Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@13:09:24 GMT

وظیفه دولت در مقابل دانش‌آموزان استثنایی سنگین‌تر است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۳۰۶۶

وظیفه دولت در مقابل دانش‌آموزان استثنایی سنگین‌تر است

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سیدموسی خادمی در بازدید از مدرسه کودکان استثنایی تربیت خرم‌آباد ضمن گرامی‌داشت هفته معلم اظهار کرد: این ایام زمانی برای تقدیر از کسانی است که سرمایه‌های آینده کشور را در اختیار دارند و با جان‌فشانی و ایثارگری، این سرمایه‌ها را می‌سازند و برای آینده کشور تقویت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌روز شهادت آیت‌الله مطهری لازم است از این استاد گران‌قدر یادی کنیم؛ معلمی که به تمام معنا استاد بودند و به لحاظ موضوعی و نظری در تمام حوزه‌های تعلیم و تربیت فعالیت داشته و عالی‌ترین موضوعات فلسفوی، علمی و فقهی را بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر خادمی ادامه داد: وی برای کودک و نوجوانان نیز کار کرده و داستان راستان او نقش بسزایی در تعلیم و تربیت نسل جوانان در آن روزها داشته است.

استاندار لرستان با بیان اینکه بحث آموزش و پرورش و توجه به جوانان لازم و ضروری است، اضافه کرد: اینکه توجه به آموزش و پرورش چه تاثیری بر توسعه کشورها دارد نیازمند توضیح زیادی نیست چراکه هیچ کشوری بدون توجه به آموزش و پرورش و داشتن نهادی قوی، مقتدر، منظم و سامان یافته به پیشرفت و توسعه نخواهد رسید.

وی ادامه داد: این نهاد می‌بایست نهادی خوب باشد و تنها صورت آن مهم نیست بلکه معنا، سیرت و محتوا از اهمیت بیشتری برخوردار است و به نظر می‌رسد در کشور باید روی آن بیشتر کار ‌کنیم تا به هدف اصلی خود در این حوزه برسیم.

دکتر خادمی با بیان اینکه در نقاط با کمترین میزان جمعیت نیز مدرسه برده شده و حداقل‌ها را فراهم کرده‌ایم، اظهار کرد: قاعدتا باید روی نظام سازی و کیفیت سازی کار بیشتری انجام دهیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در بین دانش‌آموزان افرادی هستند که تحت عنوان استثنایی از آنان یاد می‌شود و از بقیه مهم‌تر هستند.

وی بیان کرد: وظیفه دولت‌ها به ویژه دول اسلامی در قبال آنان سنگین‌تر است چراکه انسان‌هایی هستند که بدون اراده و دخالت خود تقدیر بر این بوده که نقصی به لحاظ جسمی پیدا کنند برای همین وظیفه جامعه در مقابلشان سنگین‌تر است.

دکتر خادمی گفت: لطف کامل خداوند متعال ایجاب می‌کند که اگر جایی کمی قرار داد در جایی دیگر آن را جبران و در عنصر و عمق دیگری تقویت کرده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه یکی از کارهای ما در این مدارس این است که بررسی کنیم کدام عنصر و بخش از بدن آمده و جایگزین قسمت ضعیف و نقص‌دار شده است، افزود: اگر این بخش تقویت و روی آن کار شود هیچ نقطه ضعفی در وجود فرد باقی نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: دانشمندان بزرگی وجود داشته‌اند که علی‌رغم محدودیت‌ها و معلولیت‌های جسمی خیلی زیاد نقش موثری در توسعه جامعه داشته‌اند چراکه بعد برجسته و مورد عنایت را خوب تشخیص داده و روی آن کار کرده‌اند.

دکتر خادمی گفت: یکی از اقدامات ما در این مدارس باید همین موضوع باشد و البته کار سختی است و جا دارد از معلمین و کسانی‌که در این حوزه فعال هستند تشکر کرد چراکه کارشان متفاوت است و علاوه بر نقش‌های آموزشی گاها مجبورند کارهای دیگری را نیز انجام دهند.

 

 

۴۶ انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دانش آموزان سرمایه مدرسه موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد محجوبی با اشاره به برگزاری سومین دوره طرح سواد آبی در مدارس استان، اظهار کرد: طرح ملی دانش آموزی سواد آبی ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه در ۲۲۰ مدرسه سراسر استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این طرح مسابقات و نوآوری های مختلفی از جمله برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی بین ۲۷ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دور دوم متوسطه برگزار شد و همچنین مسابقه "خبرنگار آب باشید" با توجه به فعالیت ۱۳ فصل اول کتاب انسان و محیط زیست در بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد.

رییس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای یزد، هدف از برگزاری طرح ملی سواد آبی را آموزش و فرهنگ‌سازی قشر آینده‌ساز و دانش آموزان در راستای استفاده صحیح از منابع آب و مدیریت مصرف آن دانست.

محجوبی بیان کرد: در طرح داناب برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین و در طرح سواد آبی مسابقه مناظره دانش آموزی که از طرح‌های ابتکاری استان یزد هستند با موافقت شرکت مدیریت منابع آب در سال آینده به صورت ملی انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین در سال جاری کتاب انسان و محیط زیست از دروس مطرح در کنکور سراسری خواهد بود.

کد خبر 6097629

دیگر خبرها

  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • وعده‌ی سنگین امباپه به فرانسوی‌ها
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • دلیل علاقه دانش آموزان به نجوم چیست؟ + فیلم
  • فیلم/ پاس گل استثنایی طارمی با پشت پا
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی