Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی با قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران دیدار و بر لزوم حضور پررنگ مولفان در نمایشگاه کتاب جهت ارتباط بیشتر با مخاطبان تاکید شد.

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی عصر شنبه 15 اردیبهشت با حضور در سالن تشریفات نمایشگاه کتاب اظهار داشت: حضور مولفان در نمایشگاه کتاب در رونق بازار کتاب بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه تعامل مثبتی میان مولفان و ناشران صورت می‌گیرد و تصور می‌کنم بهتر است از صاحبان اثر بیشتر دعوت به عمل آید. در این صورت ابهامات و نقدهایی که افراد در مورد کتاب‌ها دارند حل می‌شود.

وی ادامه داد: آیت‌الله جوادی‌آملی در مورد مرحوم علامه طباطبایی می‌گفت ایشان با یک ملحد 8 ساعت گفت‌وگو کرد آن ملحد پس از آن اعلام کرد توسط علامه موحد شده است. بنابراین ارتباط متفکران با مردم بسیار مفید است.

فرزند آیت‌الله جوادی‌آملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اتفاقی کلیدی است و با هیچ جای دیگر قابل مقایسه نیست گفت:. ما باید رویدادهایی مثل نمایشگاه کتاب تهران را گرامی ‌بداریم اما منظور از گرامیداشت رفت و آمدهای تشریفاتی نیست؛ بلکه منظور از گرامیداشت دستاوردهایی است که در رشته‌های مختلف علوم به نمایش گذاشته می‌شود. وقتی کسی کتاب می‌نویسد، مشخص است که پیش از آن صد کتاب خوانده که دارای این توانایی شده است.

وی تاکید کرد: گاهی میان اثر و صاحب اثر فرسنگ‌ها فاصله است اما اگر به وسیله‌ ارتباط مستقیم با صاحب اثر فاصله‌ها را کم کنیم، راحت‌تر به عمق مفاهیم دست می‌یابیم.

بُعد بین‌المللی نمایشگاه کتاب تا حد زیادی توسعه یافته است

قائم‌مقام سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در این نشست با اشاره به تغییر مکان نمایشگاه کتاب به مصلی اظهار داشت: به دلایلی نظیر دسترسی‌های کم مردم به شهر آفتاب و مشکلات باد و باران به مصلی بازگشتیم. البته شهر آفتاب مزایایی نظیر ترافیک کمتر داشت اما به نظر می‌رسد مصلی برای برگزاری نمایشگاه کتاب مناسب‌تر است.

امیرمسعود شهرام‌نیا اضافه کرد: درخصوص حضور مولفان تلاش کرده‌ایم از همه‌ی سلیقه‌های فکری و سیاسی در نمایشگاه دعوت به عمل آوریم. نمایشگاه کتاب کمابیش این مسیر را رفته و مورد توجه بسیاری از اهل دانش قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما امسال پذیرای حدود 53 کشور خارجی در نمایشگاه هستیم. صربستان مهمان ویژه است و اهالی فرهنگ از کشورهایی چون عمان، ایتالیا، مکزیک، چین و سایر کشورها به نمایشگاه کتاب آمده‌اند. به همین خاطر بُعد بین‌المللی نمایشگاه کتاب تا حد زیادی توسعه یافته است.

گفتنی است، سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد

رضا شعبان‌نژاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از آغاز رویداد صدرا با حضور  ۶۰ شرکت در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا گفت: با توجه به شعار سال و توسعه مقام معظم رهبری بر اشتغال و راهبرد‌های کلان دانشگاه و پیشبرد دانشگاه به سوی فعالیت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و ارتباط مؤثر بین دو گروه صنعت و دانش‌آموختگان این نمایشگاه برگزار می‌شود.

شعبان‌نژاد عنوان کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در راستای برگزاری رویداد صدرا برای مشارکت هر چه بیشتر صنایع با شهرک‌های صنعتی اشتهارد، آراسنج، پاسارگارد و شهرک صنعتی‌های حومه چندین جلسه برگزار کرده و با دعوت از صنعتگران بر لزوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای پیشبرد ایران تأکید کرد همچنین با حضور در ادارات سطح شهر و مسئولان شهری و مدارس در ارتباط با هماهنگی دانش‌آموزان و قشر‌های تحصیل‌کرده برای بازدید از نمایشگاه و گرفتن ایده‌های شغلی و ورود به صنعت تأکید شده است.

بازدید وزیر کشور از غرفه واحد بوئین‌زهرا در نمایشگاه ایران اکسپو

در راستای شناسایی فرصت‌های صادراتی ایران و ارائه محصولات تولیدی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در ششمین نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضوری فعال دارد. بازدید وزیر کشور از غرفه این واحد دانشگاهی و آشنایی با محصولات تولیدی آن از اتفاقات مهم این رویداد بین‌المللی به شمار می‌رود. رایزنی با صاحبان صنایع و شناساندن ظرفیت‌های واحد بوئین‌زهرا  از دیگر اهداف واحد بویین‌زهرا است.

به گزارش آنا، نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو از تاریخ ۸ الی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم