Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@09:41:25 GMT

ارمغان 3 با ماه رمضان می‌آید

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۸۱۱۴

ارمغان 3 با ماه رمضان می‌آید

به گزارش پارس نیوز، 

اطهره نژادی با اشاره به اینکه سعی شده است تا در دولت دوازدهم در حوزه حقوقی و مسائل مرتبط با احکام قضایی برنامه ریزی و رویکرد تعاملی با دستگاه‌های مرتبط و قوه قضاییه انجام شود، گفت: تلاش برای آزادی زنان زندانی معسر یا جرائم غیرعمد که دوره نخست آن در دولت یازدهم با موفقیت انجام شده بود ادامه یافت و پویش ارمغان ۲ با همکاری ستاد دیه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در این پویش اقشار مختلف مردم و به ویژه هنرمندان زن در کنار تشکل‌های مردم نهاد و رسانه‌ها کمک‌های قابل توجهی انجام داده‌اند، افزود: بر اساس برآورد سازمان زندان‌ها به طور متوسط حدود ۲۵۰ زن زندانی جرایم غیرعمد سالیانه در سراسر کشور زندانی هستند که با آزادی آن‌ها تقریبا همین تعداد جایگزین می‌شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه بر اساس گزارش ستاد دیه، مشارکت مردم در پویش ارمغان ۱ حدود ۴۰۰ میلیون تومان بوده است تصریح کرد: میزان کمک‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و نهاد‌های دولتی در پویش ارمغان ۲ به ۸۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است. با توجه به اینکه مبالغ دیه زندانیان بالاست برای آزادسازی زندانیان مورد نظر نیازمند تداوم این پویش هستیم.

نژادی با اشاره به اینکه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در برنامه‌های خود بازدید از زندان‌ها را دنبال کرده است ادامه داد: این معاونت از زندان زنان در کرمان و آذربایجان غربی بازدید کرده و تلاش برای مهارت آموزی به زندانیان زن و وجود فضا‌هایی مثل مهدکودک‌ها از سوی سازمان زندان‌ها مشهود است.

به گفته وی یکی از پیگیری‌های این معاونت با قوه قضاییه حمایت از حبس‌های جایگزین یا «زندان باز» که نمونه آن در اراک مورد بازدید قرار گرفته، است. در این طرح تعدادی از مجرمان زن دوران محکومیت‌شان را در محلی که برای تولید و فروش گل و گیاه ایجاد شده، می‌گذرانند.

نژادی همچنین در ادامه تصریح کرد: از دیگر موضوعات مهم و محور اصلی فعالیت معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور، «مقابله با خشونت علیه زنان» است که در این زمینه نیز تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش به امضاء رسیده است.

به گفته معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور پیگیری‌ها و هماهنگی‌ها با قوه قضاییه برای نهایی کردن لایحه «تامین امنیت زنان در برابر خشونت» نیز به جد دنبال شده است.

نژادی با بیان اینکه آنچه به طور جدی در سیاستگذاری‌های معاونت امور زنان دنبال می‌شود خلوت کردن فضای زندان‌ها است، اظهار کرد: در حال حاضر تراکم زندان‌ها بسیار بالاست و ترجیح ما در آزادسازی زنان آزاد کردن تعداد بیشتری از آن‌ها با مبالغ دیه پایین‌تر نسبت به آزادسازی تعداد کمتر، اما با دیه بالاتر است.

نژادی همچنین از آغاز پویش ارمغان ۳ همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: امیدواریم تا سازمان صدا و سیما در زمینه تبلیغات و آگاهی رسانی به مردم به طور جدی با ما همکاری کند و انتظار داریم که سازمان صدا و سیما متعلق به همه مردم باشد. در حال حاضر نگرانی درباره زنان زندانی دغدغه همه خانواده‌های ایرانی است.

وی به موضوع حضور کودکان زنان زندانی در زندان اشاره کرد و گفت: در زمینه احداث مهدکودک در زندان‌ها اتفاق نظر وجود ندارد و برخی معتقدند که کودکان زنان زندانی باید همچون دیگر کودکان در فضای بیرون به مد رفته و پرروش یابند، زیرا حضور این کودکان در زندان سبب می‌شود آن‌ها دوران کودکی را درک نکرده و فقط چهار دیواری زندان را به خاطر بیاورند. با این حال در بازدید‌هایی که از زندان‌ها در استان‌های مختلف داشتیم، فضای خوبی در اتاق نگهداری کودکان فراهم شده است.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دولت قوه قضاییه زنان دیه رئیس جمهور ریاست جمهوری خانواده زندان آذربایجان غربی خشونت وزارت آموزش و پرورش معاون برنامه ریزی لایحه صدا و سیما تبلیغات سازمان صدا و سیما مد کودکان قوه قضاییه پارس ستاد دیه پارس نیوز معاونت امور زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی بعد از ظهر شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها همراهی خیرین و نیکوکاران را مایه دلگرمی دانست و اظهار کرد: هم اکنون سه هزار ۱۳۳ یتیم و ده هزار و ۲۲۱ فرزند از خانواده محسنین در استان گیلان از حمایت حامیان نیکوکار بهره مند می‌شوند که علاوه بر دریافت کمک هزینه معیشت، بسیاری از مشکلات درمانی، تحصیلی و مسکن این افراد، از طریق گزارش همکاران اکرام به حامیان و عنایت این بزرگواران مرتفع گردیده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با اشاره به اینکه طی ماه رمضان امسال در قالب پویش باران مهربانی ۵۸۰۰ نفر به عنوان حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده‌اند، افزود: این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۷ درصد افزایش یافته است و هم اکنون حدود چهل هزار حامی در این طرح مشارکت دارند.

وی در ادامه، با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از یکصد میلیارد تومان توسط حامیان به فرزندان معنوی شأن اهدا شد، اضافه کرد: حدود ۸۳ میلیارد تومان از میزان کمک‌های اهدایی حامیان نقدی و مابقی به صورت کالا و خدمات ضروری برابر نیازهای فرزندان از سوی این عزیزان اهدا گردید.

اهرابی با تأکید بر اینکه تعداد زیادی از فرزندان ایتام و محسنین هستند که دارای حامی نبوده یا دریافت مراحم بسیار پایینی دارند، گفت: مردم نوعدوست و خیر، جهت حمایت یک یا چند فرزند معنوی می‌توانند با مراجعه و ثبت نام در سایت ekram.emdad.ir نسبت به انتخاب فرزند معنوی با شرایط مورد نظر خود (سن، جنسیت، سادات، بیمار، محل سکونت) اقدام و همچنین حامیان با مراجعه حضوری یا تلفنی به واحدهای اکرام ادارات امداد استان می‌توانند نسبت به شرح وضعیت زندگی این افراد آگاهی پیدا کرده و سپس فرزند معنوی خود را جهت حمایت انتخاب نمایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، ادامه داد: ارسال عدد ۱۳ به سر شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ نیز از روش‌های دیگر برای ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌باشد.

وی ضمن تقدیر از اعتماد حامیان و خیرین گفت: به منظور تسهیل در روش‌های پرداخت برای هر فرزند معنوی یک شماره کارت اختصاصی در نظر گرفته می‌شود که حامیان می‌توانند بدون شناسه واریز و از طریق سایت و یا کلیه درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های موجود، نسبت به واریز مستقیم هدایای نقدی به حساب فرزندان معنوی اقدام نموده و گزارش پرداخت را در سایت مشاهده کنند.

اهرابی در پایان با قدردانی از همراهی همیشگی مردم نیکوکار گیلان، عنوان کرد: مردم خیر استان در قالب پویش اطعام مهدوی به منظور تهیه بسته‌های افطاری ساده، غذای گرم و بسته معیشتی برای اقشار کم برخوردار، بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان مشارکت کردند.

کد خبر 6090008

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار