Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@03:57:04 GMT

بارش ها 20 میلیون مترمکعب آب در حوزه های آبخیز تجمیع کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۷۶۷۹

بارش ها 20 میلیون مترمکعب آب در حوزه های آبخیز تجمیع کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور شیشه فروش شامگاه شنبه در نشست مشترک شورای مدیریت بحران شهرستان های کاشان و آران و بیدگل بیان کرد: بیشتر بارندگی ها در کاشان، آران و بیدگل، اردستان، خور و بیابانک، نائین و نطنز بود.
وی افزود: بارش ها منجر به آب گرفتگی برخی واحدهای مسکونی، تخریب زمین های کشاورزی، سیل بندها، معابر شهری و برخی تاسیسات زیربنایی همچنین 30 دهنه پل و جاده های ارتباطی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خسارت نزدیک به 700 میلیارد ریالی سیل ناشی از بارش های هفته گذشته بیان کرد: بیشتر آسیب ها مربوط به زمین های کشاورزی، جاده ای و ارتباطی است و مسئولان در حال بررسی و جمع بندی نهایی هستند.
او اضافه کرد: بارندگی های شدید هفته گذشته همچنین منجر به طغیان رودخانه های فصلی از جمله رودخانه گازرگاه کاشان و وارد آمدن خسارت های فراوانی در این منطقه شد.
شیشه فروش عنوان کرد: 14 کیلومتر از مسیر رودخانه های فعال منطقه جوشقان، کامو و برزک از توابع شهرستان کاشان در 2 سال گذشته با 15 میلیارد ریال اعتبار و همیاری مردم با ایجاد بندهای آبخیزداری ساماندهی شد که این امر منجر به کاهش خسارت های ناشی از سیل در این نقاط شده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان نیز در ادامه با تاکید بر لزوم اجرای مصوبه های شورای مدیریت بحران این شهرستان گفت: مصوبه های پیشین شورا باید بررسی و مسئولان در برابر مصوبه های اجرا نشده، پاسخگو باشند تا کوتاهی ها مشخص و تعیین درصد شود.
حمیدرضا مومنیان افزود: مدیران باید بکوشند تا براورد خسارت های سیل در حوزه های مسکن، مرتع و راه های ارتباطی به صورت واقعی تعیین شود.
وی در ادامه خواستار برگزاری نشست های مشترک مدیریت بحران شهرستان های کاشان و آران و بیدگل برای ساماندهی و اجرای شبکه جامع کنترل، انتقال و مهار روان آب های ناشی از سیل در بالادست کاشان و پائین دست آران و بیدگل شد.
فرماندار کاشان بیان کرد: این شبکه باید به گونه ای جامع طراحی شود تا بتواند بیشترین حجم آب را در هنگام وقوع سیل کنترل و هدایت کند.
عضو شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این جلسه گفت: سالانه میلیاردها ریال هزینه تعریض پل ها، دیواره سازی و لایروبی رودخانه ها می شود اما همچنان شاهد خسارت های ورود سیل به شهرها هستیم.
حسینعلی وکیل افزود: 6 رودخانه در این منطقه وجود دارد که می تواند شهر را تهدید کند و تنها راه جلوگیری از جاری شدن سیل طرح های آبخوان داری است.
وی عنوان کرد: ایجاد آبخوان در زمین های بالادست کاشان می تواند از بارش های باران با نفوذ در سفره های زیرزمینی بهره گیری و از خسارت های سیل نیز جلوگیری کند.
6136/8123
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اصفهان سیل عضو شورای اسلامی شهر کشاورزی مدیریت بحران موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان کم سابقه رودخانه سرباز در پی بارش‌های شب گذشته

  طغیان رودخانه شهرستان سرباز، مسیر مواصلاتی برخی  روستاهای شهرستان های سرباز و راسک بخاطر نبود پل  مسدود است .

و  مسیر ارتباطی روستاهایی که به مراکز بخش ها و شهرستان در حریم رودخانه هستند  بخاطر نبود پل  مسدود شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حادثه واژگونی خودرو در کویر مرنجاب آران و بیدگل با ۳ مصدوم
  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل
  • هدر رفت باران در روزگار کم‌آبی
  • اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • طغیان کم سابقه رودخانه سرباز در پی بارش‌های شب گذشته
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد