Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@13:53:29 GMT

به مدال المپیک فکر می کنم

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۲۵۲۶

به مدال المپیک فکر می کنم

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛  امیر سینا بختیاری از سن ۴ سالگی تکواندو را زیر نظر محمد علوی مربی با دانش زنجانی در باشگاه امام صادق آغاز کرد و مشغول آموزش این رشته المپیکی شد، وی پس از کسب عناوین مختلف کشوری به عنوان یک استعداد ناب به اردو‌های تیم ملی راه یافت و پس از قهرمانی در رقابت‌های بین المللی بلغارستان و کسب عنوان فنی‌ترین ورزشکار به همراه تیم ملی به رقابت‌های بین المللی ترکیه قدم گذاشت و با شایستگی عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را نیز از آن خود کرد تا کارشناسان نوید ظهور نابغه‌ای از زنجان را دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بختیاری ملی پوش زنجانی پس ازحضور مداوم در اردو‌های تیم ملی عازم رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان (تونس) شد مسابقاتی که بیش از ۱۰۰۰ تکواندو کار برتر جهان از ۱۱۸ کشور در آن حضور داشتند.

امیرسینا بختیاری، ملی‌پوش شایسته زنجانی اعزامی به این مسابقات توانست در اولین گام، حریف آلمانی خود را در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم از پیش رو برداشته و جواز حضور در مرحله یک‌شانزدهم نهایی را به دست آورد.

این ملی‌پوش نوجوان زنجانی در مرحله مقدماتی این مسابقات، «آنتونیوس آندروپولوس» از آلمان را با حساب ۲۷ بر ۱۹ شکست داد تا در مرحله یک‌شانزدهم نهایی این وزن، به مصاف «محمد احمد» از بحرین برود که در این مرحله نیز با حساب ۲۵ بر ۴ حریف خود را ناک‌اوت کرد تا با شایستگی به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان در تونس راه یابد.

بختیاری در ادامه حضور خود در رقابت‌های تکواندوی قهرمانی نوجوانان جهان، با انگیزه بالا در برابر «کوین» از کرواسی قرار گرفت و با توجه به دو برد ارزشمندی که در مراحل قبلی کسب کرده بود، در این مبارزه نیز جنگنده ظاهر شد و توانست حریف سرسخت خود را با نتیجه ۱۹ بر ۸ از پیش رو برداشته و وارد مرحله یک‌چهارم نهایی شود.

وی در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها حریف قدرتمندی به نام «ایاز» از جمهوری آذربایجان را پیش رو داشت که نتیجه این مبارزه نیز با حساب ۲۷ بر ۲۵ به سود تکواندوکار شایسته زنجانی به اتمام رسید تا نام امیرسینا بختیاری به‌عنوان ورزشکار راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی ثبت شود.

بی‌شک، حساس‌ترین مبارزه ملی‌پوش زنجانی در این مرحله بود؛ چرا که باید در برابر «گئورگی پوپوف» از روسیه قرار می‌گرفت. بختیاری که عزم خود را برای کسب مدال ارزشمند طلای این مسابقات جزم کرده بود، در برابر حریف قدرتمند خود مبارزه خوبی را به نمایش گذاشت و در نهایت توانست با نتیجه نزدیک ۳۸ بر ۳۷ از سد نماینده روسیه گذشته و راهی دیدار پایانی این وزن شود.

در فینال ورزن منهای ۵۵ کیلوگرم دوازدهمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی نوجوانان جهان، امیرسینا بختیاری از زنجان در برابر «جوسلیوس آکانا» از آرژانتین به روی شیاپ‌چانگ رفت و با پیروزی قاطع ۲۰ بر ۱۰ توانست عنوان قهرمانی را به شایستگی از آن خود کرده و صاحب گردن‌آویز طلا شود.  
امیر سینا بختیاری در بازگشت از این رقابت ها  به سطح بالای رقابت‌های جهانی اشاره کرد و گفت: تمامی ورزشکاران با آمادگی بالا در این رقابت‌ها حضور داشتند که این موضوع باعث بالا رفتن سطح این مسابقات شده بود.   وی در رابطه با تقدیم مدال خود به شهید صیاد شیرازی گفت: در روزی که مسابقات فینال برگزار می‌شد سالگرد این شهید بود بنده نیز با توسل به آن بزرگوار در میدان حاضر شدم و مدال قهرمانی خود را به آن شهید والا مقام تقدیم کردم.

این قهرمان زنجانی، خواهرش را اصلی‌ترین مشوق خود در این راه عنوان کرد و افزود: خانواده، هیئت و مربیانم بیشترین نقش را در موفقیت بنده داشته اند .

بختیاری حمایت مسئولین را در تکرار قهرمانی ها الزامی دانست و بیان کرد : امیدوارم با حمایت مسئولین و تلاش بنده و مربیانم بتوانم قهرمانی های بیشتری در رقابت های بزرگتر و در نهایت قهرمانی همشهریان عزیز زنجانی به ارمغان بیاورم و در همین جا از حمایت و دعای خیر مردم شریف زنجان نیز تشکر می کنم .

امیر سینا بختیاری ملی پوش زنجان در پایان افزود : از مربی عزیز و فداکارم ( محمد علوی) که تمامی موفقیت های خود را مدیون وی هستم تشکر میکنم و امیدوارم شاگرد شایسته برای این مربی بزرگ باشم .

محمد علوی مربی زنجانی تیم ملی و کاشف امیر سینا بختیاری نیز در این گفتگو در رابطه با نقش هیئت تکواندو استان زنجان در موفقیت این ورزشکار گفت : قطعا وقتی یک ورزشکار موفق به کسب عنوان جهانی می شود تمام عوامل اعم از خود ورزشکار ، خانواده ،هیئت ، مربی و اداره کل در این موفقیت تاثیر گذار و سهیم است .

وی از ویژه برنامه هایی برای معرفی استعداد های برتر تکواندو استان به جهت تداوم قهرمانی ورزشکاران این رسته ورزشی در زنجان خبر داد و گفت : با توجه به سیاست های هیئت تکواندو استان و استعدادیابی های صورت گرفته در سال های گذشته حال شاهد افتخارآفرینی تکواندو کاران زنجانی در رقابت های بین المللی هستیم که علاوه بر قهرمانی امیرسینا بختیاری می توان به درخشش شایان رستمی دیگر نماینده شایسته استان در رقابت های جهانی و آسیایی اشاره کرد .

این فعال ورزشی بزرگترین مشکل در حفظ قهرمانان تکواندو زنجان را مشکلات مالی و نبود اسپانسر عنوان کرد و افزود : مطمعنا در سال های آتی قهرمانان امروز وارد مرحله جدیدی از زندگی شده و نیاز های مالی ( تحصیل ، مسکن ، ازدواج و.... ) خواهند داشت و با تامین نشدن این نیاز های قهرمانان شهرمان از ورزش و دنیای قهرمانی دلسرد شده و به دنبال مشکلات مالی خود خواهند رفت .

علوی تیم داری در سطح بزرگسالان و حضور در رقابت های لیگ برتر را مناسب ترین راهکار برای حفظ قهرمانان تکواندو استان عنوان کرد و ادامه داد : اگر بتوانیم با استفاده از پتانسیل اسپانسر در لیگ حضور داشته باشیم و هزینه های جاری این عزیزان را تامین نماییم قدمی بزرگ برای حفظ قهرمانان امروز برداشته و روز های خوش آتی را تضمین میکنیم که این امر نیازمند توجه بیشتر اداره ورزش و جانان ، مسئولین استانی و صاحبان صنایع استان به این رشته ورزشی است .

این مقام مسئول با اشاره به تقدیر اداره ورزش و جوانان از قهرمانان جهانی و آسیایی استان عنوان کرد : طی سال های گذشته اداره ورزش و جوانان با برگزاری مراسمی از قهرمانان بین المللی استان تقدیر به عمل می آورد که با صحبت های صورت گرفته این مراسن در سال جاری نیز برگزار خواهد شد .

مربی تیم ملی دو سال گذشته را طلایی ترین سال های تکواندو زنجان عنوان کرد و افزود : برای اولین با در دو سال گذشته شاهد کسب عناوین جهانی و آسیایی توسط تکواندو کاران زنجانی ( آقایان و بانوان ) و حضور مربیان در تیم های ملی ( بانوان و آقایان ) بوده ایم که نشان از رشد چشمگیر این رشته ورزشی در سطح استان دارد .

محمد علوی در پایان از تمام شهروندان زنجانی که با دعای خیر خود زمینه قهرمانی فرزندان دلیر زنجان را فراهم می کنند تشکر کرد و گفت : با تمام توان برای آماده سازی نسل طلایی تکواندو زنجان تلاش کرده و خواهیم کرد تا در آینده نزدیک شاهد قهرمانی تکواندو کاران زنجانی در المپیک باشیم .

شایان ذکر است، تیم ملی تکواندوی نوجوانان ایران مقتدرانه و با فاصله زیادی با کره‌جنوبی تیم دوم این رقابت‌ها قهرمان جهان شد.

تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات هفت مدال طلا و دو برنز و 110 امتیاز کسب و با شکست کره‌جنوبی، مدعی سنتی و همیشگی تکواندوی ایران در جهان، عنوان نخست را از آن خود کرد.

انتهای پیام/ن

 

قهرمانی تیم ملی  تکواندو ایران در رقابت های قهرمانی جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تکواندو ورزش های رزمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی شد

تیم بوکس نونهالان میاندوآب در مسابقات قهرمانی آذربایجان‌غربی در سکوی نخست ایستاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مسابقات بوکس قهرمانی نونهالان آذربایجان‌غربی با شرکت ۵۹ بوکسور در ۱۴ وزن به میزبانی بوکان برگزار شد.

در این مسابقات تیم میاندوآب با کسب ۱۶ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و تیم‌های بوکان و مهاباد به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

نفرات برتر تیم میاندوآب به ترتیب ابوالفضل قاسمی مدال طلا، مبین اطهر مدال طلا، امیررضا محمد پور مدال نقره و برهان خدادادی مدال برنز بوده و مربیگری تیم نیز برعهده اسکندر عبدی و فرشاد عبدلی و سرپرست تیم بهمن عزیزی بود.

همچنین پس از اتمام مسابقات طی مراسمی از مدال‌آوران شهرستان میاندوآب توسط رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 750219

دیگر خبرها

  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • کسب سه مدال نقره توسط شناگر نابغه مهابادی
  • کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی
  • چالش یا آرامش: برای حسن یزدانی تصمیم بگیرید
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد
  • قهرمانی دونده ایران در تور جهانی امارات
  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور
  • جوجیتسو کاران زنجانی در قهرمانی آسیا
  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی شد
  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد