Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@14:30:24 GMT

خواص و مضرات خوردن شير بادام در دوران بارداري

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۸۱۶۶

خواص و مضرات خوردن شير بادام در دوران بارداري

خبرگزاري آريا -
شير بادام يک منبع عالي از کلسيم در دوران بارداري است
شير بادام کشفي جديد نيست. افرادي که در ميان قرون وسطي بودند، از شير بادام استفاده مي کردند و ترجيح مي دادند آن را به جاي شير گاو مصرف کنند. مصرف آن در بارداري مشکلي نداره اما يادتون باشه که در مصرف هيچ ماده غذايي در بارداري نبايد افراط و تفريط داشته باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فوايد مصرف شير بادام در بارداري:
1. غني از آنتي اکسيدان ها:
شير بادام حاوي ويتامين E است که داراي خواص آنتي اکسيداني است. اين ماده مي تواند به جلوگيري از استرس اکسيداتيو که با بارداري همراه است، کمک کند.
2. حفظ سلامتي قلب:
شير بادام حاوي مقادير زيادي اسيد چرب امگا 3 است که به حفظ سلامت قلب کمک مي کند.
3. منبع غني از ويتامين ها و مواد معدني:
اگر به دنبال جايگزيني براي شير گاو هستيد، شير بادام مي تواند انتخاب سالمي باشد. شير بادام يک منبع غني از ويتامين ها و مواد معدني ضروري مي باشد مانند:
- کلسيم
- ويتامين A
- ويتامين B12
- ويتامين دي
4. گزينه بزرگ براي گياهخوارها:
اگر گياهخوار هستيد، شير بادام انتخاب مناسبي براي شما است! اين محصول حاوي هيچ محصول جانبي حيواني نيست و در رژيم بارداري گياهخواري جاي خواهد گرفت.
5. سلامت استخوان:
هنگام بارداري، استخوان هاي شما نياز به تغذيه اضافي دارند. به همين دليل است که شما در دوران بارداري يک رژيم غذايي غني از کلسيم داريد. شير بادام يک منبع عالي از کلسيم است و به حفظ سلامت و قوت استخوان هاي شما کمک مي کند.
6. جلوگيري از فشار خون بالا:
فشار خون بالا يک مشکل جدي در دوران بارداري است زيرا ممکن است به پره اکلامپسي منجر شود. کلسيم در شير بادام مي تواند در کنترل فشار خون شما موثر باشد.
7. کمک به مديريت ديابت حاملگي (GD):
با توجه به مراکز کنترل و پيشگيري از بيماري، ميزان شيوع ديابت حاملگي حدود 9.2 درصد است! اگر ديابت حاملگي (ديابت حاملگي و راه هاي پيشگيري و درمان آن ) هم داريد، بايد سعي کنيد شير بادام مصرف کنيد.
8. نگهداري آسان:
يکي از بزرگترين مزاياي شير بادام اين است که نيازي به نگهداري در يخچال ندارد! بر خلاف شير گاو، شير بادام داراي طول عمر طولاني است.
9. حفظ سلامت پوست:
مشکلات پوستي در دوران بارداري بسيار شايع است. ويتامين E (خواص قرص ويتامين e، ميزان مصرف و عوارض جانبي آن) موجود در شير بادام مي تواند به درمان آکنه و رنگدانه کمک کند و پوست شما را سالم نگه دارد.
قبل از شروع نوشيدن بهتره شير بادام با پزشک خود صحبت کنيد
عوارض جانبي نوشيدن شير بادام هنگام بارداري:
1. چربي و کالري کم:
شير بادام کم کالري است و نوشيدن آن مي تواند در طول بارداري شما را ضعيف کند. شير بادام در مقايسه با شير سويا چربي کمتري دارد.
2. ايجاد آلرژي:
اگر به آجيل آلرژي داريد، شير بادام به هيچ وجه براي شما مناسب نخواهد بود. واکنش آلرژيک در حين بارداري خطرناک است.
3. آسيب به غده تيروئيد:
بادام مي تواند عملکرد غده تيروئيد را مهار کند. اگر در حال حاضر از اختلال عملکرد تيروئيد رنج مي بريد، نبايد از شير بادام استفاده کنيد.
قبل از شروع نوشيدن بهتره شير بادام با پزشک خود صحبت کنيد.
منبع: ooma.org

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص درمانی رازیانه

آفتاب‌‌نیوز :

گل‌ها دارای رنگ زرد و به صورت چتر مرکب قرار گرفته اند. میوه‌های رازیانه کوچک و به طول تا ۱۲ و عرض تا ۴ میلی متر هستند. همه‌ی قسمت‌های گیاه معطر است. قسمت مورد استفاده‌ی گیاه اکثرا میوه است، ولی از ریشه و برگ آن نیز استفاده به عمل می‌آید. محل رویش گیاه در ایران: گرگان، مازندران، گیلان، آذربایجان، کردستان، کرمان و خراسان است

 تاریخچه:

در یونان بر طبق افسانه ها، دانش را شبیه زغالی سوزان می‌دانستند که در ساقه‌ای از رازیانه محصور شده است؛ و تمدن‌های کهن مصر، هند، چین، و یونان این گیاه دارویی را می‌شناختند. در قرون وسطی، این گیاه بسیار مصرف می‌شد. ثروتمندان دانه‌ی رازیانه را به ماهی و غذا‌های گیاهی خود اضافه می‌کردند و فقرا به عنوان بازدارنده‌ی اشتها برای اعیاد مذهبی آن را نگه می‌داشتند. تمام قسمت‌های گیاه برای چاشنی، و ساقه‌های آن به صورت سبزی مصرف می‌شده است. دانه‌ی رازیانه در طب سنتی به عنوان ضد نفخ معروف است. رازیانه به عنوان طعم دهنده در شکلات، لیکورها، دارو و غذا و به ویژه در نان شیرینی، ترشی‌های شیرین و ماهی مصرف می‌شود. روغن رازیانه برای مراقبت از سبزی جات و میوه‌های انبار شده در برابر نفوذ قارچ‌های بیماری زا به کار می‌رود. زنبورداران، این گیاه را برای تولید عسل می‌کارند. بهداشتی‌ها، مصرف آن را به عنوان پادزهری برای گیاهان سمی، قارچ‌ها، مارگزیدگی توصیه می‌کنند. هم چنین برای درمان ورم معده و روده، سوء هاضمه به کار می‌رود، افزون بر آن به عنوان شیر افزا، خلط آورو قاعده آور، موثر شمرده می‌شود. چای حاصل از دانه‌های خرد شده‌ی رازیانه برای شست و شوی چشم مصرف شده است و برطبق شواهد، رازیانه‌ی پودر شده، کک را از لانه‌ی سگ و طویله دور می‌کند.

فر آورده‌های گیاهی:

این فراورده‌ها به صورت تی بگ حاوی ۲ گرم پودر میوه، شربت یا قطره‌های ضد سرفه، خلط آور، مقوی معده وضد نفخ به خصوص جهت کودکان وجود دارد. هم چنین محصولاتی نظیر دراژه، شربت‌های شیرین و آب میوه‌ها از آن تهیه و عرضه شده اند.

عوارض جانبی:

مصرف رازیانه در حد دارویی دارای عارضه نیست. ولی مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث استفراغ و یا حساسیت فوری گردد. هم چنین مصرف آن در زنان باردارتوصیه نمی‌شود و در افرادی که سرطان وابسته به استروژن دارند نیز نباید مصرف شود

طریقه و میزان مصرف:

از ۱ تا ۷ گرم میوه‌ی خشک رازیانه در روز توصیه شده است. برای مصرف باید میزان مذکور را با آسیاب پودر نموده و به طور مستقیم با غذا‌ها و یا بر روی آن یک لیوان آب جوش ریخته، ۱۵ دقیقه صبر نمود و ÷س از صاف کردن، محصول آن را میل کرد.

مهمترین اثرات گزارش شده رازیانه:

ضددرد، ضد باکتری، ضد آندروژن، ضد ورم، ضد سم، ضد نفخ، ضد اسپاسم، ضد ویروس، ضد سرفه، افزایش دهنده‌ی میل جنسی، مقوی قلب، هضم کننده، معرق، ادرار آور، خلط آور، قارچ کش، استروژنیک، محرک معده، افزایش دهنده‌ی شیر، مسهل، مقوی معده، کرم کش و نارکوتیک

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • خواص درمانی رازیانه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • مسکن های بی خطر در دوران بارداری
  • دو عادت منفی که فکرش را نمی‌کنید به بدنتان آسیب برساند
  • مرزنجوش؛ خواص، مضرات و طریقه مصرف این گیاه معطر