Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی رد کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، جمعی از طراحان و موافقان به تشخیص لاریجانی مبنی بر خلاف برنامه ششم بودن و ضرورت دو سوم رای مجلس به طرح مذکور این ایراد رئیس مجلس را وارد ندانستند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (یکشنبه)، حدود ۴۰ نفر از طراحان و موافقان این طرح از جمله سلحشوری، مفتح، مازنی، وقفچی با حضور در جایگاه ناطقان و هیئت رئیسه مجلس اعتراض خود را به لاریجانی اعلا م کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی لاریجانی در واکنش به اعتراض این نمایندگان گفت: این طرح یک ماده واحده بیشتر ندارد و نمی توان کاری برای آن کرد.

لاریجانی در واکنش به اعتراضات شدید طراحان و موافقان طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی متذکر شد: این طرح بار مالی دارد و خلاف برنامه است و بنده اعلام کردم که نیاز به دو سوم رای مجلس دارد تشخیص این که این طرح مغایر برنامه است با هیئت رئیسه است. اما اعتراض شما را شنیدم و در هیئت رئیسه به آن رسیدگی می کنیم.

وی برای چندمین بار از معترضان خواست تا در صندلی‌های خود حضور یابند اما این درخواست لاریجانی از سوی معترضان شنیده نشد.

محمدمهدی مفتح و پروانه سلحشوری و سایر معترضان با اعتراض به اینکه این طرح مغایر برنامه ششم نیست و با رسیدگی به جزئیات آن می توان این اشکالات را رفع کرد، اعتراضشان به لاریجانی را ادامه دادند.

لاریجانی با مشاهده ادامه اعتراض طراحان و موافقان طرح مذکور گفت: اگر راهی داشته باشد در هیئت رئیسه انجام می دهیم. اگر در هیئت رئیسه به این نتیجه رسیدیم که این طرح مخالف برنامه نیست مجددا در دستور کار مجلس قرار می‌دهیم.

وی در ادامه از معترضان خواست جایگاه هیئت رئیسه و جایگاه ناطقان را ترک کرده و روی صندلی های خود بنشینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین

 تارنمای خبری آکسیوس افشا کرد که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آمریکا در همکاری با پلیس این کشور و با استفاده از نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌های نظارتی، معترضان هوادار فلسطین را شناسایی می‌کنند.

این وبگاه نوشت: مجریان قانون هنگام بررسی اعتراض‌های دانشگاهی [در ایالات متحده]و معترضان دستگیر شده، به ابزار‌های تشخیص چهره و نظارت بر رسانه‌های اجتماعی تکیه می‌کنند. با این حال، این فناوری‌ها نواقص بسیاری داشته و ممکن است برخی به اشتباه شناسایی شده و حتی مسئولان از این فناوری سوء استفاده کنند.

در ادامه گزارش آکسیوس آمده است: همکاری پلیس و دانشگاه‌ها در زمینه مسائل ایمنی سابقه طولانی‌ای داشته و تصاویر دوربین‌های دانشگاه ها، موقعیت جغرافیایی معترضان و مطالب منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی در اختیار نهاد‌های امنیتی قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، بخش انتظامی دانشگاه‌ها در دوران همه گیری کرونا و به بهانه نظارت بر مسائل ایمنی مانند تیراندازی‌های احتمالی، ابزار‌های نظارتی بیشتری خریداری کردند. حتی برخی دانشگاه‌ها پلاک خوان‌های خودکار را در محوطه نصب کردند.

آکسیوس یادآوری کرده است: طبق تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۲۲، از سال ۲۰۱۵ دست‌کم ۳۷ موسسه آموزش عالی در ایالات متحده از نرم افزار "سوشال سنتینل" (Social Sentinel) که یک ابزار نظارت بر محتوای رسانه‌های اجتماعی است، برای نظارت بر دانشجویان معترض استفاده کرده اند.

این وبگاه خبری تاکید می‌کند: اکنون بیم از آن وجود دارد دانشجویانی که در اعتراضات اخیر شرکت کرده‌اند، حتی پس از دانش‌آموختگی نیز با افزایش نظارت نیرو‌های امنیتی مواجه شوند. با این وجود، بسیاری از معترضان با فناوری‌های نظارتی آشنایی دارند.

آکسیوس می‌افزاید: در سال ۲۰۲۰ و در جریان اعتراضات "زندگی سیاه‌پوستان مهم است"، بسیاری از مردم دریافتند که ماسک‌هایی که برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ بر صورت می‌زدند، می‌توانند تشخیص هویت آنها را برای دوربین‌های تشخیص چهره دشوارتر کنند. از این رو بسیاری از شرکت کنندگان در اعتراض‌های اخیر حمایت از فلسطین نیز برای جلوگیری از شناسایی، از ماسک صورت استفاده کردند.

به نوشته این رسانه، در جریان اعتراض‌های ۲ هفته اخیر دانشجویان طرفدار فلسطین، بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر در دست‌کم ۴۳ پردیس دانشگاهی آمریکا دستگیر شده اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اهداف پشت پرده رقیب تراشی برای قالیباف! / اصلاح‌طلبان: در مجلس دوازدهم اقلیت نه نیروی سوم هستیم!
  • تداوم افشاگری‌ها علیه قالیباف/ بیگی: جماعتی از سازمان میادین میوه و تره‌بار، تاکسیرانی، بهشت‌زهرا، اتوبوسرانی و... وارد مجلس شده‌ و پست گرفتند
  • آغاز نخستین نشست کارشناسان نظارتی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مشهد
  • به رییس سازمان خصوصی‌سازی گفتم جزء فرهیخته‌ترین‌ها هستی بین افرادی که از کشتارگاه، بهشت‌زهرا و... آمده‌اند
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • مهدی: باشگاه پرسپولیس درخواستی برای بازی با هوادار نداشته است/ صعود تیم دوم به لیگ نخبگان تصمیم هیئت رئیسه بود
  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟