Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمارستان پلان چابهار با تغییر هفت دولت و 3 بار کلنگ زنی همچنان ساخته نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، 28 سال پیش بود که کلنگ ساخت بیمارستان 64 تختخوابی پلان چابهار زمین زده شد و بارقه امیدی در دل مردم این خطه روشن شد.

این خوشحالی زیاد طول نکشید و 28 سال است که شهروندان چابهار شاهد پیشرفت این بیمارستان تنها به اندازه حصارکشی اطراف زمین بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پس از پیگیری شهروندان اواخر دولت اصلاحات مجدد برای این پروژه کلنگ زنی انجام شد؛ اما این بار در حد حرف باقی ماند و ساخت این پروژه عملی نشد. با این وجود پیگیری ها همچنان ادامه داشت تا اینکه در دولت تدبیر و امید به بیمارستان یک ایراد شکلی گرفته و قرار شد پروژه از قالب بیمارستان خارج و در قالب مرکز درمان بستر10 تختخوابی اجرایی شود.
   شه‌بخش گرگیچ عضو شورای شهرستان چابهار و عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها با ابراز گلایه در این خصوص گفت:28 سال پیش در دولت سازندگی یک بیمارستان 64 تختخوابی در بخش پلان چابهار کلنگ زنی شد و به اندازه حصارکشی اطراف زمین بیمارستان نیز پیشرفت فیزیکی آن انجام شد اما بعد از دو سال ادامه ساخت آن معلق ماند.

 

وی افزود: بعد از پایان دولت سازندگی این پروژه به کلی از برنامه دولت حذف شد. پیگیری‌های مکرری برای از سر گیری ساخت این بیمارستان صورت گرفت تا اینکه اواخر دولت اصلاحات مجدد برای این پروژه کلنگ زنی انجام شد اما این بار در حد حرف باقی ماند و ساخت این پروژه عملی نشد.
  گرگیچ ادامه داد: پیگیری‌ها برای ساخت این بیمارستان از آن زمان ادامه داشت تا نوبت به دولت تدبیر و امید رسید که در این زمان یک ایراد شکلی به پروژه بیمارستان 64 تختخوابی پلان گرفته شد.
  عضو شورای شهرستان چابهار تصریح کرد: ایراد این بود که در جایی که منطقه روستایی است نمی‌توان بیمارستان احداث کرد و این پروژه باید در قالب مرکز درمان بستر اجرا شود. این در حالی بود که موارد مشابه با این بیمارستان در موقعیت روستایی هم در سیستان و بلوچستان هم در کشور وجود داشت با این حال این پروژه بعد از گذشت بیش از 20 سال از بیمارستان 64 تختخوابی به مرکز درمان بستر 10 تختخوابی تقلیل پیدا کرد.
  عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: در بهمن 94 با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی این مرکز درمان بستر 10 تختخوابی پلان صورت گرفت. پس از کلنگ زنی نیز استاندار سابق در بازدید از محل پروژه اعلام کرد تا 20 روز دیگر کارگاه در این محل ایجاد و عملیات اجرایی آغاز می‌شود اما متأسفانه اکنون باگذشت 3 سال هنوز هیچ خبری از ساخت این مرکز درمان بستر در پلان نیست.
  10 تختخواب برای 120 هزار نفر وی خاطرنشان کرد: محلی که برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفته شده بود دارای تجمع جمعیت است یعنی جمعیت سایر بخش‌هایی که در حوزه پلان است شامل بخش دشتیاری، مرکزی، پلان و حتی بخش تلنگ دسترسی آسانی به این منطقه داشتند.
  گرگیچ افزود: اکنون جمعیتی که قرار است از این مرکز درمان بستر 10 تختخوابی منتفع شوند بیش 120 هزار نفر است که 36 هزار نفر مردم بخش پلان، 28 هزار نفر مردم دهستان بخش مرکزی و 60 هزار نفر مردم بخش دشتیاری را در برمی‌گیرد.
  عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها گفت: آمار بالای مرگ‌ومیر مادران باردار، مرگ‌ومیر کودکان زیر پنج سال، بیماری‌های واگیردار و سوانح رانندگی به دلیل شرایط بد جاده‌های روستایی در بخش‌های ذکر شده بسیار زیاد است اما با این وجود مردم ساکن در این روستاها دسترسی ساده به خدمات درمانی و پزشکی ندارد و واقعاً از این نظر در مضیقه هستند.
  وی تصریح کرد: این جمعیت در حال حاضر برای دریافت خدمات درمانی باید 200 کیلومتر راه را تا چابهار طی کنند. در شهر چابهار نیز اکنون تنها یک بیمارستان وجود دارد که باید علاوه بر جمعیت چابهار پاسخگوی شهرها و بخش‌های اطراف هم باشد. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد

چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، وزیر علوم در شهر یاسوج، چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات فناوری در آئین افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است.

زلفی گل افزود: این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر علوم تحقیقات فناوری با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این آئین گفت: با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

کرمی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

 رئیس دانشگاه یاسوج افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر دانست.

دیگر خبرها

  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود