Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسؤول یمنی اعلام کرد که دولت مستعفی در حال بررسی ارسال نامه‌ای به سازمان ملل برای اخراج امارات از ائتلاف عربی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، منابع یمنی اعلام کردند که نشست میان کمیته نظامی عربستان و دولت مستعفی یمن در جزیره سقطری بدون نتیجه پایان یافت. این نشست بعد از آن برگزار شد که امارات با ارسال تجهیزاتی به این جزیره کنترل آن را در دست گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع اعلام کرد که کمیته عربستان جزیره سقطری را ترک کرده است. دولت مستعفی یمن به اعضای این کمیته ابلاغ کرده که نیروهای اماراتی باید این جزیره را ترک کنند.

دولت مستعفی یمن اعلام کرد که اقدام نظامی امارات در جزیره سقطری توجیه نشدنی است و آنچه رخ داده بیانگر اختلافات میان دولت مستعفی و امارات است و درست کردن روابط میان این دو مسؤولیت همگان است.

دولت مستعفی اظهار داشت، تسلط امارات بر جزیره سقطری غیرقابل توجیه است و ادامه اختلافات دولت مستعفی با امارات تاثیر منفی در میان یمنی‌ها می‌گذارد.

این دولت افزود: سه جنگنده اماراتی و تانک‌های این کشور به همراه بیش از ۵۰ سرباز اماراتی وارد جزیره سقطری شدند که در ۳۵۰ کیلومتری سواحل جنوبی یمن در اقیانوس هند است. نیروهای اماراتی بر گذرگاه‌های این جزیره نظیر فرودگاه و بندر آن تسلط یافته و به کارمندان این بخش‌ها گفته‌اند فورا آنجا را ترک کنند.

یک مسؤول یمنی اعلام کرده که دولت مستعفی قصد دارد نامه‌ای را برای سازمان ملل بفرستد و در آن خواهان حذف امارات از ائتلاف عربی شود.

همچنین در شهر حدیبو مرکز استان ارخبیل در جزیره سقطری زنان تظاهراتی را در حمایت از دولت مستعفی و محکوم کردن اشغال این جزیره توسط امارات برگزار کردند.

بعد از آنکه سال گذشته عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن عیدروس الزبیدی، استاندار عدن را که مورد حمایت امارات بود، برکنار کرد اختلافات میان این دو آغاز شد.

در همین راستا، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در واکنش به اظهارات درباره اشغال سقطری گفت: برخی اخیرا جزیره سقطری را کشف کردند. ما روابط تاریخی و خانوادگی با سقطری و ساکنانش داریم.

دولت مستعفی مقرهای خود را در جنوب غرب یمن از اماراتی‌ها تحویل گرفت

از سوی دیگر کمیته وابسته به دولت مستعفی یمن مقرهای دولتی در شهر تعز در جنوب غرب یمن را از نیروهای مورد حمایت امارات تحویل گرفت.

این اقدام به موجب توافق میان دولت مستعفی و گردان‌های عادل عبده فارع معروف به ابی العباس که مورد حمایت امارات است، صورت گرفت.

کمیته آتش‌بس بر تحویل ساختمان آب و دفتر خبرگزاری یمن و ساختمان‌های دولتی دیگر نظارت داشت.

براساس این طرح، مقرهای امنیتی و نظامی در شرق شهر تعز به دولت مستعفی تحویل داده شده و نیروهای مختلف به پایگاه‌هایشان در جبهه‌های جنگ عقب‌نشینی می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار ماکو عصر دوشنبه در این دیدار که قائم مقام والی استان دوغوبایزید ترکیه هم حضور داشت با اشاره به ارتباطات دوستانه و دیرینه بین دو کشور بر تداوم این ارتباطات در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید و گفت: گمرک بازرگان در مرزهای دو کشور عامل تداوم این دوستی‌ها بوده و تداوم این دوستی‌ها در سایه ارتباطات گسترده فرهنگی و اقتصادی ساکنان دو سوی مرز است.

نادر کاظمی با اشاره به به وجود آمدن برخی از مشکلات در گمرک بازرگان و کندی تردد کامیون‌ها و مسافر از این گمرک به سمت کشور ترکیه افزود: لازم است مسئولان کشور ترکیه هم برای رفع برخی از مشکلات موجود در گمرک گوربلاغ ترکیه اقدام نموده تا مشکلی در تردد مسافر و کامیون در سوی مرز به وجود نیاید.

فرماندار ماکو همچنین به مشکلات به وجود آمده در قبال احداث دیوار مرزی ترکیه هم گفت: متاسفانه بعد از احداث این دیوار مرزی از سوی کشور ترکیه بعد از هر بارش شدید باران سیل ناشی از سمت ترکیه، به سبب جمع شدن آب در پشت این دیوار خسارت بسیار زیادی به روستاهای مرزی و زیر ساخت‌های کشورمان در منطقه مرزی بورالان وارد می‌کند.

احمد دالکیران رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه هم با اظهار خرسندی از افزایش تداوم مراودات مرزی بین کشورهای ایران و ترکیه گفت: رسیدن به سقف ۳۰ میلیارد دلار در سال توافق مقامات جمهوری اسلامی و ترکیه بوده و مسئولان کشور ترکیه برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به کندی تردد در مرز بازرگان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته کشور ترکیه به سبب ساخت و سازهای جدید در گمرک گوربلاغ تردد از این مرز و گمرک بازرگان تا حدی کاهش یافته که به محض اتمام این ساخت و سازها و عملیات عمرانی تردد از مرزهای گوربلاغ ترکیه و بازرگان به نحو بسیار چشمگیری افزایش خواهد یافت.

دالکیران افزود: با افزایش گیت‌های ورودی و خروجی در این دو مرز با اتمام ساخت و سازها هم تردد کامیون و هم تردد مسافر افزایش می‌یابد.

رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه به وارد آمدن خسارت ناشی از سیل از سمت دیوارهای مرزی هم اشاره کرد و افزود: کشور ترکیه برای حسن همجواری و احترام متقابل برای همسایه و دوست و برادر خود ایران تلاش دارد با اقدامات موثر خسارت ناشی از قبال این دیوار مرزی را به حد صفر برساند.

کد خبر 6092595

دیگر خبرها

  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید