Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی امشب در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان اظهار کرد: مشکل صادرکننده، تبریک گفتن ما نیست و باید به مسائل آن‌ها رسیدگی شود.

وی در ادامه افزود: صادرکنندگان، مشقات فراوانی را تحمل می‌کنند تا اقتصاد کشور مقاوم شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: با وجود صحبت‌های مقام معظم رهبری بر لزوم رشد صادرات و کنترل واردات، هر ساله شاهد کاهش صادرات و افزایش واردات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این اتفاقات به خاطر مشکلاتی است که بر سر راه صادرکننده ایجاد می‌کنیم، صادرکننده نباید پس از 4 سال همچنان ارزش افزوده قانونی خود را از دولت طلب داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صادرکننده ایرانی با همه سختی‌ها، محصول ایرانی را با دور زدن تحریم‌ها و مشکلات آن، صادر کرده است اما در داخل با آن همراهی نکرده‌اند.

وی اذعان کرد: ترکیه در بحث نساجی در طی سال‌های اخیر بسیار قوی ظاهر شده چون تسهیلاتی در اختیار صادرکننده خود قرار داده است و دولت این کشور، 75 درصد هزینه‌های نمایندگی و صادرات را پرداخت می‌کند.

موسوی لارگانی ادامه داد: نساج داخل کشور ما نیز به زحمت تولید انجام می‌دهد ولی به دلیل بی‌توجهی دولت و شرایط اقتصادی، حتی در داخل نیز قادر به فروش محصول خود نیست.

وی با انتقاد از عدم پرداخت جوایز صادراتی اعلام کرد: از دولت‌های نهم، دهم و یازدهم وعده جوایز صادراتی به صادرکننده داده شده اما در عمل پولی به وی پرداخت نشده است و آن قدر سنگ‌اندازی شده که حتی دلار صادرکننده نیز به دست وی نمی‌رسد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: روز گذشته از نمایشگاه سنگ اصفهان بازدید کردم و در این نمایشگاه فناوری‌های نوین فرآوری سنگ ایرانی به نمایش گذاشته شده بود که قابل توجه بود.

وی ادامه داد: اما صادرکننده اصفهانی به دلیل سیاست‌های جدید ارزی با مشکل مواجه شده و برای دریافت پول خود مجبور است واردکننده‌ای پیدا کند تا دلار را با ریال تسعیر کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به راحتی اجازه می‌دهیم اجناس بی فایده وارد کشور شوند و تولیدکننده به خاک سیاه بنشیند.

وی اظهار داشت: لوازم خانگی و سنگ قبر با تعرفه کم و بدون ارزش افزوده وارد کشور می‌شوند، واردات این کالاها به گونه‌ای نیست که دیده نشوند.

موسوی لارگانی بیان داشت: در همه جای دنیا در زمان رکود، سیاست تخفیف مالیات اجرا می‌شود اما در اینجا فشارها بیشتر شده است.

وی فشار مالیاتی در اصفهان را 100 برابر سایر استان‌ها دانست و افزود: فردی به من مراجعه کرد و گفت «با انتقال دفاتر مالیاتی خود به تهران، مالیات 600 میلیون تومانی من به 270 میلیون تومان تقلیل یافت و همه این‌ها به خاطر فشار بیش از حد ادارات اصفهان است».

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با تعرفه نمی‌توان جلوی واردات را گرفت و واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند باید ممنوع شود.

وی افزود: برخی واردکننده‌ها مافیا هستند و سؤال اینجاست که چرا باید تنها یک نفر واردکننده گندم باشد؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مسائلی در پشت پرده وجود دارد و برای حل مشکلات، باید این مسائل از بین برود.

وی اعلام داشت: برخی از کشورها به صادرکننده خود بین 10 تا 17 درصد یارانه می‌دهند، در ایران نیز باید مجدداً جوایز صادراتی احیا شود.

موسوی لارگانی به انتقاد از سیاست‌های دولت پرداخت و گفت: تولیدکننده جنس خود را با مهلت دو ساله می‌فروشد و از دولت نیز طلب دارد اما زمانی که به بانک یا دولت بدهکار می‌شود وی را با جریمه 24 درصدی نقره داغ می‌کنند.

وی ادامه داد: از سال 93 تا کنون، قانون رفع موانع تولید اجرایی نشده و مجلس نیز در نظارت بر اجرای این قانون کوتاهی کرده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: در رابطه با ارزش افزوده نیز نظر مجلس بر اخذ مالیات از حلقه آخر مصرف است اما سازمان مالیاتی زیر بار نمی‌رود و اگر دولت قانون را اجرا کند، مشکلات تولیدکنندگان نیز رفع می‌شود.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین پلیس استانبول گفته با تمام توان دنبال سارقی هست که با خشونت کیف یک خانم را به سرقت برد.

کد خبر 849223 برچسب‌ها ترکیه خبر مهم سارق - سرقت

دیگر خبرها

  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است
  • داغ شدن زمزمه‌های ورود اژدهای سرخ برای مهار ایران؛ اهرم فشار پکن کجاست؟
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟