Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: 70 غرفه این نمایشگاه مربوط به استان های سراسر کشور و بقیه غرفه ها متعلق به حدود 300 فعال حوزه صنایع دستی سیستان و بلوچستان است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 51 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان روستایی و عشایر هستند این نمایشگاه فرصت ویژه ای برای این اقشار در زمینه بازاریابی تولیداتشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: علاقه مندان به جاذبه های گردشگری برای بازدید این نمایشگاه تا 19 اردیبهشت از ساعت 15 تا 21می توانند به محل دائمی نمایشگاه های بین المللی زاهدان مراجعه کنند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شعار امسال در حمایت از کالای ایرانی در این نمایشگاه تلاش شده فضا را به سمتی ببریم که تولیدات داخلی مورد توجه قرار گیرد.
میرحسینی راه اندازی کپر به عنوان نماد بلوچستان، سپاه چادر به عنوان نماد اقوام ایرانی و خانه روستایی به عنوان نماد مردم سیستان به همراه موسیقی های نواحی مختلف کشور را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای حاشیه دومین نمایشگاه ایل آفرید کشور در زاهدان ذکر کرد.
وی گفت: نمایشگاه گردشگری ایل آفرید با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان، غذاهای بومی محلی، سوغات و هدایای استان، معرفی ظرفیت های بخش خصوصی دراین بخش برنامه ریزی شده است.
به گزارش ایرنا تاریخچه صنایع دستی در سیستان و بلوچستان همچون دیگر مناطق ایران به گذشته های دور بر می گردد به طوری که بر اساس مشاهدات باستان شناسان نخستین شواهد دست ساخته ها در این استان را می توان ابزار سنگی ساخته شده توسط انسان در منطقه لادیز مربوط به دوره پارینه سنگی دانست اما آن چیزی که به صورت متداول به عنوان صنایع دستی عموم مردم می شناسند به سایت های باستان شناسی استان نظیر شهر سوخته با آثاری همچون حصیر بافی، پارچه بافی و ابزار چوبی با قدمت پنج هزار ساله بر می گردد.
به گفته بسیاری از کارشناسان صنایع دستی تجلی ویژگی های فرهنگی و مظهر تمدن انسان های هر جامعه در گذر تاریخ است.
استان سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر باستانی، تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی، منطقه آزاد و کوه سرافراز تفتان و از همه مهمتر مردمی مهربان و میهمان نواز همواره چشم انتظار مسافران و گردشگران است.
وجود مرزهای طولانی زمینی و دریایی و سدها و رودخانه های متعدد، باغات میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های پهناورترین استان کشور است.
سفر به سیستان و بلوچستان از طریق هوایی، دریایی و سه محور زمینی خراسان - زاهدان - زابل، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.
7316**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان سیستان و بلوچستان تمدن سوغات صنایع دستی و گردشگری گردشگری موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان بارانی شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر از ۴۱ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان از جمله چند ایستگاه در منطقه سیستان گزارش باران مخابره شد. - اخبار استانها -

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طی 24 ساعت اخیر از 41 ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان سیستان و بلوچستان از جمله چند ایستگاه در منطقه سیستان واقع در شمال استان گزارش باران مخابره شد که این بارندگی در زابل آبگرفتگی معابر را در پی داشت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از تیمورآباد از توابع شهرستان هامون 32، زابل 7.9، زهک 1.5، هامون 3.6، هیرمند 0.1، زاهدان 1.8، چاه رحمان از توابع زاهدان 31، نصرت آباد 1.7 و خاش 0.6 میلیمتر باران گزارش شد.

وی بیان کرد: تا امشب در سطح استان به ویژه ارتفاعات مرکزی و غربی، رگبار و رعدوبرق بهاری، تندباد موقتی و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود که این شرایط با شدت کمتر در روزهای شنبه و یکشنبه نیز تداوم خواهد داشت.

حیدری ادامه داد: شنبه تا سه‌شنبه روی سواحل و نواحی جنوبی استان وزش باد برخی نقاط گردو خاک خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • سیستان بارانی شد
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز