Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از هفته‌نامه آبزرور، سندیکاهای کارگری فرانسه مشغول برنامه‌ریزی برای برگزاری اعتصابات ماه می هستند. این هفته‌نامه در گزارشی با تعدادی از رهبران سندیکایی گفت‌و‌گو کرده است. گزارشی که با این جمله آغاز شده است: «زیر پوست فرانسه التهابی عمیق نهفته است».

از قرار معلوم اعتصابات پرشوری در انتظار خیابان‌های پاریس و شهرهای دیگر است، چراکه امانوئل مکرون (رئیس‌جمهور) پیام داده است که هیچ انعطافی در مقابل مطالبات سندیکاها نشان نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سندیکاها برای مقاومت در مقابل دولت نیاز به قدرت دارند اما دولت در قانون کار جدید توان چانه‌زنی آنها را به شدت تضعیف کرده است.

مشت آهنین حاکمیت، جنبش‌های مدنی فرانسه را هیچگاه از پای نینداخته است. ماه می سال ۱۹۶۸ شاهدی بر این مدعاست. در آن سال رئیس جمهوری وقت شارل دوگل همانند مکرون هیچ انعطافی نشان نداد با کاهش ساعت کار از ۴۵ ساعت در هفته به ۴۳ ساعت مخالفت و افزایش ۵۰ درصدی دستمزد کارگران در روزهای اعتصاب مخالفت کرد. همین امر زمینه بروز خشونت را فراهم ساخت.

در آن سال جنبش دانشجویی که به خاطر سرکوب سازمان یافته به تسخیر دانشگاه‌ها اقدام کرده بود با کارگران متحد شد. اتحادی که در ۱۳ می در مقابلش آتش گشودند. در نتیجه ۶ نفر از معترضان کشته شدند و صدها نفر تنها در یک روز بازداشت شدند.

مطالبات سندیکاها همواره در تعارض با سیاست اقتصادی دولت است. دولت تلاش می‌کند کارفرمایان و سرمایه‌گذاران را با انواع امتیازها به خود نزدیک کند تا حمایت آنها را پشت سرش داشته باشد برای همین پای تبعات آن ایستاده است؛ حتی اگر بار دیگر شاهد تکرار حوادث تلخ ماه باشد. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران فرانسه جنبش کارگری فرانسه سندیکاهای کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از تقسیم استان تهران / کدام شهر‌ها مرکز می‌شوند؟

آفتاب‌‌نیوز :

حسین نوش‌آبادی با اشاره به موضوع تشکیل استان تهران شرقی گفت: حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا یکی از حوزه‌های پرجمعیت و از لحاظ جغرافیایی وسیع است که از نظر فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و صنعتی نیازمند ساختار جدید و تقسیمات جدید کشوری است.

وی افزود: به دلیل وجود جمعیتی بیش از ۹۰۰ هزار نفر در شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا و نیز جمعیت شهرستان پاکدشت، بیش از ۱ میلیون نفر جمعیت در جنوب شرقی استان تهران سکونت دارند که تأسیس استانداری را ضروری کرده است.

نماینده ورامین، قرچک و پیشوا گفت: در سفر رئیس‌جمهور به دیار ۱۵ خرداد، بحث استان شدن ورامین قطعی شده، البته استان شدن ورامین از پیش مطرح شده بود و پیگیری این موضوع در این دوره از دولت انجام شده است.

نوش‌آبادی تصریح کرد: استان شدن ورامین و موافقت با طرح، اجرا و در دستور کار قرار گرفتن این پروژه در دولت سیزدهم انجام خورده است.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌ها و رایزنی‌های فراوانی که با رئیس‌جمهور انجام شده، استان تهران به ۳ استان تهران مرکزی، تهران غربی به مرکزیت شهریار و استان تهران شرقی به مرکزیت ورامین تقسیم می‌شود.

نماینده ورامین، قرچک و پیشوا تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های ورامین و نیز پیشینه تمدنی و تاریخی، این منطقه نسبت به سایر مناطق، ارجحیت دارد و به عنوان مرکز استان تهران شرقی معرفی شده و دولت نیز در حال نهایی کردن آن است که در نهایت به عنوان لایحه به مجلس آینده ارائه شده و استان شدن ورامین در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • ضربه بزرگ به فرانسه! مصدومیت احتمالی لوکاس هرناندز برای یورو
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • جزئیات جدید از تقسیم استان تهران / کدام شهر‌ها مرکز می‌شوند؟
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی