Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@00:25:29 GMT

زیر دریایی فوق هوشمند انسان نما ساخته شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۰۷۷۱

زیر دریایی فوق هوشمند انسان نما ساخته شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ ارتش آمریکا به تازگی ساخت نوعی زیردریایی که در زیر آب به ربات انسان نما تبدیل می‌شود را به پایان رسانده است.
 
این ربات زیر دریایی چند منظوره به کشتی مادر نیاز ندارد و می‌تواند صد‌ها مایل در زیر آب قبل از دگرگون شدن ظاهر خود حرکت کند.
سپس در مقصد مورد نظر دست‌های ربات گسترش و قابلیت هدایت از راه دور را پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
 
این زیر دریایی (Aquanaut) نام دارد و به وسیله شرکت هوستون مکاترونیک (Houston Mechatronics) با پشتیبانی ورزات دفاع آمریکا ساخته شده است.
 
کارشناسان سازنده ربات زیر دریایی اعلام کرده‌اند ساخت ربات تحولی در دنیای زیر دریایی‌های چند منظوره است. ربات حدود ۱۰۵۰ کیلوگرم وزن دارد و می‌توان به وسیله قایق یا بالگرد آن را ازخشکی به سطح دریا انتقال داد.
 
 
نسخه تجاری این زیر دریایی می‌تواند اشیا را تا عمق حداکثر ۳۰۰۰ متری شناسایی کند و با استفاده از بازو‌های خود به ماموریت بپردازد.
 
 
شرکت سازنده اعلام کرده است نسخه نظامی قابلیت و عمق نفوذ بیشتری دارد که البته به دلیل محرمانه بودن از بیان آن‌ها خودداری کرده است.
اندازه ربات متغیر است و از ۲.۸۷ متر تا ۳.۵ متر تغییرمی‌کند.
 
 
شرکت هوستون مکاترونیک اعلام کرده است نسخه تجاری ربات زیردریایی را به مشتریان مورد نظر می‌فروشد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سعید کیا کجوری در آیین گرامی داشت روز کار و کارگر و تجلیل از کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر گفت: با تلاش همه همکاران اداره کل و شرکت‌های تابعه بخش خصوصی، برای نخستین بار طی ۱۳ سال گذشته حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در سال ۱۴۰۲ از مرز یک میلیون تن گذشت.

کیا کجوری تاکید کرد: در مجموع بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن کالا در سال گذشته در این بندر تخلیه و بارگیری انجام شد که این امر مرهون زحمات همه‌ی همکاران عزیز در بخش‌های مختلف بوده است.

به گفته وی، بندر نوشهر بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی غرب استان است که حدود ۶۰۰ نفر در شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه‌های دریایی و بندری مشغول به کار هستند که حدود دو برابر نیرو‌های شاغل در این اداره کل است.

کیا کجوری با اشاره به زحمات شبانه روزی کارگران عزیز و نقش آفرینی آنان در رونق فعالیت‌های دریایی و بندری در بنادر تابعه اداره کل، از زحمات کارگران شاغل در شرکت‌های دریایی و بندری فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، با اهدای لوح سپاس، قدر دانی کرد

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • مغز انسان شبیه‌سازی شد
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟