Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@09:15:59 GMT

حمایت استانداری از طرح‌های توسعه‌ای جهاددانشگاهی ایلام

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۱۰۵۰

به گزارش ایکنا از ایلام، ایوب درویشی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام در دیدار با سرپرست جهاد‌دانشگاهی ایلام، استان ایلام را استانی در حال رشد عنوان و اظهار کرد: به همین خاطر از مسئولان دفتر مرکزی جهاد‌دانشگاهی انتظار داریم به استان ایلام نگاه ویژه‌ای داشته باشند .
وی از جهاد‌دانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی، علمی، توسعه‌گرا و فرهنگی نام برد و تصریح کرد: از طرح‌ها و برنامه‌های جدید جهاد‌‌دانشگاهی حمایت خواهیم‌کرد و انتظار داریم این نهاد پروژه‌های جدیدی را در استان تعریف کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با پیشنهاد راه‌اندازی "مجمع مشورتی" استان توسط جهاد‌‌دانشگاهی، گفت: جهاد‌دانشگاهی می‌تواند این مجمع را با کمک دانشگاه‌‌ها، سارمان مدیریت و برنامه‌ریزی و پارک علم و فناوری با تلفیقی از مدیران، کارشناسان و فعالان بخش غیر‌دولتی‌ راه‌اندازی کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید غلامرضا حسینی، سرپرست جهاد‌دانشگاهی واحد استان ایلام نیز در این دیدار جهاد‌دانشگاهی را نهادی انعطاف‌پذیر خواند که می‌تواند با بهره‌گیری از این انعطاف‌پذیری از ظرفیت‌های ملی استفاده کند .
وی از اعلام آمادگی دفتر مرکزی جها‌دانشگاهی برای فعالیت‌‌های پژوهشی، آموزشی، اشتغال و توریسم در صورت همکاری و هماهنگی استان خبر داد و گفت: اربعین یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان است که در خصوص آن مطالعات خوبی اما به صورت پراکنده صورت گرفته است، که می‌توان این مطالعات را به صورت متمرکز دنبال کرد .
حسینی تاکید کرد: در این خصوص می‌توان با ایجاد یک مرکز مطالعاتی ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اربعین را به صورت متمرکز بررسی کرد تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
عضو هیئت‌علمی جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد میزان ناباروری در غرب کشور به علل مختلف ازقبیل جنگ، آلودگی هوا و گردو غبار پایین‌تر از میانگین کشور است، افزود: همین عوامل بر کشور همسایه نیز تأثیر گذاشته که می‌توانیم با راه‌اندازی مرکز فوق تخصصی ناباروری هم مشکلات منطقه را در این زمینه کمتر کنیم و هم می‌توانیم در زمینه توریسم سلامت فعالیت کنیم .
سرپرست جهاد‌دانشگاهی واحد استان ایلام با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر افزایش نرخ باروری اظهارکرد: با راه‌اندازی مرکز ناباروری در استان، از خروج پزشکانی که در داخل استان کسب تجربه کرده‌اند جلوگیری می‌شود.
حسینی گفت: با ایجاد مرکز آموزشی تخصصی زمینه‌های لازم جهت توسعه توریسم و کسب و کار فراهم شده است
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بانوان الگو و نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند و باید در راستای ترویج و تقویت فرهنگ اعتماد به موفقیت زنان در مدیریت و فعالیت‌های صنفی جامعه تلاش کرد و در این راه بیان عملکرد خوب آنان درعرصه‌های مدیریتی ضروری است.

خلیل‌احمد سلامی در نخستین جلسه کمیته بانوان و خانواده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تکریم قشر‌های مختلف جامعه کار و تولید بعنوان جهادگران عرصه تلاش و خودکفایی است.
وی به نقش مهم بانوان در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بدون مشارکت جدی بانوان در عرصه‌های مختلف، توسعه پایدار محقق نمی‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمینه‌های مشارکت بیشتر بانوان در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فراهم است و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود از آنها حمایت می‌شود.
وی از حمایت مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان از بانوان کارآفرین خبر داد و افزود: زنان و دختران این استان بواسطه فرهنگ و پیشینه تاریخی مستحکم، از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و حمایت شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار کرد: تشکیل هیات اندیشه ورز متشکل از بانوان عضو تشکل‌های کارگری و کارآفرینان می‌تواند در پیگیری مسائل این قشر پر تلاش و اثرگذار مهم باشد.
زهرا ابراهیمی گفت: در سال‌های اخیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تلاش کرده است با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت‌هایی را از بانوان این خطه انجام دهد.
وی افزود: حضور بانوان استان در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی با زنان تاثیر گذار و تقویت کمیته‌های بانوان دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • حمایت جامعه دانشگاهی کیش از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد