Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: باید مسئله فرهنگ در دانشگاه جدی گرفته شود چرا که دانشگاه جای فرهنگ است و می‌تواند مشکل فرهنگ را حل کند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در اختتامیه دومین جشنواره ملی کتاب سال فرهنگی دانشجویان که عصر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: برخی از واژه‌ها آنقدر کم در موردشان صحبت می‌شود از ذهن فراموش می‌شوند، اما کلمه فرهنگ روزانه از رسانه‌ها و فضای مجازی دائما تکرار می‌شود آنقدر این کلمه تکرار شده که ارزش آن را نمی‌دانیم و ارزش آن را فراموش کردیم که چه قدر کاربرد دارد فقط به عنوان زینت سخنرانی‌ها از آن استفاده می‌کنیم در حالی که باید برای ساختن جامعه از آن استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مشکل ما مشکل اقتصادی نیست مشکل ما فرهنگی است اگر مشکل فرهنگ حل شود بیش از ۸۰ درصد مشکل اقتصادی کشور حل می‌شود.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه کرد: مسئله فرهنگ در دانشگاه باید جدی گرفته شود اعتقاد من این است که دانشگاه جای فرهنگ است. متاثر می‌شوم که گاهی گفته می‌شود که دانشگاه فقط جای تولید علم است درست است علم باید تولید شود، اما علم باید در کنار فرهنگ باشد امروز در همه جهان نگاه به دانشگاه نگاه جامع است.
سرسنگی یادآور شد: ما باید در دانشگاه هایمان تجدیدنظر کنیم حتما بایددر کار ویژه دانشگاه‌ها تغییراتی ایجاد کنیم دانشجویان را از مدرک گرایی صرف دور کنیم که به همه ابعاد وجودی شان توجه کنند باید تشویق شوند در دوران تحصیل مسئولیت پذیری اجتماعی را یاد بگیرند.
سرسنگی افزود: دانشجویان باید یاد بگیرند بعد خروج از دانشگاه چگونه در جامعه زندگی کنند و نقش خود را ایفا کنند بخشی از این تاثیرگذاری رشد علمی است، اما این تنها یک بعد است و باید به بعد فرهنگی توجه ویژه‌ای شود.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران یادآور شد: کتاب و کتاب خوانی یکی از کوتاه‌ترین مسیر‌ها برای رسیدن به فرهنگ ناب است یکی از دلیل‌هایی که تصمیم گرفته شد این جشنواره برگزار شود خلایی بود که در تولیدات فرهنگی دانشجویی حس می‌شد.
وی اظهار داشت: جشنواره کتاب سال دانشجویی توسط جهاد دانشگاهی هر ساله برگزار می‌شود، اما این جشنواره یک جشنواره علمی است و جای کتاب‌ها و تولیدات فرهنگی خالی بود سعی شده در این جشنواره به ابعاد فرهنگی دانشجویان توجه کنیم دانشجویانی که به ابعاد فرهنگی توجه می‌کنند در واقع نقش اجتماعی خودشان را از دانشگاه آغاز می‌کنند و تشویق می‌شوند این راه را ادامه دهند.
سرسنگی ادامه داد: امیدواریم این جشنواره خدمت خوبی برای دانشجویان باشد که توانایی فرهنگی اجتماعی شان را بروز دهند و حرکت جدی در حوزه فرهنگ داشته باشند و معرف دانشجویانی باشد که بتواند نقش فرهنگ خود را ایفا کنند.
وی در ادامه در خصوص آثار رسیده به این جشنواره گفت: امسال ۸۴ اثر از ۲۲۷ دانشجو که از ۴۲ دانشگاه هستند به دبیرخانه ارسال شد آثار در سه بخش هنری و ادبی، اجتماعی و سیاسی، دینی اخلاقی و تربیتی بود که در بخش ادبی ۸۷ اثر اجتماعی ۶۲ اثر و دینی ۳۳ اثر ارسال شده است.
سرسنگی یادآور شد: ۱۴۴ اثر ارسال شده تالیفی و ۴۰ اثر ترجمه است.
وی در مورد مشارکت دانشجویان گفت: ۹۹ نفر دانشجوی دکترا ۶۹ نفر دانشجویان ارشد و ۱۶ نفر دانشجویان دوره کارشناسی هستند.
وی در پایان اضافه کرد: در سال ۹۶ اولین دوره جشنواره برگزار شد که امسال نسبت به سال گذشته رشدی بالای ۳۸۰ درصدی داشتیم و دانشگاه تهران نیز بیشترین مشارکت را داشت.
در ادامه حجت الاسلام رسول جعفریان رئیس کتابخانه ملی دانشگاه تهران گفت: این جشنواره یک نوع حمایت از کتاب و اندیشه و علم است که می‌تواند تاثیر زیادی برای ورود پژوهشگران به صحنه علم داشته باشد.
وی افزود: باید در این جشنواره نیرو‌های جوان را تشویق کنیم و این سنت توسعه پیدا کند.
جعفریان یادآور شد: توجه بیشتر به مسئله اجتماعی و تربیتی در این جشنواره‌ها باعث می‌شود که از هویت فکری و اجتماعی مان دفاع کنیم و نشان دهیم راهی که می‌رویم در خدمت مردم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور، امروز_ یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این جشنواره از تمام اقوام عشایر ایران‌زمین حضور دارند، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره یکی از راه‌های مهم برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت آن در سطح ملی است.

وی افزود: خوشبختانه در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ، بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره کوچ، جشنواره‌ای ملی بوده است که فرهنگ اقوام عشایر ایران را با برند کوچ معرفی می‌کند و در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است و باید هرسال در زمان کوچ عشایر در استان برگزار شود.

وی از برگزاری اجلاسیه شهدای عشایر در هشتمین جشنواره کوچ خبر داد و تصریح کرد: با همکاری سپاه فتح استان به‌منظور استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان، اجلاسیه شهدای عشایر هم‌زمان با این جشنواره همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

طالبی‌پور با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: از اهداف مهم این جشنواره معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری همچنین معرفی آداب و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها است، چرا که استان کهگیلویه و بویراحمد پیشینه پرافتخار و روشنی در زمینه زندگی عشایری داشته است.

وی افزود: جشنواره در سطح ملی از تاریخ بیست‌وهشتم اردیبهشت تا یکم خرداد سال‌جاری در پارک ولایت شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران‌زمین با دعوت از اقوام و عشایر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 750856

دیگر خبرها

  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • در جنگ نابرابر رسانه‌ای قرار داریم/ دانشجویان نشریات دانشجویی، خط قرمزها را کنار بگذارند
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • فرهنگ سازی به زمان نیاز دارد