Web Analytics Made Easy - Statcounter

پانزدهمین جشن بازیگر تئاتر ایران در حالی در تالار وحدت برندگان خود را معرفی کرد که خبری از برخی چهره‌های شاخص هیئت مدیره خانه تئاتر، به خصوص اصغر همت در این مراسم نبود. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نمایش نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،  پانزدهمین مراسم اهدای جوایز بازیگر سال ایران که توسط انجمن بازیگران خانه تئاتر ترتیب یافته است، عصر امروز با اهدای جوایز بازیگران و تقدیر از پنج پیشکسوت در تالار وحدت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم که برخلاف دوره‌های گذشته با استقبال کمرنگی روبه‌رو بود، پیش از آغاز با واکنش برخی بازیگران نسبت به برخی تخلفات همراه بود و بخشی از صحبت‌های اعضای پیشکسوت انجمن بازیگران نیز معطوف به این مسئله بود تا جایی که بهزاد فراهانی در جایی از صحبت‌هایش از یک بازیگر - احتمالاً شهره سلطانی - عذرخواهی کرد.

مراسم جشن بازیگر سال با یادی از درگذشتگان سال 96 همانند تقی سیفی جمالی و علی رامز آغاز شد که با صدای مرحوم سیفی جمالی همراهی می‌شد. اجرای مراسم نیز به عهده سروش طاهری، مسئول برگزاری این جایزه بود. از نکات جالب در آغازین این مراسم پخش تیزری بود که در بخشی از آن تصویر شهره سلطانی در حال خواندن شعری با مطلع «ایام غم نخواهد ماند» پخش شد. خانم سلطانی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم نسبت به رویه انتخاب بازیگر سال اعتراض کرده بود.

در بخش دیگر مراسم عباس عظیمی در مقام مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت از محمدعلی کشاورز - که در مراسم حاضر نبود -، نصرت‌الله وحدت، بهزاد فراهانی، شهلا ریاحی -که او نیز در مراسم حاضر نبود - و پری امیرحمزه - که به دلیل آسیب‌دیدگی موفق به حضور در مراسم نشد - تقدیر کرد. لوح‌های تقدیمی به هنرمندان به امضای سید مجتبی حسینی، معاونت هنری وزارت فرهنگ اهدا شد؛ اما این مقام مسئول در این مراسم حاضر نبود.

نصرت الله وحدت در سخنان کوتاهی گفت: «از اینکه میهمانان برای بخشی بازماندگان یک دوره هنری آمده‌اند تشکر می‌کنم. آرزو می‌کنم بار دیگر بتوانم به صحنه تئاتر بروم و خاک صحنه را بخورم.»

بهزاد فراهانی نیز مدعی شد موسسه پیشکسوتان بخشی از رنج انجمن‌ها و صنوف هنری را التیام می‌بخشد. او در حین دریافت جایزه خود بخشی از بازی وحدت در فیلمی را با خواندن ترانه‌ای اجرا کرد.
جایزه شهلا ریاحی را حسین پرستار دریافت کرد که او را به عنوان اولین کارگردان زن سینما معرفی کرد.

در بخش دیگر مراسم انجمن بازیگران از پنج پیشکسوت تقدیر کرد. ابتدا کبری ملکی مدالیوم خود را از ایرج راد دریافت کرد. سیدمحمد رئیس‌زاده ضیابری نیز مدالیوم خود را از اسماعیل خلج گرفت. به اذعان خودش وی از 1323 وارد تئاتر شده و نمایش گیلان را به استان‌های مختلف برده است.

فهیمه رحیم‌نیا نیز از پرویز پور حسینی مدالیوم خود را دریافت کرد. پورحسینی در این مراسم از هوشنگ آزادی‌ور یاد کرد که با او از سال 1348 آشنا بوده و در فیلم چشمه دستیار آربی آوانسیان بوده است.

محمد مطیع که در ایران حضور نداشت از طریق تلفن در مراسم شرکت کرد.

در پایان این مراسم عظیمی از سهراب سلیمی تقدیر کرد.

سروش طاهری پیش از اهدای جایزه بازیگر سال با اشاره به اعتراضات گفت خودش چهار سال از معترضان بوده و هنوز نیز معترض است و ابراز امیدواری کرد کارها همه دیده شود. به زعم او از 153 اثر 38 اثر به بخش نهایی رسیده‌اند.

فراهانی نیز در سخنان خود از یک بازیگر معترض عذرخواهی کرد و گفت حاضر است بار دیگر اثر او را مورد داوری قرار داده و در سال آینده مورد توجه قرار دهند. او گفت علت ندیدن نمایش حضور داوران بر سر فیلمبرداری بوده است.

در بخش اصلی جشنواره جایزه بازیگر خردسال به محمد شاکری برای بازی در نمایش اولیورتویست اهدا شد.

جایزه بازیگر زن بدون اولویت به الهام شعبانی برای قند خون، آوا شریفی برای نمایش در انتظار آدولف، گلچهره سجادیه برای نمایش سونات پاییزی اهدا شد.

جایزه بازیگری مرد نیز به فرزین محدث برای شب دشنه‌های بلند، بهنام شرفی برای آبی مایل به صورتی و رضا بهبودی برای ماجرای مترانپاژ اهدا شد.

جایزه ویژه این مراسم نیز تقدیم هوتن شکیبا برای بازی در اولیورتویست شد.

از نکات قابل توجه مراسم امضای لوح‌های تقدیر توسط ایرج راد و بهزاد فراهانی بود و آنچه مسلم است اصغر همت در مقام مدیرعامل و بالاترین شخصیت خانه تئاتر لوح‌های تقدیر را امضا نکرده است. اصغر همت به نوعی بزرگترین غایب مراسم امشب بود و فراهانی در گفته‌هایش علت این غیبت را بیان نکرد.

شکرخدا گودرزی، حمیدرضا نعیمی، حمید مظفری نیز از چهره‌های غایب هیئت مدیره خانه تئاتر در مراسم پانزدهمین جایزه بازیگر تئاتر ایران بودند.

انتهای پیام/
 

پانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاتر ایران بدون حضور چهره های شاخص هیئت مدیره خانه تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاترپانزدهمین جشن بازیگر تئاتر R1369/P1439/S4,34,39/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم. لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • تمرین نارنجی‌پوشان با حضور رئیس هیئت مدیره باشگاه مس رفسنجان
  • عکسی از چهره متفاوت و ویلچرنشینی بهروز افخمی | مشکل او چیست؟
  • واکنش دوستان بازیگر زن سریال نون خ به چهره و ظاهرش (فیلم)
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس