Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@04:00:58 GMT

خنثی‌سازی ۱۵ مورد هواپیماربایی توسط سپاه

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۶۳۷۲

خنثی‌سازی ۱۵ مورد هواپیماربایی توسط سپاه

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سردار علی نصیری فرمانده سپاه حفاظت در نشست خبری که به مناسبت سالروز فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر حفاظت از شخصیت‌ها توسط سپاه برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۵۸ بعد از حوادثی که در آن سال‌ها در ترور شخصیت‌ها روی داد به ویژه بعد از ترور استاد مطهری و هاشمی رفسنجانی، امام خمینی (ره) طی دستوری به مجموعه سپاه ابلاغ کردند که در خصوص حفاظت از شخصیت‌ها اقداماتی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حفاظت از شخصیت‌ها در شورای عالی امنیت ملی تعریف می‌شود و اینکه چه کسانی حفاظت آن‌ها بر عهده سپاه و چه کسانی حفاظت‌شان بر عهده ناجا باشد، در این شورا مشخص می‌شود.

فرمانده سپاه حفاظت گفت: حفاظت از سران سه قوه، معاونین آنان، تعدادی از وزرا و سران کشورهایی که به ایران می‌آیند، بر عهده سپاه است؛ علاوه بر این حفاظت از اماکن حساس نیز بر عهده سپاه حفاظت است.

سردار نصیری خاطرنشان کرد: در بحث حفاظت از هواپیماها، از سال ۶۳ که این ماموریت به سپاه واگذار شد، ۱۵ مورد اقدام به هواپیماربایی شد که ۱۱ مورد با اقدامات عملیاتی خنثی شد و ۴ مورد هم بدون اقدامات فیزیکی خنثی شد؛ البته دو مورد هواپیماربایی موفق هم داشتیم که این دو هواپیما تحت نظارت حفاظت سپاه نبودند؛ یک هواپیما مربوط به هواپیمایی ساها و دیگری جت فالکن نظامی بود.

فرمانده سپاه حفاظت گفت: سپاه وظیفه پاسداری از انقلاب و ارزش‌های آن را برعهده دارد و کسانی که در سپاه حفاظت مشغول به فعالیت هستند، نگاه تکلیف‌محوری نسبت به ماموریت‌هایشان دارند.

وی بیان کرد: سپاه انصارالمهدی تاکنون ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که بیشتر اینان در دفاع مقدس به شهادت رسیدند. همچنین سال گذشته ۴ پاسدار سپاه حفاظت در راه دفاع از حرم به شهادت رسیدند. در حمله تروریستی به مجلس که سال گذشته روی داد نیز یک شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد.

سردار نصیری عنوان کرد: بعد از حادثه تروریستی مجلس که سال گذشته روی داد، بر آن شدیم تا یک‌سری اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم. دشمن همواره درصدد آسیب رساندن به نظام است؛ از این رو یک سری اقدامات توسط سپاه و ناجا پیش بینی شده تا شاهد تکرار حوادث مشابه حمله تروریستی به مجلس و حرم امام نباشیم.

وی همچنین گفت: تفاوتی که در بحث حفاظت از شخصیت‌ها در کشور ما با دیگر کشورها وجود دارد؛ این است که شخصیت‌های کشورمان خواهان داشتن ارتباط و تعامل با مردم هستند. از این رو بعضی از شخصیت‌ها مایل به داشتن تیم حفاظتی نیستند اما بنا به فرمان امام حتی اگر افرادی مایل به داشتن تیم حفاظتی نیستند باز هم سپاه ماموریت خود را علیرغم میل باطنی آن‌ها انجام می‌دهد؛ البته در بعضی جاها ممکن است فاصله‌ای بین مردم و مسئولین ایجاد شود که این امری اجتناب‌ناپذیر است.

گفتنی است؛ مراسم سالروز تشکیل سپاه حفاظت انصارالمهدی فردا با حضور سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا برگزار می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هواپیماربایی سپاه حفاظت انصارالمهدی خنثی سازی ۱۵ مورد هواپیماربایی توسط سپاه حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان کابل‌های مترو

فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه از افزایش تجهیزات و مراقبت‌های انتظامی در خطوط و دستگیری سارقان کابل‌های مترو خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآورد‌های صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان کابل‌ های مترو تهران
  • دستگیری سارقان کابل‌های مترو
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • علم‌آموزی همواره در آیات و روایات مورد تاکید بوده است
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • چرا گزارش «بی بی سی» فاقد اعتبار است؟
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند