Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، رضا خواجه ای اظهار کرد: تاکنون صاحبان 77 هزار واحد آسیب دیده به بانک ها برای عقد قرارداد و دریافت تسهیلات معرفی شده اند.
وی با اشاره به عقد قرارداد بانک ها با صاحبان 55 هزار واحد آسیب دیده اظهار کرد: 22 هزار واحد باقی مانده نیز عمدتا با نقص پرونده مواجه هستند که بلافاصله پس از رفع مشکل، قرارداد لازم با آن ها منعقد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خواجه ای در ادامه از انجام آواربرداری کامل در 21 هزار و 883 واحد آسیب دیده خبر داد و گفت: کار پی کنی 15 هزار واحد نیز انجام شده است.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، همچنین از اجرای فنداسیون 9 هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: کار دیوارچینی سه هزار و 500 واحد نیز به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: کار اجرای اسکلت گذاری 6 هزار و 50 واحد نیز به اتمام رسیده و سقف گذاری سه هزار واحد هم انجام شده است.
خواجه ای همچنین از شروع عملیات بازسازی 44 هزار واحد تعمیری در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: کار مرمت 30 هزار واحد از این تعداد به اتمام رسیده است.
این مقام مسئول در بنیاد مسکن کشور در ادامه از پرداخت کمک بلاعوض به 36 هزار واحد خسارت دیده در جریان زلزله 7.3 ریشتری شامگاه 21 آبان سال گذشته نیز خبر داد و گفت: سایر واحدها نیز در حال دریافت این کمک هستند.
وی با ابراز رضایت از سرعت عملیات بازسازی در مناطق زلزله زده، ابراز امیدواری کرد با ادامه همین روند شاهد بازسازی کامل واحدها در نقاط شهری و روستایی پیش از موعد مقرر و یا نهایتا در زمان تعیین شده قبلی باشیم.
خواجه ای گفت: امیدوارم بتوانیم تا پایان شهریور ماه امسال کار سقف گذاری واحدهای مسکونی اولویت اول در مناطق روستایی و تا پایان شهریور سال آینده کار سقف گذاری واحدهای شهری را به اتمام برسانیم.
میزان تسهیلات پرداختی ساخت واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه هم اکنون در شهرها 400 میلیون ریال و در مناطق روستایی 300 میلیون است.
این در حالی است که مبلغ تسهیلات پیش از این 300 میلیون ریال در شهرها و 250 میلیون ریال در روستاهای زلزله استان کرمانشاه تعیین شده بود.
علاوه بر تسهیلات بانکی، پرداخت کمک بلاعوض 60 میلیون ریال در شهرها و 50 میلیون ریال به هموطنان مناطق زلزله زده اختصاص یافته است.
هم اکنون نیز پرداخت کمک 20 میلیون ریالی هلال احمر برای خرید سه قلم کالای اساسی به حدود 30 هزار خانوار که واحدهای مسکونی آنها در جریان زلزله تخریب کلی شده آغاز شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

مسعود ایرانی بیان کرد: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

او افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

ایرانی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل