Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شيروان گفت: امسال عمليات علوفه کاري در سطح 40 هکتار حوزه آبخيز در بخش قوشخانه اين شهرستان اجرا شد.

هادي جواهري روز يکشنبه در آيين توديع و معارفه فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري اين شهرستان با بيان اينکه سال گذشته اين عمليات در سطح 50 هکتار انجام شده بود اظهار کرد: افزايش توليد علوفه مورد نياز دام و کاهش فشار به مراتع، افزايش پوشش گياهي، نفوذ پذيري خاک و کاهش روان آب و حفاظت آب و خاک از جمله اهداف اجراي اين طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: پارسال 80 درصد از پروژه هاي مرتعداري که بيشتر شامل کپه کاري در روستاي تفتازان بخش قوشخانه و رضا آباد غربي بخش مرکزي بود اجرايي شد.
جواهري افزود: همچنين تاکنون 210 هزار هکتار از مراتع اين شهرستان در 137 سامان عرفي مميزي شده است.
در پايان اين آيين از زحمات رمضانعلي باقرنژاد تقدير و عليرضا حيدري به عنوان فرمانده جديد يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري شيروان معرفي شد.
شهرستان شيروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبيعي تجديد شونده و 110 هزار هکتار مستثنيات قانوني اشخاص شامل زمين هاي زراعي، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرها است.
شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي در 60 کيلومتري شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ /3007/6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد

 

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس پوریانی از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضائی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضائی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل