Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:12:58 GMT

سرمایه‌گریزی در اصفهان بیداد می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۹۴۶۹

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس از بعد نظارتی بسیار ضعیف عمل می کند و به کارخانه تولید قانون تبدیل شده است، گفت: برای رونق صادرات باید بازاریابی و بسته بندی خوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید ناصر موسوی لارگانی شامگاه (شنبه) در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، با اشاره به اینکه حقیقتا مشکلات زیادی سر راه  صادر کنندگان است که بعضا با سختی ها و مشکلات فراوانی مواجه هستند، اظهار کرد: اینها می خواهند با وجود این مشکلات اقتصاد کشور مقاوم و به یک اقتصاد پویا تبدیل شود و تهدید و فشار تحریم نتواند بر آن اثر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: متاسفانه در سال گذشته علی رغم اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که حرام شرعی است کالایی که در ایران تولید  می شود، واردات شود، اما در سال 96 نسبت به سال 95 واردات بیشتر از صادرات شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه گره هایی که برای صادرکنندگان ایجاد می کنیم باعث می شود که کمتر صادرکنندگان به صادرات محصولات خود روی بیاورند، ادامه داد: در حال حاضر ترکیه در بخش صنعت نساجی برای حفظ اشتغال و تولید خود نسبت به عرضه برندهای خود در ایران اقدام می کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه تولید نساجی داخل کشور انجام می شود اما در بازار ایران که می خواهد کالا را بفروشد مشکلاتی پیش روی  آن است، از زمان دولت نهم، دهم و یازدهم به صادر کنندگان وعده جوایز صادراتی می دهیم اما آن آنقدر سنگ اندازی می کنیم که صادرکنندگان می گویند، جایزه صادراتی پیش کش.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه با این وضعیت راه به جایی پیش نمی بریم، ادامه داد: برای نمونه از چین و از راه قاچاق سنگ قبر را وارد می کنند، این در حالی است که بهترین سنگ در ایران تولید می شود.

وی خاطر نشان کرد:علی غم اینکه در کشورهای دچار رکود که اقتصاد آنها با مشکل روبرو است  به صنعتگران بسته حمایتی می دهند، اما متاسفانه فشارها برصنعتگران ما افزوده و به خصوص در اصفهان  این فشارها صد برابر استان های دیگر اعمال می شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: سرمایه گریزی در اصفهان بیداد می کند چرا یک نفری که در اصفهان تولید می کند باید درتهران مالیات پرداخت کند و این موجب از دست رفتن اشتغال موجود در اصفهان نیز می شود .

وی با بیان اینکه مطابق فرموده مقام رهبری واردات حرام شرعی است ما با اضافه کردن تعرفه نمی توانیم مشکل واردات را حل کنیم، گفت: دست واردکننده و هر شخصی که می خواهد واردات این چنینی داشته باشد باید قطع شود. برخی از وارد کنندگان اکنون مافیا هستند اما چرا تنها باید یک واردکننده گندم داشته باشیم؟ اگر بخواهیم  تولید رونق بگیرد باید مجوز واردات را ممنوع کنیم و اگر بخواهیم صادرات رونق گیرد باید برنامه ریزی ها و وعده های خود راعملیاتی کنیم.

موسوی لارگانی با اشاره به  تخصیص سوبسید به صادر کنندگان، گفت: صنعتگر باید دغدغه تولید و بسته بندی و بازاربابی داشته باشد تا این شرایط منجر به صادرات شود.

وی افزود: حقیقتا بعد نظارتی مجلس  بسیار ضعیف است و به کارخانه تولید قانون تبدیل شده است، بنابراین باید یک برنامه ریزی کنیم.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره اجرا نشدن ماده 20 و 16 قانون که متاسفانه مجلس وظیفه نظارتی خودرا در قبال آن انجام نمی دهد، خاطر نشان کرد: در مبحث واردات و صادرات مجلس کوتاهی کرده است. یکی از مشکلات کشور این است که سیاست زده ایم و با تغییر دولت ها، می خواهیم از سر تا ذیل را تغییر و جابه جا کنیم که این بزرگ ترین ضربه را به تولید می زند چرا از نخبگان و جوان نمان  استفاده نمی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای رونق صادرات باید بازاریابی و بسته بندی خوبی داشته باشیم، تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری مواقع  تولیدات خود را فله ای در اختیار کشورهای دیگر قرار می دهیم و آنها نیز به نام خودشان و با قیمت بالاتر صادر می کنند چرا که ما از ابتدا برنامه ریزی نداشته ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

بهادری جهرمی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما [با توجه به آغاز سال جدید]تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد