Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: در شرایط فعلی متحدین عربستان از جمله مصر، سودان و مغرب، سعودی‌ها را تنها گذاشتند و در حقیقت حضور آمریکا در یمن به عربستان دلگرمی می‌دهد.

  جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص حضور رسمی نیرو‌های آمریکایی در یمن گفت: آمریکایی‌ها قبل از این فقط حضور خود را در سرکوب القاعده عنوان می‌کردند، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد چند عامل سبب شد که حضور خود در یمن و این جنگ را اعلام کنند که البته جنایت جنگی بی سابقه بعد از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در حقیقت جنگ یمن که وارد چهارمین سال خود می‌شود هم یک جنایت جنگی است و هم یک پاکسازی قومی محسوب می‌شود.

قنادباشی مشارکت آمریکا در جنگ یمن به اتفاق عربستان را دارای چند دلیل دانست و یادآور شد: در شرایط فعلی متحدین عربستان از جمله مصر، سودان و مغرب سعودی‌ها را تنها گذاشتند و در حقیقت حضور آمریکا در یمن به عربستان دلگرمی می‌دهد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه جنگ یمن جنگی است که شروع و پایان آن به عهده سعودی‌ها نبوده است، گفت: لذا زمانی که آمریکا می‌بیند عربستان تنها شده است به صحنه می‌آید.

وی عامل دیگر حضور آمریکا در یمن را باج گرفتن از سعودی‌ها دانست و گفت: آمریکا از یک طرف به عربستان سلاح می‌فروشد و از سوی دیگر فاکتور حضور خود در یمن را برای عربستان ارسال می‌کند تا به واسطه این حضور بهانه جدیدی برای دوشیدن سعودی‌ها پیدا کند.

قنادباشی مسئله دیگر در خصوص حضور آمریکا در یمن را مربوط به رقابت در منطقه خاورمیانه دانست و گفت: آمریکا در مقابل رقبای خود مانند فرانسه و انگلیس سعی می‌کند انحصار خود در قبال عربستان را به رخ بکشد و اعلام کند که قادر است جنگ یمن را مدیریت کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطرنشان کرد: در واقع این ائتلاف دلگرمی دادن به عربستان است تا آن‌ها از حضور در بزرگترین جنایت بین المللی احساس تنهایی نکنند. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رژیم های آمریکا و انگلیس با حمایت همه جانبه و بی شرمانه بیشترین نقش را در جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی طی هفت ماه داشته اند، این دو رژیم اکنون در حال سرکوب قیام دانشجویی در حمایت از فلسطین هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «رژیم‌های آمریکا و انگلیس با حمایت همه جانبه و بی شرمانه بیشترین نقش را در جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی طی هفت ماه داشته‌اند!

این دو رژیم اکنون در حال سرکوب قیام دانشجویی در حمایت از فلسطین هستند.

آنها با انتشار اطلاعات نادرست و روایات و اخبار جعلی نمی‌توانند افکار عمومی جهان را از حمایت ننگین خود از جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین منحرف کنند.»

کد خبر 750521

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد