Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@21:38:31 GMT

مونتاژ ممنوع

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۶۰۷۶

مونتاژ ممنوع

کارشناسان معتقدند راه اندازی خط مونتاژ سامسونگ در کرمانشاه که چندی پیش از سوی استاندار مطرح شد، برای اینکه بتواند در توسعه استان نقش آفرینی کند نیازمند رعایت شروط مختلفی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از   مرصاد طلایه داری کردن در نرخ بالای بیکاری و جاخوش کردن در صدر جدول بیکارترین استان های کشور بیش از پیش ضرورت چاره اندیشی برای جوانان این دیار را محسوس تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند در سال های اخیر تلاش های زیادی برای احیای صنعت راکد استان و واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل آن صورت گرفته و در این راستا جلسات فراوانی هم برگزار شده است، بماند که اغلب مصوبات آن هم اجرایی نشده است، اما به نظر تزریق سرمایه گذاری های جدید به شریان های اقتصادی استان هم برای برون رفت از مشکلات موجود بسیار حائز اهمیت است.

شاید اهمیت همین موضوع بوده که حالا قرار است پای کره ای ها را به استان کرمانشاه باز کند و اواخر سال گذشته صحبت از راه اندازی خط مونتاژ سامسونگ در استان شد؛ راهکاری که اگر با رعایت شروط و الزاماتی چند همراه باشد به عقیده کارشناسان می تواند راهکاری برای توسعه استان باشد.

تسهیل گری در روند سرمایه گذاری، راه نجات از معضل بیکاری

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه بهمن ماه سال گذشته با اشاره به برگزاری جلسه ای با مدیر نمایندگی شرکت سامسونگ اظهار داشت: طی جلسه برگزار شده شرکت سامسونگ برای راه اندازی خط مونتاژ تلویزیون در کرمانشاه ابراز تمایل کرد و توافق کردیم تا دو قطعه زمین مناسب به انضمام مشخصات به این منظور به شرکت سامسونگ معرفی شود و مدیران کل مربوطه باید در این زمینه با رویه تسهیل گری، کمک کنند که این موضوع محقق شود.

بازوند گفت: چندین شهر استان از جمله قصرشیرین و اسلام آبادغرب را برای راه‌اندازی این خط مونتاژ به شرکت سامسونگ پیشنهاد دادیم که در نهایت تشخیص مدیران این شرکت این بود که این خط مونتاژ در کرمانشاه راه اندازی شود‌.

استاندار کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: راه نجات استان از معضل بیکاری، افزایش سرمایه گذاری است و برای ارتقای سطح سرمایه گذاری باید جذابیت‌های استان را برای سرمایه گذاری به صاحبان سرمایه ثابت کنیم و یکی از راهکارهای این موضوع زمینه تسهیل گری در روند سرمایه گذاری است.

به گفته بازوند، سامسونگ برای راه اندازی این خط مونتاژ از هیچگونه تسهیلات دولتی استفاده نخواهد کرد.

احداث خط مونتاژ سامسونگ در کرمانشاه یک راهکار توسعه ای است

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: این اقدام یک راهکار برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته است.

دکتر سهراب دل انگیزان در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: اینکه کارخانه ای بزرگ در داخل استان فعالیت کند که ما نیز به آن امکاناتی باید تاسیس دهیم اقدامی ارزشمند است زیرا این اقدام یک راهکار برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته است.

وی افزود: در این صورت علاوه بر ایجاد اشتغال در استان، زمینه سرمایه گذاری نیز فراهم می شود و همین امر در نهایت سبب احداث کارخانه جات بزرگتر خواهد شد.

دکتر دل انگیزان راه اندازی این شرکت را موجب انتقال تکنولوژِی دانست و گفت: سامسونگ در کشور و استان ما دارای نمایندگی هایی است و سالها است در تهران و کرج سابقه تولید داشته و همین زمینه انتقال تکنولوژی را فراهم کرده است.

وی افزود: برای استفاده حداکثری از این فرصت می بایست این شرکت از نیروهای داخلی استفاده کنند تا ضمن انتقال فناوری، روش مدیریتی صحیح آن نیز در استان منتقل شود تا صرفا شاهد مونتاژی کاری نباشیم.

نیروهای داخلی در این شرکت به کارگیری شوند

یک مهندس برق در این باره گفت: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و انتقال مباحث تکنولوژِی می بایست از ظرفیت کارگران داخلی و ترجیحا کرمانشاهی استفاده شود.

حامد کاویان خواه در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: احداث این خط مونتاژ در صورت استفاده از تمامی ظرفیتها و منافع ایجاد شده ثمراتی ارزشمند برای استان ما که البته دارای نرخ بالای بیکاری است به دنبال دارد.

وی افزود: نیروهای بومی به کارگیری شده در این شرکت در آینده پس از فراگیری تکنولوژی ساخت محصول فوق می توانند زمینه تولیدات داخلی قوی تر یا اخذ امتیازات بیشتر از سامسونگ را فراهم کنند.

به گفته وی، موقعیت جغرافیایی استان کرمانشاه در صورت فراگیری تکنولوژِی ساخت محصولات می تواند راه اندازی کارخانه جات مرتبط و صادرات محصولات تولیدی را بیش از پیش فراهم کند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: همزمان با ۱۲۲ سالگی برق در تبریز نخستین موزه برق و روشنایی تبریز با همکاری مجموعه‌دار و تاریخ‌شناس بزرگ تبریز رضا سرابی اقدم و توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز راه‌اندازی خواهد شد.

اکبر فرج نیا در آیین تجلیل از پیشکسوتان صنعت برق تبریز با بیان اینکه توزیع نیروی برق تبریز همچون خانواده‌، صمیمی و همدل است، اظهار کرد: صنعت برق آذربایجان از نظر دانش و عمل مثال‌زدنی بوده و سخت‌ترین مشکلات با تلاش و همت کارکنان به نتیجه مطلوبی رسیده است.

وی افزود: خدمت در صنعت برق افتخار بزرگی است و دلیل این افتخار نیز حضور پیشکسوتانی است که طی سال‌ها چراغ راهی برای این صنعت بوده‌اند و در کنار آن‌ها درس زندگی آموخته‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به لزوم بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان برق در سطح ملی، اضافه کرد: خاطرات و تجربیات پیشکسوتان صنعت برق باید در قالب تاریخ شفاهی و انتقال دانش، ثبت و به نسل‌های حاضر و آینده منتقل شود.

 وی با اشاره به تأسیس اولین کارخانه برق تبریز به سال ۱۲۸۱ توسط قاسم خان والی، ادامه داد: با توجه‌ به قدمت تاریخی برق و روشنایی در تبریز، اولین موزه روشنایی تبریز با همکاری مجموعه‌دار و تاریخ‌شناس بزرگ تبریز آقای رضا سرابی توسط شرکت برق تبریز راه‌اندازی خواهد شد.

در ادامه این نشست رضا سرابی مجسمه‌ساز و موزه‌دار، محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها اصلی‌ من ایجاد موزه برق و روشنایی تبریز بود، گفت: در گذشته که تولید برق به شکل امروزی وجود نداشت، برخی کارخانه‌های بخش خصوصی عهده‌دار تأمین برق بودند که آثاری از آن دوران باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه در حدود ۵۰۰ نوع وسایل و لوازم روشنایی از چهار هزار سال پیش جمع‌آوری‌ و تعدادی از آن‌ها در موزه شهرداری تبریز به نمایش گذاشته شده است، گفت: در نخستین سال‌های ورود برق به ایران فقط در منازل رجال، برق وجود داشت و تصویر شاهان قاجار بر روی لامپ‌های سفارشی آن زمان نقش بسته شده که این نوع لامپ‌ها منحصر به‌فرد بوده و حتی در موزه برق تهران نیز وجود ندارد و ان‌شاءالله در موزه روشنایی تبریز به نمایش گذاشته خواهد شد.

سرابی با اشاره به لزوم ثبت خاطرات پیشکسوتان به‌عنوان تاریخ شفاهی، ادامه داد: امروزه موزه‌ها به سمت تاریخ شفاهی پیش می‌روند و این موضوع از اهمیت قابل‌ توجهی برخوردار است.

محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی افزود: آثار به‌جای‌ مانده از گذشتگان قابل ارزش‌گذاری مالی نیست چرا که متعلق به همه مردم و نسل‌های آینده این شهر است و نسل‌های آینده باید با تاریخ و سختی‌های برق آشنا شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، طی این مراسم قبض برقی که متعلق به ۱۱۸ سال پیش یعنی مربوط به دوره قاجاریه و پس از دوران جنگ مشروطه بوده توسط رضا سرابی مجسمه‌ساز و موزه‌دار، محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز به عنوان نخستین اثر موزه برق و روشنایی تبریز اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی، سود خود را ۱۰ برابر کرد
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی