Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@03:52:49 GMT

ترکیه ادعای آمریکا در مورد عفرین را بی اساس خواند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۶۴۴۳

ترکیه ادعای آمریکا در مورد عفرین را بی اساس خواند

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، هدر ناوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، نظامیان ترکیه را مانع بازگشت آوارگان به شهر عفرین عنوان کرده و وضعیت انسانی آوارگان عفرین را وخیم خوانده بود.


آکسوی امروز سخنان هدر ناوئرت همتای آمریکایی خود درباره وضعیت وخیم انسانی در عفرین را رد کرده و گفت: تروریست ها نیز قصد سیاه نمایی علیه ترکیه را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در اصل، حمایت آمریکا به عنوان متحد ترکیه از گروه های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) در شمال سوریه نگران کننده است.


وی مدعی شد: با تاکید اعلام می کنم که گروه تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د مانع اصلی بازگشت مردم سوریه به عفرین هستند و آنها با این کار قصد سیاه نمایی علیه ترکیه را دارند.
وی اضافه کرد: این تروریست‌ها با کاشتن مین و بمب های دست ساز مانع بازگشت اهالی این منطقه شده و تهدید امنیتی در این منطقه ایجاد می کنند و ترکیه به تلاش خود برای بازگشت امن اهالی منطقه ادامه می دهد.


سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه همچنین گفت: ترکیه مسئول فراخوان ورود کمک‌های انسانی به عفرین نیست چون ترکیه تمام شرایط لازم را برای ورود کاروان کمک های بشردوستانه سازمان ملل فراهم می کند.
ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشکار به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرد.
اواخر اسنفدماه سال گذشته نیروهای ارتش ترکیه با همراهی عناصر شبه نظامی ارتش به اصطلاح آزاد سوریه، شهر عفرین را 58 روز پس از حمله به شمال سوریه اشغال کرده و کنترل آن را به دست گرفتند.


دولت سوریه با اشغالگری خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش این کشور از خاک خود شده است.
نقض حاکمیت ملی سوریه و نیز حضور نظامی در خاک سوریه بارها توسط مجامع جهانی و دولت های بی طرف محکوم شده و حتی مخالفت هایی را در داخل ترکیه به دنبال داشته است.
ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه امروز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات شاخه زیتون در عفرین، چهار هزار و 403 نفر در درگیری با نیروهای مسلح ترکیه کشته شده اند.
 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نارین عفرین آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه

یک خودروی بمب گذاری شده در شهر الحسکه سوریه منفجر شد.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های محلی در شمال شرق سوریه از منفجر شدن خودروی یخچال‌دار در شهر الحسکه واقع در شمال شرق این کشور خبر دادند که در اثر آن، گفته می‌شود تعدادی زخمی شده‌اند.

هنوز آمار دقیقی از تعداد مصدومان این حادثه منتشر نشده است.

دیگر خبرها

  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • آغاز نقشه اسرائیل برای حمله به رفح؟ کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی کلید خورده + فیلم
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • عیسی قلی‌پور درگذشت
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم