Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@04:28:48 GMT

◄ اتوبوس برقی «ولوو» با ظرفیت 135 نفر آزمایش شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۰۹۱۷

◄ اتوبوس برقی «ولوو» با ظرفیت 135 نفر آزمایش شد

تین‌نیوز | 

بخش خودروهای سنگین شرکت ولوو سوئد در حال انجام آزمایش‌هایی بر روی اولین اتوبوس الکتریکی آکاردئونی خود با ظرفیت 135 مسافر است.

به گزارش سایت insideEVs، ‌بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی فشرده پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها نشان می‌دهد شرکت خودروسازی ولوو که در تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین در جهان شهرت و آوازه بلندی دارد، در حال تست و آزمایش اتوبوس‌های برقی مفصل دار در سوئد است که طول بسیار بزرگ‌تری نسبت به مدل‌های پیشین و معمولی دارد و قادر است ۱۳۵ مسافر را حمل کند.  

این اتوبوس برقی و الکتریکی ۱۸.۷ متر طول و ظرفیت جابه‌جایی و حمل حدوداً ۱۳۵ مسافر را دارد.

ولوو آزمایش اتوبوس‌های جدید برقی و آکاردئونی خود را در گوتنبرگ سوئد شروع کرده است ولی آغاز استفاده همگانی و ورود آن به ناوگان حمل‌ونقل شهری در ماه ژوئن کلید زده خواهد شد.

جالب اینجاست که ولوو برای قدرت این اتوبوس‌های برقی از باتری‌های بزرگ‌تری استفاده نمی‌کند بلکه از سیستم شارژ سریع آپ‌شارژ با توانی بالغ‌بر ۴۵۰ کیلووات بهره می‌برد. طرح آزمایشی این اتوبوس‌های برقی که از سال ۲۰۱۵ تاکنون در مسیر خط ۵۵ گوتنبرگ سوئد فعال است، اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، گفته می‌شود این اتوبوس‌های جدید و الکتریکی از امکانات قابل‌توجهی همچون اینترنت Wi-Fi رایگان، نقاط شارژ برای تلفن‌های همراه و راهنمای اطلاعات ترافیکی نیز برخوردار خواهند شد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اتوبوس برقی ولوو سوئد اتوبوس مفصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شادی مالکی، با اشاره به تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: زمان پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی اعلام شد

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی ، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی ، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1228304 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟