Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:14:39 GMT

ساختمان آموزشی و توانبخشی مشکلات یادگیری در رشت افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۶۵۰۴

ساختمان آموزشی و توانبخشی مشکلات یادگیری در رشت افتتاح شد

رشت - ایرنا - ساختمان جدید مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری زنده یاد مهدی زادبخش ناحیه یک رشت عصر امروز (شنبه) با حضور مجید قدمی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساختمان جدید مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در زمینی به مساحت 420 متر مربع اهدایی از سوی خانواده زنده یاد مهدی زادبخش افتتاح شده که در 2 نوبت صبح و عصر به فعالیت می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری زنده یاد مهدی زادبخش به خبرنگار ایرنا بیان داشت: این مرکز توسط آموزش و پرورش ناحیه یک رشت به ابزار و تجهیزات ویژه آموزشی و توانبخشی با اعتباری بالغ بر 20 میلیون تومان تجهیز شده است.
علیرضا یاوری خاطرنشان کرد: در این مرکز دانش آموزان پایه اول تا ششم ابتدایی که به لحاظ هوشی مشکلی ندارند اما دارای مشکلاتی از جمله شناختی، حافظی، ادراکی ، شنیداری و دیداری هستند، تحت آموزش های ویژه قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه دانش آموزان دارای مشکلات یاد شده از سوی معلمان در واحدهای آموزشی عادی شناسایی و به این مرکز معرفی می شوند، اضافه کرد: در این مرکز به طور میانگین سالانه 470 دانش آموز از آموزش های لازم برخوردار خواهند شد.
وی یادآور شد: دانش آموزان معرفی شده به این مراکز به صورت متفاوت در مواردی از جمله خواندن و نوشتن دچار مشکل هستند که بین 15 تا 16 جلسه از آموزش های لازم برای برطرف شدن مشکلاتشان برخوردار می شوند.
استان گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است.
7286/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش گيلان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضامراد صحرایی در افتتاح استخر دانش آموزی سمنان گفت: برای تقویت بنیه آموزشی و زیرساخت‌های استان سمنان هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.
وی با اشاره به شکوفایی آثار اجرای سند تحول بنیادین در استان سمنان افزود: برنامه آموزش و پرورش ارتقاء عدالت در مفهوم عام است؛ یعنی در حوزه پرورشی، آموزشی و ورزشی سرانه هر استان که از سرانه کشور پایین‌تر باشد، اقدام به تقویت آن خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تقویت دانشگاه فرهنگیان نیز در دستور کار است؛ همچنین احداث اردوگاه‌های دانش‌آموزی و تداوم پرشتاب سند تحول بنیادین مدنظر است.
صحرایی با ابراز خوشنودی از افتتاح نخستین استخر دانش‌آموزی در شهرستان سمنان تأکید کرد: ان‌شالله افتتاح دو استخر دیگر در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.
وی افتتاح و ساخت چنین مراکزی را مصداق بارز افزایش بهره‌وری برشمرد و ادامه داد: از همکارانمان در آموزش و پرورش سمنان تقاضا داریم تا با بالاترین ظرفیت از این فضا‌ها استفاده کنند و در بحث نگهداری بسیار توجه داشته باشند؛ چرا که نگهداری چنین فضا‌هایی بسیار پیچیده است.
گفتنی است این استخر با زیربنای ۱۸۹۶ متر مربع و با اعتباری بالغ ۲۳ میلیارد تومان پس از یک دهه از شروع ساخت، به مرحله بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • افتتاح استخر دانش آموزی در سمنان
  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است