Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارنستو مدعی شد تونل افتخار هیچ اهمیتی برای او و تیمش ندارد.

طرفداری - ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از ال کلاسیکو شرکت کرد.

به گزارش mundodeportivo، والورده گفت:

ال کلاسیکو تحت هر شرایطی ال کلاسیکو است. خوش بختانه ما قهرمانی‌مان در لالیگا را قطعی کرده ایم و حساسیتی به لحاظ رده بندی نداریم اما هنوز هم انگیزه‌هایی هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا می‌خواهیم به خاطر رقابت موجود میان دو تیم و اهمیتی که بازی برای هواداران دارد، برنده شویم. همین شرایط برای رئال هم صادق است. امیدوارم بازی خوبی ببینیم.

تونل افتخار؟ به اندازه کافی درباره این موضوع حرف زده شده. هر چه بیشتر درباره‌اش صحبت شود، اهمیتش کمتر می‌شود. تونل زدن یا نزدن آنها اهمیتی برای ما ندارد. تمام. این اقدام را بی احترامی نمی‌دانیم.

بازی فردا حساسیت همیشگی را ندارد و دلیلش هم این است که ما قهرمان شده‌ایم. دوست دارم همه ال کلاسیکو ها در این شرایط برگزار شوند. 

ادای احترام به اینیستا در بازی فردا را درک می‌کنم اما ال کلاسیکو، بازی آخر او نیست. نمی‌دانم اصلا او فردا بازی می‌کند یا نه اما واضح است هم ما هم بازیکنان حریف نهایت احترام را برای آندرس قائلیم. در همه استادیوم‌ها آندرس تشویق می‌شود. مهم ترین اتفاق باید در آخرین بازی اینیستا بیفتد.

قهرمانی در لیگ یا لیگ قهرمانان اروپا؟ بستگی دارد. لیگ به شما می‌گوید در طول یک سال چه عملکردی داشته‌اید و در پایان مطمئنا بهترین تیم قهرمان می‌شود. در لیگ قهرمانان اروپا فاکتورهای بیشتری دخیل هستند. مثل اینکه شما نمی‌توانید حتی یک روز بد هم داشته باشید یا باید از قبل تجربه رقابت در بالاترین سطح را داشته باشید و مادرید این را می‌داند. در اروپا مدعیان بیشتری هستند چون فاکتورهای بیشتری دخیل است. من دوست دارم همه جام‌ها را ببرم و وقتی شما برای همه جام‌ها برنامه دارید، مطمئنا جامی که نگرفته‌اید بیشتر به چشم می‌آید. مطمئنا رئال کار بزرگی کرده که به فینال رسیده و ما ارزش آن را می‌دانیم چون کار دشواری است و در عوض آنها هم برای کاری که ما کردیم ارزش و احترام قائلند چون می دانند که کار دشواری بوده است.

قهرمانی بدون شکست؟ الان این قضیه مهم است و امیدوارم به آن برسیم. ببینیم چه می‌شود.

رئال چند هفته تا فینال کیف فرصت دارد و به نظرم بهترین ترکیبش را به زمین می‌فرستد.

چه کسی برای زدن یا نزدن تونل‌ها تصمیم می‌گیرد؟ خب به نظرم باید نظرسنجی راه بیندازید. الان این مشکلی ندارد. هفته گذشته دپورتیوو برای ما تونل زد و کسی به آن اهمیتی نداد شاید چون رقابتی بین دو تیم نبود.

اینیستا حدود یک تا یک و نیم ماه پیش درباره تصمیمش به من اطلاع داده بود. البته قرار نبود به شما چیزی بگویم. ساعت‌ها فکر پشت این تصمیم بود. او سال‌ها در فوتبال بوده و اگر جوانتر بود، قطعا برای متقاعد کردنش تلاش می‌کردم اما او حالا به اندازه کافی تجربه دارد که بداند چه تصمیمی برایش بهتر است. تلاشی برای متقاعد کردن او انجام ندادم. تصمیمش را درک می‌کنم.

این فصل بنا به دلایلی تماشاگران کمتری به نیوکمپ آمدند. برخی گفتند دلیلش این است که ما خوب بازی نمی‌کنیم؛ گفتند توریست کم شده یا مسائل سیاسی در آن دخیل است. نمی‌دانم. اما بازی فردا متفاوت است و مطمئنا هواداران هیجان بیشتری برای دیدنش دارند. مطمئنا جو زیبایی در ورزشگاه حاکم خواهد بود. مثل بازی رفت در برنابئو.

ما قصد داریم به روندی که از ابتدای فصل طی کرده‌ایم، ادامه دهیم. عملکرد بارسا در ال کلاسیکو همیشه مهم است و اگر بتوانیم رفت و برگشت مادرید را ببریم یعنی عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم.

امیدوارم اینیستا بتواند بازی کند. او جمعه بخشی از تمرینات را انجام داد و امروز کامل تمرین می‌کند. با او صحبت خواهم کرد و احساس او تصمیم می‌گیرد. او خودش بهتر می‌داند این بازی به چه آمادگی‌ای نیاز دارد.

دو گانه مهم تر است یا لیگ قهرمانان؟ این را باید ابتدای فصل آینده از من بپرسید. لیگ برای مربیان اهمیت زیادی دارد. بریتزو تیمش در یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا بود اما چون در لیگ پنجم بود... نمی‌دانم. در اروپا تنها یک اشتباه، یک اشتباه می‌تواند منجر به حذف شما شود.

گومز و سمدو؟ امیدواریم هر دو در جام جهانی بازی کنند. سمدو قدرت دفاعی و سرعت زیادی به ما می‌بخشد. گومز حالا کمتر بازی می‌کند و بله مشکلاتی دارد اما کمک حال ماست.

رابطه با رابرت فرناندز؟‌رابرت کسی بود که برای آمدن به بارسلونا با من تماس گرفت. طرز فکر او را خوب می‌شناسم و او یکی از نزدیک‌ترین افراد در بارسلونا به من است. اما نمی‌دانم چه آینده‌ای خواهد داشت. تصمیم با باشگاه است اما مطمئنا حضور رابرت برای من مهم است.

گریزمان؟ او بازیکن تیم دیگری است و ما هم نمی‌دانیم آینده چه خواهد شد. اما سوارز جوری حرف می‌زند انگار این اتفاق خواهد افتاد؟ من همیشه حرفم را رک می‌زنم و مطمئنم منظور لوییس این نبوده که گریزمان به بارسا آمده! خیلی از بازیکنان از دیگر باشگاه‌ها به ما لینک می‌شود. کسی از آینده خبر ندارد.

قهرمان اروپا؟ بهترین تیم برنده می‌شود.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابوس «رئال» از حضور در «اتحاد»/ «سیتی» به دنبال تکرار تاریخ است

به گزارش خبرنگار مهر، در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شامگاه چهارشنبه از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های رئال مادرید و منچسترسیتی به مصاف هم خواهند رفت.

دیدار رفت این ۲ تیم در ورزشگاه «سانتیاگو برنابئو» شهر مادرید با تساوی پرگل ۳ به ۳ خاتمه یافت و شاگردان «کارلو آنچلوتی» در رئال مادرید از کسب ۳ امتیاز خانگی ناکام بودند و اکنون در دیدار برگشت، شاگردان «پپ گواردیولا» امیدوارند بتوانند با کسب پیروزی برابر رقیب قدرتمند خود راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

این دیدار تداعی کننده مرحله نیمه نهایی این مسابقات در فصل ۲۰۲۲ است که منچسترسیتی در آن مسابقه در حالی که در دیدار رفت به میزبانی رئال مادرید با نتیجه یک به یک متوقف شده بود در دیدار برگشت در ورزشگاه اتحاد موفق شد با نتیجه پرگل ۴ بر صفر حریف خود را شکست دهد و در نهایت هم در دیدار نهایی با غلبه بر اینتر به مقام قهرمانی دست پیدا کرد. اکنون که دیدار رفت این ۲ تیم به میزبانی رئال مادرید با نتیجه تساوی به پایان رسیده است هواداران این تیم از تکرار نتیجه سنگین سال گذشته در ورزشگاه اتحاد مضطرب هستند.

این ۲ غول فوتبال اروپا در مرحله نیمه نهایی فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان اروپا هم به مصاف هم رفته بودند که در آن مسابقه رئال مادرید در دیدار رفت با نتیجه ۴ بر ۳ از میزبان خود شکست خورد اما به لطف برتری ۳ بر یک در خانه به دیدار نهایی راه پیدا کرد و با پیروزی یک بر صفر برابر لیورپول عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در فصل ۲۰۱۹ هم یک بار دیگر شاهد تقابل رئال و سیتی و این بار در مرحله یک شانزدهم نهایی بودیم که منچستر سیتی در هر ۲ بازی رفت و برگشت با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و در مجموع با برتری ۴ بر ۲ راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

اما نخستین تقابل این ۲ تیم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۵ بود که در مرحله نیمه نهایی رو در روی هم قرار گرفتند و در دیدار رفت سیتی در خانه با تساوی بدون گل متوقف شد و در دیدار برگشت بازی را یک بر صفر واگذار کرد. کهکشانی‌ها در فینال موفق شدند در ضربات پنالتی از سد اتلتیکومادرید عبور کنند و به عنوان قهرمانی برسند.

نخستین دیدار این ۲ تیم در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به فصل ۲۰۱۲ برمی گردد جایی که این دو تیم در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند و ریالی ها در خانه موفق شدند با نتیجه ۳ بر ۲ از سد سیتی عبور کنند و در دیدار برگشت هم بازی با نتیجه تساوی یک به یک خاتمه یافت.

به این ترتیب در ۱۱ دیداری که سیتی و رئال به مصاف هم رفته‌اند ۴ برد برای رئال، ۴ تساوی و ۳ پیروزی هم برای سیتی به ثبت رسیده است و در مجموع رئال ۲۰ گل و سیتی ۱۷ گل به ثمر رسانده‌اند.

رئال مادرید در ۵ دیداری که در ورزشگاه اتحاد به میدان رفته است هرگز موفق به پیروزی نشده است.

منچستر سیتی در سه بازی خانگی گذشته خود برابر رئال مادرید پیروز شده است که همگی زیر نظر پپ گواردیولا بودند.

کوین دی بروینه که از فصل ۲۰۱۵ در منچسترسیتی حضور دارد تاکنون ۸ بار برابر رئال مادرید به میدان رفته است و از این لحاظ بیشتری آمار را در میان هم تیمی‌هایش دارد.

کوین دی بروینه با ۴ پاس گل، بیشترین پاس را در تاریخ دیدارهای رو در رو ثبت کرده است.

لوکا مودریچ ستاره تیم رئال مادرید در هر ۱۱ دیداری که این ۲ تیم به مصاف هم رفته‌اند حضور داشته است.

کریم بنزما مهاجم سابق رئال مادرید با ۶ گل زده بیشترین گل را در تاریخ دیدارهای رو در رو به ثمر رسانده است.

دنی کارواخال با ۸۲۱ دقیقه، بیشتری دقایق حضور را در دیدارهای رو در روی این ۲ تیم داشته است.

منچسترسیتی پس از میلان در فصل‌های ۱۹۸۸ (نیمه نهایی) و ۱۹۸۹( یک هشتم نهایی) می‌تواند دومین تیمی باشد که رئال مادرید را از مرحله حذفی جام باشگاه‌های اروپا و یا لیگ قهرمانان اروپا در ۲ فصل متوالی حذف می‌کند.

این هشتمین باری است که گواردیولا و کارلو آنچلوتی در لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر روبرو می‌شوند و ششمین باری است که در قامت سرمربیان منچسترسیتی و رئال مادرید به مصاف یکدیگر می‌روند. تنها مربیانی که بیش از ۸ بار در این رقابت‌ها با یکدیگر روبرو شده‌اند سر الکس فرگوسن برابر هیتسفلد و همچنین آنچلوتی برابر یورگن کلوپ (هر کدام ۹ بار) هستند.

این دویستمین بازی منچستر سیتی در رقابت‌های اروپایی خواهد بود و ۱۱۳ برد کسب کرده است. نکته قابل توجه این است که رئال مادرید هم در ۲۰۰ بازی نخست خود در رقابت‌های اروپایی با ثبت همین آمار توانسته است ۱۱۳ برد به دست آورد.

این دو تیم که برای اولین بار در تاریخ در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم رفته‌اند منتظر دیدار برگشت در ورزشگاه اتحاد انگلیس هستند تا تیم برنده به مصاف پیروز دیدار آرسنال و بایرن مونیخ برود.

در دیگر دیدار این مرحله، تیم‌های آرسنال و بایرن مونیخ به مصاف هم خواهند رفت. دیدار رفت این ۲ تیم به میزبانی آرسنال با تساوی ۲ به ۲ به پایان رسید.

کد خبر 6080293

دیگر خبرها

  • پائو کوبارسی: از بچگی آرزوی بازی در ال‌کلاسیکو را داشتم؛ با ۲۰۰ درصد توان‌مان بازی ‌می‌کنیم
  • در آستانه ال‌کلاسیکو: کاپیتان رئال تمرین نکرد
  • هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو
  • رسمی: داور ال‌کلاسیکو مشخص شد
  • لیگ قهرمانان اروپا / رئال با حذف منچسترسیتی راهی نیمه‌نهایی شد
  • (ویدئو) پنالتی‌های جذاب دیدار رئال مادرید - منچسترسیتی
  • فدریکو والورده بهترین بازیکن دیدار منچسترسیتی و رئال مادرید
  • خلاصه بازی منچسترسیتی 1 (3) - رئال مادرید 1 (4)
  • ال‌کلاسیکوی هفته آینده جنجالی می‌شود؟
  • کابوس «رئال» از حضور در «اتحاد»/ «سیتی» به دنبال تکرار تاریخ است