خفقان برد! ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷چه خبر از هواپیماهای پسابرجامی؟ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷مرحوم ناصر چشم آذر در دوران جوانی +عکس ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ قیمت رنو تلیسمان در ایران +مشخصات فنی تلیسمان e2 و e3 ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷تصادف شدید تویوتا پرادو با رنو تلیسمان +عکس ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ بهترین برنامه غذایی برای شکم شش تکه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ قیمت رنو مگان جدید ۲۰۱۸ در ایران +مشخصات فنی ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ گروه بندی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ مشخص شد +گروه ایران ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ لاکتیویا چیست ،پروبیوتیک‌ چه خواصی دارد؟ +قیمت ماست لاکتیویا ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ مشخصات فنی تویوتا کرولا هاچ بک ۲۰۱۹ + عکس و قیمت ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷حادثه عجیب برای خودروی پراید! +عکس ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷دار زدن (نگار) دختر معلول کرجی توسط پدرش! ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ جزیره ای مصنوعی در خلیج فارس برای سکونت ثروتمندان جهان ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷زمان بازی سوپرجام فوتبال ایران ۹۷ (استقلال و پرسپولیس) ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷پاداش بازنشستگی ۱.۲ میلیارد تومانی در وزارت نفت ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ چه خبر از سریال ستایش ۳ شبکه سه؟ کی پخش میشود؟ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ناصر چشم آذر درگذشت +علت فوت این آهنگساز و موسیقیدان ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ عکس همسر و فرزند محمد صلاح (بازیکن لیورپول) +بیوگرافی ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ بازیگران سریال فوق سری +ساعت پخش و تکرار ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ بازیگران سریال آسمان همیشه ابری نیست +ساعت پخش و تکرار ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷کمبود حافظه به خاطر کمبود فقط یک ویتامین ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷تخلف تحصیلی حسین فریدون محرز شد ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ جشن قهرمانی استقلال در فینال جام حذفی ۹۷ / نور، کم؛ تصویر، بد؛ جشن قهرمانی؛ آبرو برَ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷راز ثروتمندان علی انصاری کیست؟ چگونه به چنین ثروتی دست پیدا کرده است؟ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰ فرد ثروتمند جهان عرب در سال ۲۰۱۸ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ مارک زاکربرگ چگونه اطلاعات شخصی کاربران را به پول تبدیل می‌کند؟ ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ۷ ژنده پوش در دنیا که میلیاردر شدن را بشناسید +عکس ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ گفتگو با زهرا سعادت ،موسس بیمارستان امیر شیراز +عکس ۲۴ فروردین ۱۳۹۷آشپزی خرد کردن مرغ با بهترین و ساده ترین روش (آموزش تصویری) ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ طرز تهیه مربایی مفید برای مبتلایان به کم خونی ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ طرز تهیه کلوچه خوشمزه بهاری ۸ فروردین ۱۳۹۷ طرز تهیه انواع اسموتی خوشمزه (اسموتی موز ،آناناس ،توت فرنگی و ..) ۷ فروردین ۱۳۹۷ طرز تهیه خمیر پیتزای فوری در خانه +مواد لازم و نکات مهم ۱ بهمن ۱۳۹۶عکس و تصویر تصاویر بی نظیر از فرودگاه های جهان که از فضا گرفته شده اند ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ پرنده ای منحصربفرد با تخم های آبی فیروزه ای +عکس ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ادرار کردن مردم انگلیس در خیابان! +عکس ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ نمایش تابوت ۲۵۰۰ ساله زن و مرد اشکانی +عکس ۹ فروردین ۱۳۹۷ عجیب ترین وسائل نقلیه و تجهیزات نظامی دنیا +عکس ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2018, All Rights Reserved. | Powered by saten

منبع: ساتین

کلیدواژه: اینستاگرام اصغر فرهادی بیوگرافی اصغر فرهادی بیوگرافی علی خودسیانی سرقت ادبی فیلمهای اصغر فرهادی همسر اصغر فرهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی

فرارو- خرید و فروش اقساطی خودرو کارکرده را باید جدید‌ترین راهکار خریداران و فروشنده‌ها در بازار بدانیم.

به گزارش فرارو؛ همزمان با افزایش قیمت خودرو در سال‌های گذشته و انتشار گاه و بیگاه اخبار مربوط به رکود شکل‌گرفته در بازار، بخشی از خریداران راهی جز خرید اقساطی خودرو پیدا نمی‌کنند. همزمان فروشنده‌ها با تن دادن به معامله اقساطی، از یک طرف از شر خودرو باقی‌مانده در پارکینگ و مخارج نگه‌داری از آن خلاص می‌شوند و از یک طرف دیگر به لطف سودی که به معامله تعلق می‌گیرد، دنبال جبران ضرر و زیان می‌روند. فروش اقساطی خودرو برخلاف چیزی که احتمالا تصور می‌کنید، فقط به‌مدل‌های اقتصادی و داخلی محدود نمی‌شود و خیلی از فروشنده‌ها بابت فروش ماشین‌های مونتاژی و میلیاردی بازار، از پیدا کردن مشتری دست‌به‌نقد ناامید شده‌اند.

قیمت پراید صفرکیلومتر با احتساب معدود مدل‌های باقی‌مانده‌ای که در بازار وجود دارد، حول‌وحوش ۳۵۰ میلیون تخمین زده می‌شود، اما فروشنده‌ای حاضر شده پراید دست‌دوم مدل ۹۰ را با قیمتی نزدیک ۲۰۰ میلیون به‌شکل اقساطی بفروشد.

پرایدی که درباره آن صحبت می‌کنیم، در این چند سالی که از عمرش می‌گذرد، حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر راه رفته و فروشنده چیزی حدود یک‌چهارم از اصل پول تعیین شده برای خودرو را به‌شکل اقساطی و تحویل چک صیادی دریافت می‌کند.

کوییک دنده‌ای ساده که از خط تولید سایپا کنار رفته در بازار مدل‌های صفرکیلومتر کمی بیش از ۳۶۰ میلیون به خریداران پیشنهاد می‌شود. یکی از فروشنده‌های کوییک دنده‌ای مدل ۹۹ که در این سال‌ها ۳۸ هزار کیلومتر با خودرو راه رفته، آن را با رقمی بالاتر از مدل‌های صفرکیلومتر آگهی کرده است! چقدر؟ ۳۷۰ میلیون.

فروش اقساطی این کوییک به‌شکلی است که خریدار باید در قدم اول پولی در حدواندازه ۲۰۰ میلیون به عنوان پیش‌پرداخت بپردازد و بابت اقساط سه گزینه خواهد داشت. شش ماهه، ۳۵ میلیون. ۱۲ ماهه ۲۰ میلیون و ۲۴ ماهه ۱۳ میلیون. اینطوری خرید اقساطی خودرو با انتخاب بازپرداخت شش ماهه حدود ۱۰۰ میلیون کمتر آب می‌خورد.

فروش اقساطی خودرو فقط محدود به مدل‌های اقتصادی و داخلی نمی‌شود و انگار بخشی از خریداران برای سوار شدن شاسی‌بلند‌های مونتاژی و وارداتی هم از چنین شگردی برای خرید خودرو استفاده می‌کنند.

چانگان CS۳۵ مونتاژی مدل ۹۷ یکی از همین گزینه‌هاست. مدلی که بعد ۸۶ هزار کیلومتر کارکرد، با قیمت پایه ۹۵۹ میلیون به شکل اقساطی فروخته می‌شود. فروشنده حداقل مبلغ مورد انتظار برای پیش‌پرداخت را ۷۰۰ میلیون تعیین کرده و در شش قسط انتظار پرداخت چک‌های ۱۱۱ میلیون و ۱۱۱ هزار تومانی را دارد. نهایتا بعد اتمام اقساط، خریدار چیزی نزدیک یک میلیارد و ۳۶۶ میلیون یعنی ۴۰ درصد بیشتر از رقم پایه اولیه به حساب فروشنده واریز می‌کند.

جک J۴ در دسته ارزان‌ترین مونتاژی‌های بازار قرار می‌گیرد و جزو معدود مدل‌های زیر یک میلیارد است. همین جمله برای افزایش توجه‌ها به خرید جک J۴ کفایت می‌کند و از قضا فروشنده‌ای برای پیدا کردن مشتری سراغ فروش اقساطی رفته است.

قیمت جک J۴ کارکرده‌ای که درباره آن صحبت می‌کنیم، از طرف فروشنده حدود ۷۹۰ میلیون یعنی رقمی نزدیک مدل‌های صفرکیلومتر تعیین شده است. تصمیمی که احتمالا به‌خاطر کارکرد پایین خودرو گرفته شده. شرایط فروش اقساطی این مدل به شکلی است که رقم پیش‌پرداخت اولیه ۵۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود و خریدار در ۳۰ قسط باید برای پاس کردن اقساط ۱۱ میلیون ۷۰۰ هزار تومانی دست به کار شود. قیمت جک J۴ کارکرده‌ای که درباره آن صحبت می‌کنیم، با این اوصاف بعد دو سال و شش ماه از آغاز بازپرداخت اقساط به حدود ۹۰۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود.

سوبا M۴ را می‌توانیم جزو گران‌قیمت‌ترین سواری‌های مونتاژی فعلی بدانیم. قیمت سوبا M۴ در کارخانه یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون است، اما در بازار آزاد در دسته مدل‌های دو میلیاردی قرار می‌گیرد و به‌طور متوسط دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون آگهی می‌شود.

قیمت سوبا M۴ دست‌دوم مدل ۱۴۰۲ که کمتر از پنج هزارکیلومتر راه رفته، در یکی از آگهی‌های فروش دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون قید شده است.

فروشنده که احتمالا یکی از نمایشگاه‌داران غرب تهران است، در ازای ۷۶۰ میلیون به‌عنوان ودیعه اولیه و ۳۰۱ میلیون به‌عنوان ودیعه ثانویه (سه ماه بعد موعد پیش‌پرداخت اول) و اقساط یکساله ۹۰ میلیونی، دنبال مشتری برای سوبا M۴ مدل ۱۴۰۲ می‌گردد. قیمت سوبا M۴ کارکرده به این ترتیب بعد یک سال به حدود دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون می‌رسد.

دیگر خبرها

  • بازیگر فیلم اصغر فرهادی؛ همسر آینده ژوزه مورایس + عکس
  • برونو فرناندز پیروزی منچستریونایتد را دزدید (عکس)
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان