Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:33:08 GMT

بحران سد النهضه؛ مصر نگران، اتيوپي مصمم!

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۱۹۱۴

بحران سد النهضه؛ مصر نگران، اتيوپي مصمم!

خبرگزاري آريا - نشست سه‌جانبه مصر، اتيوپي و سودان براي بررسي بحران سد النهضه که سبب نگراني قاهره شده اما اتيوپي در بهره برداري از اين سد تاکيد دارد، برگزار شد.
به گزارش پارس‌تودي به نقل از شبکه الجزيره، «سليشي بقلي» وزير آب و آبياري اتيوپي روز شنبه با اشاره به پايبندي اتيوپي به تکميل پژوهش‌هاي فني مربوط به سد النهضه گفت: اين نشست در واقع تکميل مطالعات انجام شده درباره آثار زيست محيطي و اجتماعي سد النهضه بر سه کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير آب و آبياري اتيوپي خاطرنشان کرد: اين نشست زمينه‌ ساز برگزاري نشست ديگري با حضور وزراي امورخارجه، آبياري و مديران سازمان‌هاي اطلاعاتي سه کشور در آديس‌آبابا، پايتخت اتيوپي در اواسط ماه ژوئن 2018 خواهد بود.
اين درحالي است که خارطوم پنج آوريل 2018 ميزبان نشست سه‌ جانبه مصر، سودان و اتيوپي درباره سد النهضه بود که پس از آن «ابراهيم غندور» وزير امور خارجه سابق سودان شکست اين مذاکرات 13 ساعته را اعلام کرد.
در همين راستا؛ «محمد البرادعي» مدير سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درصفحه توييتر خود پيشنهاد کرد که يک کميته ميانجي‌گر بين‌المللي متشکل از شخصيت‌هاي معروف با تجربه و معتبر تشکيل شود تا راه‌حل‌هاي ميانه و جايگزين با در نظر گرفتن تمامي موارد فني، حقوقي و سياسي ارائه کنند، به گونه‌اي که همه به صورت مسالمت‌آميز در کنار يکديگر زندگي کنند.
قاهره بيم آن را دارد که ساخت اين سد بر سهميه سالانه آبي مصر از رود نيل که بيش از 55.5 ميليارد متر مکعب است، تاثير منفي بگذارد اما اتيوپي مي گويد ساخت اين سد براي توليد انرژي سودمند است و زياني به مصر و سودان وارد نمي کند.
مصر، همچنين سودان را به جانبداري از اتيوپي درباره سد النهضه متهم مي کند.
اتيوپي نيز گفته که به حق خود براي ساخت اين سد که در صورت اتمام ساخت به بزرگترين مرکز توليد برق در قاره آفريقا تبديل مي‌شود، پايبند است.
اتيوپي در حال ساختن سد النهضه بر روي رود نيل آبي در نزديکي مرزهاي اين کشور با سودان است. 134/120

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر

هدررفت آب در برخی مواقع به صورت موضوعی نگران کننده درآمده است. این روز‌ها در محدوده پل آذر شهر اصفهان آبیاری گل ها به گونه ای انجام می گیرد که منجر به هدر رفت حجم بسیاری از آب می شود، این موضوع با توجه به کمبود منابع آبی و فرا رسیدن فصل گرم تابستان می‌تواند مشکلات شهروندان را دو چندان کند.

شهروندخبرنگار ما فیلم و تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

داستان دنباله دار ترکیدگی لوله آب این بار در دزفول + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • نشان دادن کولبرها، «نون خ ۵» را جذاب کرد/تصمیمی برای ساخت فصل بعد وجود ندارد
  • اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات