Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: توانمندی‌ها و استعداد‌های نهفته دانشجویان در این رویداد فرهنگی- دانشجویی شکوفا می‌شود و این جشنواره بستری مناسب برای دیده شدن آثار هنری و ادبی دانشجویان است.  به گزارش گروه دانشگاه خبرگزای دانشجو، قاسم پهلوان زاده،  دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حاشیه برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ  با اشاره به اینکه برای دومین بار در این رویداد بزرگ فرهنگی شرکت می‌کند، گفت: شروع فعالیت‌های فرهنگی و هنری من به دوران راهنمایی بر می‌گردد و از آن دوران میل و علاقه من به هنر سفال و سرامیک دوچندان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان یک اصفهانی این هنر را بسیار دوست دارم و در کنار فعالیت‌های درسی و دانشگاهی، دوست دارم این هنر را در عالی‌ترین رده ادامه دهم و به پیشرفت‌های زیادی برسم.

پهلوان زاده با بیان اینکه با هنر سفال و سرامیک و همچنین معرق‌کاری از سن ۱۲ سالگی آشنا شدم، گفت: هنر سفال و سرامیک و معرق کاری را در دوران نوجوانی نزد یکی از استادان باتجربه فراگرفتم، اما از دوران دبیرستان به صورت حرفه‌ای، کار با سفال و سرامیک را آغاز کردم و خوشحالم در دوران دانشجویی فعالیت‌هایم تک محوری نیست و در کنار تحصیل و درس، به امور هنری و فرهنگی نیز می‌پردازم.

دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان زاده با اشاره به اینکه هنر سرامیک و سفال و مرمت آثار تاریخی در خانواده ما جایگاه والایی دارد، اظهار کرد: با برادرم در خیلی از کار‌های ترمیمی مثل ترمیم ابنیه‌های تاریخی اصفهان همچون تیمچه ملک بازار قیصر همکاری داشتم و خوشحالم که به عنوان یک اصفهانی در احیای بنا‌های تاریخی شهرم نقش مفیدی دارم.

وی هدف از حضور در جشنواره بین‌المللی سیمرغ را، جدا از بحث نتیجه‌گیری و کسب مقام، افزایش تعامل با دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین دانشجویان خارجی عنوان کرد و گفت: به خوبی در این جشنواره می‌توان عیار و توانمندی‌های هنری دانشجویان را دید و آن‌ها را مورد ارزیابی قرار داد و این جشنواره بهانه خوبی برای گردهم بودن در یک فضای کاملا هنری و دانشجویی است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه دانشگاه علوم پرشکی کاشان فاقد کانون هنر‌های تجسمی است، اظهار داشت:ما در این جشنواره و با دیدن آثار منتخب دانشجویان به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم برای رسیدن به پیشرفت در حوزه هنری و فرهنگی، کانون هنر‌های تجسمی تشکیل دهیم چرا که وجود این کانون برای دانشجویان علوم پزشکی می‌تواند دانشجویان را با هنر‌های تجسمی بیشتر آشنا و علاقه‌مند کند. خیلی از دانشگاه‌های علوم پزشکی با داشتن کانون هنر‌های تجسمی، خیلی از تکنیک‌های هنر را زیر نظر مدرسین مجرب فرا می‌گیرند که قطعا ما نیز تلاش داریم با راه‌اندازی کانون هنر‌های تجسمی، این هنر را در میان دانشجویان علوم پزشکی کاشان تقویت کنیم.

پهلوان زاده در پاسخ به این سوال که در طول ماه چند ساعت به فعالیت‌های هنری می‌پردازید، گفت: به دلیل اشتغال به تحصیل در خارج از شهرسکونتم و با توجه به اینکه کار‌های درسی اولویت به فعالیت‌های هنری دارد، از این رومعمولا آخر هفته که به اصفهان می‌روم در کارگاهم مشغول به فعالیت‌های هنری می‌شوم که قطعا اگر مشغله‌های درسی نبود، وقت بیشتری به فعالیت‌های هنری اختصاص می‌دادم.

این فعال فرهنگی برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده دانشجویان در رشته‌های عکاسی، پوستر، سفال، گلیم بافی، صنایع دستی، معرق کاری، نقاشی و... در حاشیه این جشنواره را اقدام ستودنی از سوی مسئولان برگزار کننده این رویداد بزرگ فرهنگی دانست و گفت: دیده شدن آثار هنری برگزیده و کاندیدا باعث ایجاد میل و انگیزه بیشتر دانشجویان به فعالیت‌های هنری می‌شود. خوشبختانه همه ساله در حاشیه این جشنواره، در قالب نمایشگاهی بزرگ، آثار هنری و فرهنگی دانشجویان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در هشتمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ دو اثر به دبیرخانه جشنواره ارایه کردم که یکی از آثارم موفق به کسب مقام سوم شد، اظهار کرد: کاری که سال گذشته خلق کردم و آن را به جشنواره بردم، ترکیبی از معرق چوب ومعرق کاشی بود که در این کار ایده خلاقانه به خرج دادم که خوشبختانه مورد استقبال هیات داوران قرار گرفت. امسال نیز اثری با تکنیک سفال و سرامیک به جشنواره ارسال کردم که امیدوارم نظر هیات داوران را به خود جلب کند. البته قضاوت نسبت به اینکه آیا اثرم می‌تواند مقام بیاورد یا خیر، کار دشواری است چرا که همه آثار ارسالی به جشنواره به لحاظ کیفی از ارزش خاصی برخوردار است و پیش داوری کاری بیهوده است.

برگزیده هشتمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان مانند سال‌های گذشته با شور و اشتیاق خاصی آثار خود را به جشنواره ارایه دادند و امسال نیز ۲۰ نفر از دانشجویان علوم پزشکی کاشان در رشته‌های مختلف آثارشان به مرحله نهایی جشنواره سیمرغ رسیده که امیدوارم بتوانیم با کسب مقام‌های شایسته، جوایز بخش‌های مختلف را از آن خود کنیم.

پهلوان زاده در توصیه به دانشجویان علوم پزشکی گفت: دانشجویان علوم پزشکی که متولیان سلامت جامعه هستند و آینده سازان نظام سلامت به شمار می‌روند باید در کنار فعالیت‌های تحصیلی، به فعالیت‌های فرهنگی و هنری بها بدهند و هنر را در کنار تحصیل، سرلوحه کار‌های خود قرار دهند. خیلی از دانشجویان پزشکی به تناسب شغل و موقعیت تحصیلی، همواره در محیط‌های بیمارستانی به سر می‌برند و قطعا هنر تنها ابزاری است که می‌تواند دانشجویان را به لحاظ روحی و دوری جستن از استرس و اضطراب به دور کند. قطعا وقتی دانشجویان با هنر و فرهنگ سر و کار داشته باشند و بخشی از زندگی خود را با هنر عجین کنند، استرس از آن‌ها دور می‌شود و قطعا می‌توانند با بیماران خود نیز ارتباط بهتری برقرار کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان