Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:28:29 GMT

گرگان| اعتراض آژانس‌های گرگان به فعالیت اسنپ در این شهر

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۶۸۳۹

گرگان| اعتراض آژانس‌های گرگان به فعالیت اسنپ در این شهر

نمایندگان آژانس‌های شهر گرگان با حضور در صحن شورای شهر نسبت به شکستن نرخ حمل مسافر،‌ فعالیت بدون مجوز و مشخص نبودن رانندگان خدمات مسافربری اینترنتی در گرگان اعتراض کردند. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، موضوع خدمات اینترنتی خودرو و سامانه هوشمند حمل و نقل اسنپ که از اردیبهشت سال 1394 در کشور فغالیت خود را آغاز کرده امروز پس از درخواست خودرو از شهرهای شهرهای اراک، ارومیه، اصفهان و حومه (نجف آباد)، اهواز، بابل، بندرعباس، تبریز و حومه (سهند و سردرود)، تهران و حومه (شهریار، پردیس، رودهن، بومهن، لواسانات، اسلامشهر و رباط‌کریم)، رشت و حومه (لاهیجان، آستانه اشرفیه و غیره)، ساری و حومه (بابلسر)، شیراز و حومه (مرودشت)، قائمشهر، قزوین، قم، کرج و حومه (هشتگرد و نظرآباد)، کرمان، ، مشهد و حومه (شاندیز، طوس، طرقبه، گلبهار و چناران)، و یزد وارد 3 استان شمالی و شهرهای اردبیل، گرگان و نیشابور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود آن‌که این خدمات اینترنتی خودرو سبب شده توجه بسیاری از شهروندان را به خود جلب کند اما سبب نارضایتی‎هایی از سوی آژانس‎های شهر گرگان شده است. نمایندگان آژانس‎های مسافربری شهر گرگان با حضور در صحن شورای شهر از فعالیت این خدمات مسافربری اینترنتی اعلام نارضایتی کردند.

گرچه شنیده می‌شود فرآیند احراز هویت همه رانندگان سامانه‌های مذکور به زودی توسط پلیس در این اپیکیشن انجام می‎شود اما نمایندگان آژانس‎های مسافربری گرگان به شکستن نرخ‎های مصوب این اپیکیشن و ناشناخته بودن رانندگان که منجر به مشکلاتی برای شهروندان می‎شوند، ابراز نگرانی کردند.

فعالیت اسنپ سبب بیکاری هزاران راننده در شهر گرگان می‌شود

نماینده آژانس‎ها در صحن شورای اسلامی شهر گرگان معتقد است که فعالیت خدمات مسافربری به صورت اپیکیشن و اینترنتی سبب می‎شود که 140 آژانس و 2 هزار راننده‎ای که در سطح شهر گرگان با این آژانس‎ها فعالیت می‎کنند اشتغالشان به خطر بیفتد.

ناصر دامی‌آذر در این جلسه تاکید کرد که 15 روز است که نامه‎ای به شورای اسلامی شهر گرگان ارسال کردم و پیگیری‎هایی در راستای این موضوع داشتم اما برخی اعضاء تلفن‎های خود را جواب نمی‎دهند که بگویند چه مشکلی وجود دارد، من بازنشسته هستم و حقوق ماهانه می‎گیرم اما با فعالیت این خودروهای اینترنتی اشتغال بسیاری از رانندگان آژانس‎ها در گرگان به خطر می‎افتد.

وی در این جلسه خواهان این شد که این موضوع بررسی شود و گفت اجازه نمی‎دهیم رانندگان آژانس‎ها مانند برخی شهرها تجمع و اعتراض کنند اما متاسفانه به بخشنامه وزارت کشور و امور شهرداری‎ها در صحن شورای شهر گرگان توجهی نشده است.

دامی‎آذر یادآور شد: هر فردی که می‎خواهد فعالیت مسافربری داشته باشد باید از شهرداری مجوز بگیرد.

نظارتی بر فعالیت اسنپ در شهر وجود ندارد

وی تاکید کرد: 5 تا 6 فعالیت اینترنتی مسافربری در گرگان راه‎اندازی شده، گرچه مجوز آنها کشوری است اما براساس قانون در هر شهر باید از شهرداری مجوز اخذ شود.

دیگر نماینده آژانس‎ها گرگان گفت: اسنپ کرایه 4 هزار تومانی را 2 هزار تومان می‎گیرد و سوال اینجاست که نرخ آژانس‎ها را چه فردی می‎دهد و اگر این خدمات اینترنتی نرخ 4 هزار تومانی را 2 هزار تومان می‎گیرد فردی جلوی آن را نمی‎گیرد.

وی یادآور می‎شود که اگر تابلو آژانس بر سر خودرویی نباشد اماکن و بسیاری از دستگاه‎ها ما را مورد مواخذه قرار می‎دهند و بسیاری از شهروندان تماس می‎گیرند که یک راننده مورد اعتماد را برای جابه‎جایی مسافران بفرستید اما در مورد اسنپ این‌گونه نیست.

این نماینده به خدمات تاکسیرانی نسبت به آژانس‎ها گلایه کرد و افزود: به دادستان و معاونت پیشگیری این موضوع را در جریان گذاشتم و تاکید کردم که قبل از وقوع اتفاق و حادثه‎ای باید جلوی آن گرفته شود.

خدمات مسافربری اینترنتی باید به آژانس‌ها سپرده شود

فائزه عبدالهی،رئیس شورای شهرگرگان نیز در پاسخ این توضیحات تاکید کرد که نامه نمایندگان آژانس‎ها به کمیسیون مرتبط ارجاع داده می‎شود و صحبت از اینکه نامه شما را فردی نخوانده باشد و یا اطلاع نداشته باشد، درست نیست.

وی گفت: بنا بود که مدیریت این خدمات مسافربری اینترنتی را به خود آژانس‎ها ارائه دهیم و در این راستا بنا شد که جلسه‎ای برگزار شود.

عبدالهی یادآور شد: نباید در این موضوع پیش‎داوری شود و این مبحث در دستور کار جلسه قرار و مورد ارزیابی می‎شود.

حسین ربیعی دیگر عضو شورای شهر گرگان هم در این جلسه اظهار داشت: نمی‎توان جلوی پیشرفت و تکنولوژی را گرفت و نمی‎توانیم با آن مبارزه کنیم.

فعالیت اسنپ تنها در حوزه درون شهری است

میقانی مدیرکل حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان هم در گفت‎وگوبا خبرنگار تسنیم تاکید می‎کرد: فعالیت اسنپ در حوزه درون‌شهری است و براساس قانون هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت جاده‎ای ندارد.

وی همچنین تاکید کرد: براساس اعتراض‎های شرکت‌های حمل و نقل درون‎شهری، سازمان راهداری به دنبال این است که آیین‎نامه‎ای تحت عنوان آیین‎نامه فعالیت بازارگاه‎های الکترونیکی حمل و نقل به تصویب برساند و هر فردی که بخواهد در حوزه حمل و نقل فعالیت کند باید مجوز بگیرد و در غیر این صورت فعالیتش غیرقانونی است.

میقانی یادآور می‎شود: اداره کل حمل و نقل جاده‌ای متولی حمل و نقل درون شهر نیست و فعالیت اسنپ براساس مجوزهای وزارت کشور و شهرداری‌ها باید دنبال شود.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح سی‌وهفتمین جایگاه سوخت مایع در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سالار خشایی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح جایگاه سوخت اختصاصی دنا در یاسوج، اظهار کرد: این باب جایگاه سوخت مایع جهت رفاه همشهریان و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به هموطنان واقع در یاسوج، مرکز استان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این جایگاه سوخت با مشارکت بخش خصوصی احداث شده و دارای شش تلمبه و ۱۲ نازل عرضه فرآورده‌های نفتی است، افزود: با افتتاح این جایگاه سوخت، تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۷ جایگاه رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: جایگاه جدید سوخت اختصاصی دنا در زمینی به مساحت حدود یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و با سرمایه‌گذاری مبلغی معادل ۱۵۰ میلیارد ریال واقع در ورودی شهر یاسوج به سمت فلکه جهاد، نرسیده به فرودگاه یاسوج، از ناحیه مرکزی به‌صورت رسمی راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید و با افتتاح جایگاه سوخت برای تعداد ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی شد و مشغول به فعالیت شدند.

وی توسعه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد اشتغال، کاهش مسیرهای سوخت‌رسانی به خودروها و استفاده از توان بخش خصوصی را از مهم‌ترین اهداف احداث این جایگاه سوخت برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و هموطنان برشمرد و تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد رفاه حال همشهریان وخدمات‌رسانی مطلوب‌تر جهت احداث جدید جایگاه‌های سوخت در سطح استان، بر اساس دستورالعمل‌های صادره از مراجع مربوطه دعوت به همکاری می‌شوند.

کد خبر 747267

دیگر خبرها

  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی