Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: تلاش کردیم با پیشبرد هدف اصلی مسابقات ربوکاپ به توسعه دانش هوش مصنوعی دست پیدا کنیم و تولیدکننده تکنولوژی باشیم.

مرتضی موسی‌خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره درخشش این واحد دانشگاهی نسبت به سایر واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف دانشجویی بیان کرد: در این واحد اعتقاد داریم که بستر دانشگاه باید در سرنوشت جامعه اثرگذار باشد و نقش خوبی را در حوزه تکنولوژی و ترویج آن در کشور ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه باید بتواند ضمن جذب تکنولوژی و دانش در راستای عملیاتی کردن و پیاده‌سازی دانش محصولات مورد نیاز جامعه گام بردارد، عنوان کرد: با همین نگاه و دیدگاه مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین را برای رشد و پرورش دانشجویان جهت شرکت در مسابقات علمی راه‌اندازی کردیم.
موسی‌خانی ادامه داد: با توجه به آنکه علم کامپیوتر یکی از علوم کاربردی در دنیای امروز و نسل چهارم صنعت و دنیا به سمت توسعه هوش مصنوعی درحرکت است، مرکز تحقیقات مکاترونیک راه‌اندازی کردیم تا ضمن برگزاری مسابقات روباتیک و ... رشد فرزندانمان در این علم کاربردی که مولد ثروت برای جامعه ما است را شاهد باشیم.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ضمن تاکید بر توسعه هوش مصنوعی در کشور اظهار داشت: تلاش کردیم با پیشبرد هدف اصلی ربوکاپ یعنی به کارگیری این دانش در ساخت ربات‌های درحرکت و همکاری تیمی ربات‌ها برای انجام یک هدف خاص به این دانش دست پیدا کنیم و به جای وارد کردن این تکنولوژی از خارج کشور، خود تولیدکننده تکنولوژی باشیم.
وی با بیان اینکه جوانان ما شایستگان محوری کشور ما هستند، گفت: هم‌اکنون بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان در کنار مرکز تحقیقات به نام مرکز رشد حضور دارند.
وی درپاسخ به این سوال که آیا این فعالیت‌ها توانسته در جذب دانشجویان بیشتر به دانشگاه موثر واقع شود، بیان کرد: افت تعداد دانشجویان ورودی به دانشگاه‌ها در تمام کشور مشاهده می‌شود و حتی برخی دانشگاه‌های دولتی ما هم به سمت جذب دانشجو در پردیس‌های شبانه رفته‌اند، اما دانشجویانی که به کار در زمینه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی و ... علاقه‌مند هستند، آزمایشگاه‌های واحد قزوین و موفقیت‌های دانشگاه را در این زمینه‌ها را دیده‌اند، قطعا به دانشگاه جذب شدند.
موسی‌خانی ادامه داد: قطعا این نوع فعالیت‌های تحقیقاتی می‌تواند در جذب دانشجویان علاقه‌مند مفید باشد ضمن آنکه دانشجویان باید بدانند آینده از آن کسانی است که مهارت و توانمندی دارند و آینده گرفتن مدرک و جستجوی شغل نیست، درواقع شغل در گرو مهارت و توانمندی انسان‌ها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار و معاون توسعه و مدیریت منابع این دانشگاه معرفی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در این نشست با تبریک روز معلم گفت: اهمیت حوزه مدیریت منابع انسانی بر هیچ کس پوشیده نیست و نقش بسیار مهمی در پویایی سازمان‌ها ایفا می‌کنند

میثم عرب‌زاده افزود: به لطف الهی و تلاش مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان اکنون ۶ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و در آستانه چهلمین سالگشت تاسیس، این واحد این به خوبی اثرگذار است که منشأ خیرات فراوانی برای شهرستان است.

در این نشست با تقدیر از خدمات محمود محلوجی بیدگلی که به افتخار بازنشستگی نائل آمد، حسین قسوری به‌عنوان معاون جدید توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان معرفی شد.

حسین قسوری عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا تا 13 اردیبهشت ادامه دارد
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاه‌هاست
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاهاست