Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@02:50:54 GMT

۱۰ زیردریایی تهاجمی برتر دنیا +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۷۹۲۹

۱۰ زیردریایی تهاجمی برتر دنیا +تصاویر

به نظر شما لقب بهترین زیردریایی تهاجمی دنیا متعلق به چه برند و مدلی است؟ بزرگ ترین و مرگبار ترین زیردریایی تهاجمی مدرن چه نام دارد؟

در ادامه به لیستی شامل 10 زیردریایی تهاجمی اشاره خواهیم کرد که پس از بررسی های مختلف همچون مجموع امتیازات سلاح های گرم و یا قابلیت اختفا، برای پاسخ گویی به پرسش های فوق انتخاب شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما زیردریایی تهاجمی چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، ماموریت اصلی این دسته از زیردریایی ها مقابله با کشتی ها و یا زیردریایی های دشمن خواهد بود. بدین ترتیب تمام زیردریایی های تهاجمی مجهز به سیستم ردیاب سونار با عملکرد انتشار امواج صوتی هستند. انواع مدرن آنها نیز قادر به استفاده از موشک های کروز به منظور هدف گیری کشتی ها و یا حتی اهداف زمینی خواهند بود! پس به طور خلاصه، تسلیحات قوی و قابلیت اختفا از جمله مهم ترین ملزومات یک زیردریایی تهاجمی به شمار می روند. مدل هایی که در این مطلب مشاهده خواهید کرد، تنها شامل زیردریایی های تهاجمی “هسته ای” (نوعی زیردریایی که نیروی محرکه آن توسط نیروگاهی هسته ای تولید می شود) هستند.

شماره 1؛ زیردریایی کلاس سی ولف (آمریکا)

زیردریایی های کلاس سی ولف اگرچه پیشرفته ترین کلاس زیردریایی های تهاجمی در دنیا هستند، اما گران قیمت ترین دسته نیز خواهند بود. انگیزه اصلی از ساخت این کلاس، کشف و تخریب آخرین مدل از زیردریایی های شوروی سابق (مجهز به سیستم شلیک موشک های بالیستیک) نظیر کلاس تایفون و کلاس آکولا بوده است. در ابتدا تنها 12 زیردریایی از کلاس سی ولف ساخته شد زیرا هزینه تولید و نگه داری از این محصول پیشرفته حتی برای کشوری مانند آمریکا در دوران پس از جنگ سرد، بسیار بالا بود. در نهایت روند تولید تنها با سه زیردریایی کلاس سی ولف متوقف شد و نیروی دریایی آمریکا با گزینه های ارزان قیمت تری همچون کلاس ویرجینیا به مسیر خود ادامه داد. جالب است بدانید که هر سه زیردریایی سی ولف ساخته شده، هم اکنون در خدمت نیروی دریایی قرار دارند.  

- سال آغاز خدمت: 1997

- عمق غوطه وری: 487 متر

- لوله های اژدر: 8×660 mm

- تسلیحات: اژدر Mk.48، موشک ضد کشتی هارپون و موشک کروز تاماهاک

شماره 2؛ زیردریایی کلاس ویرجینیا (آمریکا)

زیردریایی تهاجمی هسته ای کلاس ویرجینیا به عنوان جانشین کلاس لس آنجلس معرفی شد. این زیردریایی اندازه ای کوچک تر در مقایسه با کلاس سی ولف داشت اما هزینه تولید آن نیز مراتب کمتر بود. در مجموع برای ساخت 30 واحد از این کلاس برنامه ریزی شده است. لازم به ذکر است که کلاس ویرجینیا مجهز به 12 لوله پرتاب عمودی (VLS) خواهد بود. از این لوله ها برای راه اندازی موشک های کروز تاماهاک مخصوص حمله زمینی با برند 1700 کیلومتر استفاده می شود.

- سال آغاز خدمت: 2004

- عمق غوطه وری: بیش از 250 متر

- لوله های پرتاب عمودی: 12 عدد

- لوله های اژدر: 4×533 mm

تسلیحات: اژدر Mk.48، موشک ضد کشتی هارپون، موشک کروز تاماهاک

شماره 3؛ زیردریایی کلاس استیوت (انگلستان)

نخستین زیردریایی کلاس استیوت به دستور نیروی دریایی سلطنتی انگلستان در سال 2010 آماده خدمت رسانی شد. تاکنون 7 زیردریایی از این کلاس برای تولید برنامه ریزی شده اند. کلاس استیوت به طور قابل توجهی قابلیت استتار داشته و در مقایسه با کلاس های قدیمی تر ظرفیت بیشتری به منظور حمل تسلیحات مختلف در اختیار دارد. در واقع مجموعه ای از 36 موشک متفاوت و اژدر حمل می شوند. موشک های کروز حمله زمینی تاماهاک مدل بلاک IV، بردی معادل 1700 کیلومتر دارند و می توانند علاوه بر کشتی های دشمن، اهداف زمینی را نیز از بین ببرند.

- سال آغاز خدمت: 2010

- عمق غوطه وری: بیش از 150 متر

- لوله های اژدر: 6×533 mm

- تسلیحات: اژدرSpearfish ، موشک ضد کشتی هارپون، موشک کروز تاماهاک

شماره 4؛ زیردریایی کلاس یازن (روسیه)

پروژه یازن 885، جدید ترین زیردریایی تهاجمی هسته ای متعلق به نیروی دریایی روسیه است. البته دومین نسخه از این کلاس نیز به منظور بهبود پروژه مذکور ساخته شده است. در حال حاضر حداقل 6 واحد از این زیردریایی برای ورود به روند ساخت خود برنامه ریزی شده اند. این کلاس نیز جانشین زیردریایی های قدیمی کلاس آکولا خواهد بود. البته با وجود تمامی تلاش های صورت گرفته، این کلاس تنها مقدار کمی از کلاس آکولا سبک تر است. در مجموع 30 موشک ضد کشتی و اژدر توسط کلاس یازن حمل می شوند.

- سال آغاز خدمت: 2013

- عمق غوطه وری: حدودا 300 متر

- لوله های پرتاب عمودی: 24 عدد

- لوله های اژدر: 8×650 mm

- تسلیحات: اژدرهای متفاوت، موشک ضد کشتی و کروز

شماره 5؛ زیردریایی کلاس سیرا II (روسیه)

زیردریایی های گران قیمت کلاس سیرا I و سیرا II به منظور جایگزینی با کلاس آلفا طراحی و تولید شدند. این کلاس مجهز به دو مدل پوسته تیتانیومی سبک و مستحکم است. بدین ترتیب قادر به عملیات در اعماق آب بوده و در برابر آسیب های ناشی از اصابت اژدرهای دشمن بسیار مقاوم است. محدودیت تعداد ساخته شده از این زیردریایی ها نیز مربوط به هزینه بالای استفاده از پوسته های تیتانیومی خواهد بود.

- سال آغاز خدمت: 1992

- عمق غوطه وری: حدودا 400 متر

- لوله های اژدر: 4×650 mm و 4×533 mm

- تسلیحات: اژدر، موشک ضد کشتی SS-N-15 Starfish یا SS-N-16 Stallion، موشک کروز SS-N-21 Samson

شماره 6؛ زیردریایی بهبود یافته کلاس لس آنجلس (آمریکا)

نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر مجموعا 40 زیردریایی کلاس لس آنجلس قدیمی در اختیار دارد که در کنار آنها می توان نسل های جدید تری همچون سی ولف و ویرجینیا را نیز مشاهده کرد. نخستین زیردریایی بهبود یافته از کلاس لس آنجلس در سال 1988 خدمت نظامی خود را آغاز کرد. زیردریایی های بهبود یافته از نظر صدا بسیار آرام تر از انواع قدیمی تر هستند. گفته می شود که این زیردریایی ها 7 برابر بی سر و صدا تر از کلاس قدیمی خواهند بود. جالب است بدانید که کلاس بهبود یافته لس آنجلس حتی می تواند زیر یخ نیز عملیات خود را انجام دهد.

- سال آغاز خدمت: 1988

- عمق غوطه وری: 450 متر

- لوله های اژدر: 4×533 mm

- تسلیحات: اژدر Mk.48، موشک ضد کشتی هارپون، موشک کروز تاماهاک

شماره 7؛ زیردریایی کلاس آکولا (روسیه)

در اواخر دهه 1980، اتحاد جماهیر شوروی تعدادی زیردریایی کلاس آکولا را معرفی کرد. این کلاس پیشرفت قابل توجهی را در سیستم طراحی زیردریایی ها در شوروی رقم زد زیرا نسبت به نسخه های قدیمی تر SSN صدای کمتری تولید می کرد. جالب است بدانید که در آن زمان، کلاس آکولا تبدیل به اولین زیردریایی های روسی شد که در برابر آخرین مدل از زیردریایی های تهاجمی آمریکا (کلاس بهبود یافته لس آنجلس)، صدای کمتری داشت. امروزه زیردریایی های کلاس آکولا، حدودا نیمی از ظرفیت ناوگان زیردریایی های تهاجمی هسته ای و البته محدود روسیه را به خود اختصاص می دهند.

- سال آغاز خدمت: 1986

- عمق غوطه وری: حدودا 300 متر

- لوله های اژدر: 4×650 mm و 4×533 mm

- تسلیحات: اژدرهای مختلف و موشک های ضد کشتی و کروز

شماره 8؛ زیردریایی کلاس سوزیو (ژاپن)

نخستین زیردریایی کلاس سوزیو در سال 2009 توسط نیروهای دفاع شخصی دریایی ژاپن راه اندازی شد. برخلاف سایر زیردریایی های هسته ای این لیست، کلاس سوزیو مجهز به موتور دیزلی- الکتریکی است. ژاپن تنها کشوری است که از این کلاس زیردریایی استفاده می کند. کلاس سوزیو دارای طراحی هیدرودینامیک و پوششی مستحکم هستند. جالب است بدانید که این دسته از زیردریایی ها می توانند برای مدت بیشتری داخل آن غوطه ور بمانند. یکی از نقاط ضعف اصلی سوزیو عدم بهره مندی از سیستم راه انداز عمودی است.

- سال آغاز خدمت: 2009

- عمق غوطه وری: حدودا 250 متر

- لوله های اژدر: 6×533 mm

- تسلیحات: اژدرهای نوع 89، موشک های ضد کشتی هارپون

شماره 9؛ زیردریایی کلاس اوهایو (آمریکا)

این زیردریایی ها در اصل به منظور حمل موشک های بالیستیک در مسافت های بین قاره ای طراحی شدند و تحت عنوان SSBN طبقه بندی می شوند. با این حال از سال 2002 الی 2008، نیروی دریایی آمریکا 4 زیردریایی قدیمی تر را به حامل موشک های کروز؛ SSGN تبدیل کرد. تبدیل اولین زیردریایی در سال 2006 پایان یافت. هر SSGN امروزه قادر به جا به جایی 154 عدد موشک کروز تاماهاک است. کلاس اوهایو می تواند پرسنل نیروهای ویژه را نیز انتقال دهد.

- سال آغاز خدمت: 2006

- عمق غوطه وری: 300 متر

- لوله های پرتاب عمودی: 22 عدد

- لوله های اژدر: 4×533 mm

- تسلیحات: اژدر Mk.48، موشک کروز تاماهاک

شماره 10؛ زیردریایی کلاس اسکار II (روسیه)

کلاس اسکار II سومین زیردریایی بزرگ از نظر جا به جایی و طول است. تنها کلاس تایفون شوروی و کلاس اوهایو آمریکا از این دسته بزرگ تر هستند. از 19 زیردریایی برنامه ریزی شده تنها 11 عدد از آنها ساخته شد و هم اکنون 4 واحد به صورت فعال به نیروی دریایی روسیه خدمت می کنند. از دید استاندارد های مدرن، کلاس اسکار II فاصله زیادی با قابلیت استتار مورد انتظار دارد. هدف از ساخت این زیردریایی ها، حمله به ناوهای هواپیمابر آمریکا و تاسیسات ساحلی آنها بوده است.

- سال آغاز خدمت: 1986

- عمق غوطه وری: 500 متر

- لوله های موشک: 24 عدد

- لوله های اژدر: 2×650 mm و 4×533 mm

- تسلیحات: اژدرهای متفاوت، موشک های ضد کشتی، موشک های کروز P-700 گرانیت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زیردریایی هسته ای زیر دریایی زیردریایی سلاح جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تحولات اوکراین| ماکرون: فرانسه برای ابتکارات تهاجمی علیه روسیه آماده نیست

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به طور مرتب گزارش‌های وزارت دفاع درباره تلاش‌های نیروهای اوکراین برای حمله به مناطق بلگوراد و کورسک که در روزهای اخیر تشدید شده را دریافت می‌کند.

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران یادآور شد که البته تمامی این حملات با موفقیت دفع شده‌اند و تعداد زیادی از نیروهای خرابکار اوکراینی کشته شده و تلفات جبران ناپذیر آنها به 550 نفر رسیده است.

نیروهای مسلح اوکراین طی چند روز گذشته گلوله باران مناطق مسکونی در بلگوراد و کورسک را افزایش دادند. بدین ترتیب، طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای پدافند هوایی این کشور 15 فروند موشک شلیک شده را بر فراز منطقه بلگوراد سرنگون کردند و تنها در روز شنبه 3 پهپاد مهاجم اوکراینی منهدم شد.

علاوه بر این، ارتش اوکراین همچنان در حال گلوله باران شهر بلگورود است و روز شنبه در نتیجه این حملات دو نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.به گفته ویچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه، در مجموع، به دلیل گلوله باران این شهر، 106 آپارتمان در 22 ساختمان آپارتمانی آسیب دیده و خسارت‌هایی نیز به اموال شخصی مردم وارد شده است.

طی روز گذشته بارها آژیر هشدار حملات موشکی در بلگوراد و کل منطقه به صدا درآمد و مقامات از مردم خواستند تا در مکان‌های امن خانه، مانند راهرو، حمام یا انباری پناه گرفته و از پنجره‌ها فاصله بگیرند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که مقامات کی‌یف به منظور ارعاب مردم و ایجاد اخلال در روند انتخابات ریاست جمهوری در روسیه حملات خود به منطقه بلگوراد را تشدید کرده‌اند.

ضمن اینکه، ساکنان بلگوراد با وجود گلوله باران این شهر فعالانه در انتخابات ریاست جمهوری روسیه شرکت داشته و تشدید حملات مانع از رای دادن مردم نشده است.

خبرنگار روزنامه "واشنگتن پست" روز گذشته پس از گفتگو با شهروندان نوشت که کی‌یف در ترساندن مردم بلگوراد ناکام مانده و آنها با وجود ادامه حملات هوایی، آماده شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه هستند و تاکید می‌کنند که هر شهروند روس، به خصوص در شرایط کنونی باید وظیفه خود را انجام دهد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و پنجاه و سومین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

دفتر زلنسکی: هیچ صحبتی در مورد اعزام نیروهای خارجی به اوکراین وجود ندارد

ایگور ژوکوا، معاون دفتر رئیس جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی اعلام کرد که اعزام نیروی نظامی از فرانسه و سایر کشورهای خارجی به خاک اوکراین در حال حاضر مورد توجه مقامات کی‌یف قرار ندارد.

وی شب گذشته گفت: برای این کار (ورود نیروهای خارجی به اوکراین) تصمیم مناسب لازم است؛ همه این کشورها عضو ناتو هستند. متاسفانه اوکراین در حال حاضر عضو ناتو نیست.

با این حال، ژوکوا تاکید کرد: کی‌یف از هرگونه ابتکار کشورهای غربی که به تقویت موقعیت نیروهای مسلح اوکراین کمک کند، استقبال خواهد کرد.

ماکرون امکان عملیات زمینی فرانسه در اوکراین را بعید ندانست

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که احتمال انجام عملیات زمینی پاریس در خاک اوکراین را رد نمی‌کند.

ماکرون در مصاحبه با یک شبکه تلویزیون اوکراینی گفت: مبتکر این اقدام نخواهد بود و مطمئناً نمی‌خواهد نیروهای فرانسوی برای مقابله با نیروهای روسی عملیات نظامی در اوکراین انجام دهند.با این حال، قدرت فرانسه در این واقعیت است که پاریس می تواند اجازه انجام این کار را به خود میدهد.

به گفته وی، بسیاری از کشورهای اروپایی به طور کامل از سیاستی که فرانسه در پیش گرفته حمایت می‌کنند. ماکرون با اشاره به اینکه لازم است برای هر سناریویی آماده بود، افزود: همه بر اساس تاکتیک‌های عملی انتخاب شده مسئولیت خواهند پذیرفت.

آمادگی ماکرون برای مذاکره با پوتین درباره کاهش تنش در اوکراین

رئیس‌جمهور فرانسه در این مصاحبه اعلام کرد که آماده است با ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه، درباره پیشنهادات کاهش تنش در اوکراین گفتگو کند. امانوئل ماکرون گفت: «من [اگر پوتین تماس بگیرد] تلفن را بر خواهم داشت. این مسئولیت من است و اگر او پیشنهادی را مطرح کند گوش خواهم داد.»

او با اشاره به اینکه نقش فرانسه در مناقشه اوکراین این است که «عصب» درگیری باشد، تاکید کرد که به عقیده او، از یک سو، انتقال هر چیزی که برای تقویت قابلیت‌های دفاعی و تجهیزات نظامی ارتش اوکراین لازم است، و در عین حال تلاش برای کاهش تنش ضروری است.

به گفته ماکرون، او آماده میانجیگری است، اما در عین حال معتقد است که تنها مذاکره ممکن برای پایان دادن به درگیری در اوکراین باید مذاکره بین ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی، روسای جمهور روسیه و اوکراین باشد.

ماکرون: فرانسه برای ابتکارات تهاجمی علیه روسیه آماده نیست

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که فرانسه ابتکارات تهاجمی علیه روسیه نخواهد داشت و همچنین بر ضرورت کمک به کاهش تنش در اوکراین تاکید کرد.

امانوئل ماکرون افزود: فرانسه مسیر تشدید تنش را در پیش نخواهد گرفت، زیرا ما به جنگ دیگری نیاز نداریم، اما بسته به اقدامات روسیه آماده واکنش هستیم. ولی مسلماً من مسئولیت ابتکار عمل تهاجمی را بر عهده نخواهم گرفت. هدف فرانسه تضمین صلح پایدار در اروپا است.

هفته گذشته او در تلویزیون فرانس 2 گفته بود که به این موضع گیری که هیچ خط قرمزی در زمینه کمک به کی‌یف وجود ندارد، متعهد است.

مک گرگور: ماکرون با اظهارات تند درباره اوکراین می‌خواهد قدرت خود را حفظ کند

داگلاس مک گرگور، سرهنگ بازنشسته آمریکایی و مشاور سابق رئیس پنتاگون معتقد است که اظهارات تند امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در قبال روسیه، نشان دهنده تمایل او برای باقی ماندن در قدرت در شرایطی است که محبوبیت او در سطح پایینی قرار دارد.

او گفت: «سخنان ماکرون بیشتر یک بلوف است و هدف از آنها کمک به موقعیت او در داخل فرانسه است که البته این کار هم کارساز نخواهد بود چون میزان محبوبیت او همچنان در حال کاهش است.»

به گفته مک گرگور، ماکرون برای مدت طولانی رئیس جمهور نخواهد شد. این سرهنگ آمریکایی افزود: او با اظهارات جنگ طلبانه خود فقط تلاش می‌کند حمایت خود را از اوکراین نشان دهد، اما در واقع قصد دارد مانند سایر رهبران غربی از این کار دست بکشد بدون اینکه به اعتبار خود لطمه بزند.

معاون دبیرکل ناتو: ما باید برای چندین سال روابط پرتنش با روسیه آماده شویم

میرچا جوآنا، معاون دبیرکل ائتلاف آتلانتیک شمالی روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو باید برای چندین سال روابط پرتنش با روسیه آماده شوند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات ریاست جمهوری در روسیه گفت: «ما باید برای حداقل چندین سال دیگر روابط پرتنش با مسکو آمادگی داشته باشیم.»

به گفته جوآنا، انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور یا پیروزی نامزد دیگری، روند رویدادها در اوکراین را تغییری نخواهد داد.

وزارت خارجه: هدف گلوله باران مناطق مرزی روسیه ایجاد اختلال در روند رای گیری است

وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که هدف اصلی از تشدید گلوله باران زیرساختارهای غیرنظامی در مناطق مرزی روسیه توسط نیروهای مسلح اوکراین، ارعاب مردم و همچنین ایجاد اختلال در روند رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است.

همچنین یادآوری شده که کی‌یف اقدامات تروریستی علیه روسیه را تشدید کرده تا از غرب برای کمک مالی بیشتر و تسلیحات مرگبار التماس کند.

وزارت خارجه جنایات اوکراین علیه غیرنظامیان را محکوم کرده و ابراز اطمینان کرد که ساکنان مناطق نزدیک به مرز اوکراین تسلیم اقدامات تحریک آمیز نخواهند شد و از رفتن به مراکز رای گیری ترسی نخواهند داشت.

تبریک پوتین به مناسبت دهمین سالگرد پیوستن کریمه به روسیه

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز شنبه در تماسی تلفنی با مقامات محلی جمهوری کریمه، دهمین سالگرد الحاق این شبه جزیره به ترکیب فدراسیون روسیه را تبریک گفت.

لاوروف: موضوع تعلق کریمه و سواستوپل به روسیه برای همیشه بسته شده است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پیامی ویدئویی به مناسبت دهمین سالگرد "بهار کریمه"، تاکید کرد که شبه جزیره کریمه و بندر سواستوپل بخشی جدایی ناپذیر از خاک روسیه هستند و مسئله تعلق آنها به این کشور برای همیشه بسته شده است.

وی یادآور شد که در تاریخ 16 مارس 2014، مردم ساکن کریمه و سواستوپل آگاهانه تصمیم گرفتند در یک همه پرسی با روسیه متحد شوند و توسعه روز افزون و رضایت مردم این مناطق نشان می‌دهد که این تصمیم تنها تصمیم درست بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1224793 برچسب‌ها اوکراین

دیگر خبرها

  • استقلال و پرسپولیس در فاز تهاجمی مساوی شدند
  • اوسمار از برد پرسپولیس مطمئن شد!
  • بیت کوین در لیست 10 دارایی برتر دنیا/ اپل جایگاه طلا در جهان را می خواهد! (+فهرست)
  • بیت کوین در لیست 10 دارایی برتر دنیا/ اپل جایگاه طلا در جهان را می خواهد! (+جدول)
  • ​​​​​​​اختلالات گسترده در اینترنت قاره آفریقا
  • آخرین تحولات اوکراین| ماکرون: فرانسه برای ابتکارات تهاجمی علیه روسیه آماده نیست
  • مکرون: فرانسه ابتکارات تهاجمی علیه روسیه نخواهد داشت
  • ۲۷ اسفند در دنیای علم چه خبر؟
  • اینترنت در برخی نواحی آفریقا قطع شد
  • اینترنت در غرب و مرکز آفریقا قطع شد