Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@22:27:16 GMT

تلگرام با دستور «شورای عالی فضای مجازی» فیلتر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۱۸۷۸

تلگرام با دستور «شورای عالی فضای مجازی» فیلتر شد

رکنا: علی ساری، عضو فراکسیون امید گفت: طبق سخنان آقای محسنی اژه‌ای دستگاه قضا پس از جلسات متعدد کارشناسی و تصمیم شورای عالی فضای مجازی به این حکم رسیده است.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، علی ساری عضو فراکسیون امید گفت: تلگرام Telegram با دستور «شورای عالی فضای مجازی» فیلتر شده است.

معاون اول قوه قضائیه توضیحاتی درباره فیلترنیگ تلگرام در نشست امروز با فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی ساری عضو فراکسیون امید درباره جلسه صبح امروز فراکسیون متبوع خود، اظهار کرد: در این جلسه حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا و همچنین معاون پارلمانی قوه قضاییه حضور داشتند که مباحث مختلفی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: در وهله اول نمایندگان حاضر در این جلسه درباره ضرورت تقویت ارتباطات میان دستگاه قضا و مجلس شورای اسلامی مطالبی را بیان کردند و توضیحات حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای هم مبنی بر این بود که این ارتباط باید بیشتر شود.

ساری با بیان اینکه در این جلسه همچنین درباره فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام هم مطالبی عنوان شد، تصریح کرد: طبق سخنان آقای محسنی اژه‌ای دستگاه قضا پس از جلسات متعدد کارشناسی و تصمیم شورای عالی فضای مجازی به این حکم رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران فضای مجازی کارشناسی حکم دستگاه قضا فیلتر شد عکس فیلم ایران زن جوان جنگل دختر مرد قاتل پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیسکورد با دستور دادستانی فیلتر شد

پلتفرم دیسکورد که به‌ویژه برای گیمر‌ها یک پلتفرم جذاب و محبوب به شمار می‌رود، از روز گذشته، اول اردیبهشت‌ماه، به دستور دادستانی و با اعمال فیلترینگ از دسترس کاربران با IP ایران خارج شده است.

آزاد بودن ارسال محتوای جنسی در پلتفرم دیسکورد علت اعمال این محدودیت جدید اعلام شده است. گفته می‌شود در بعضی از گروه‌ها و کانال‌های موجود در دیسکورد کاربران فیلم‌های غیراخلاقی منتشر کرده‌اند و همین موضوع باعث شده این پلتفرم بار دیگر زیر تیغ فیلترینگ برود.

پیش از این، پلتفرم دیسکورد در نیمه دوم سال ۱۴۰۱، در خیل شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌هایی که فیلتر می‌شدند از دسترس کاربران ایرانی خارج شده و مسدود شده بود. البته این پلتفرم در دی ماه ۱۴۰۱ رفع فیلتر شده بود؛ اما حالا پس از نظارت انجام‌شده بر محتوای منتشرشده در این پلتفرم، از سوی مقامات قضایی بار دیگر فیلتر شده است.

در میان شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مرتبط با بازی و گیمرها، دیسکورد تنها پلتفرم فیلترشده در ایران نیست که از دسترس کاربران با IP ایران خارج شده است؛ پلتفرم توییچ که پرمخاطب‌ترین سرویس استریم بازی دنیا محسوب می‌شود هم تیرماه ۱۴۰۱ در ایران فیلتر شد و هنوز هم امکان دسترسی به آن برای کاربران بدون استفاده از VPN وجود ندارد.

اعمال محدودیت و ممنوعیت برای پلتفرم‌های مرتبط با گیمر‌ها در حالی در ایران انجام می‌شود که وزارت ارتباطات بار‌ها از تلاش برای رفع مشکلات گیمر‌ها ایرانی خبر داده و حتی سرویس رادارگیم را به‌عنوان راهکاری برای رفع مشکلات گیمر‌های داخل کشور، که گفته می‌شود یک جمعیت ۳۴ میلیون نفری هستند، معرفی کرده است.

منبع: زومیت

tags # پلتفرم سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد
  • عوامل برنامه‌های قرآنی با حضور «حجت‌الاسلام قمی» قدردانی شدند
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • دیسکورد با دستور دادستانی فیلتر شد
  • تصویب یک ماده واحده درباره معلم بلاگرها | تعرض به حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان ممنوع
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان