Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی، مدیران و مسئولان را برای مدیریت، پیش بینی و پیشگیری بحران های طبیعی آماده می کند.

 مهدی مهرور در کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های البرز که صبح یکشنبه در پردیس دانشکده کشاورزی برگزار شد، افزود: این اقدام در راستای ابلاغ وزارت کشور و نیاز استان در این بخش صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این کارگاه در دو روز برگزار می شود و متخصصان مربوطه نیز حضور دارند.

مهرور با بیان اینکه البرز مستعد وقوع حوادث و بحران های طبیعی است، گفت: تاکنون در حوادثی مانند سیل، زلزله، بارش برف و ... پیشگیری، پیش بینی و آموزش مدیران کل منجر به مدیریت بحران ها شده است.

وی افزود: با این آموزش ها البرز آمادگی لازم را برای مدیریت و مقابله با بحران های طبیعی خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز گفت:  دست اندر کاران مدیریت بحران باید با فراگیری آموزش ها و حضور در مانورهای ویژه، برای مقابله با بحران ها آمادگی لازم را بدست خواهند آورد.

خسرو ارتقایی با اشاره به اهمیت مدیریت بحران در البرز افزود: البرز در معرض حوادث طبیعی بسیاری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی مدیران از حادثه بسیار حائز اهمیت است ادامه داد: مدیران باید بحران را بخوبی بشناسند و آمادگی لازم برای مواجهه با آن را داشته باشند.

ارتقایی با اشاره به حادثه سیل در یکی از شهرهای تهران گفت: این امر در فصل تابستان اتفاق افتاد و تعداد زیادی خودرو در سیل و ترافیک بودند که باید بهترین تصمیم اتخاذ می شد و بسختی از بحران رهایی یافتیم.

وی افزود: هر حادثه ای برنامه ریزی و اقدامی متناسب با نوع حادثه نیاز دارد که آموزش می تواند در این امر تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه اولین برخورد با بحران سرنوشت ساز است اضافه کرد: مدیریت ریسک و شریان های حیاتی مبحث مهمی است که در این کارگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت : تصمیم گیری در خصوص بعد حقوقی حوادث و ضرورت برنامه ریزی برای عدم بازگشت به شرایط بحرانی از اهمیت بالایی برخوردار است و جستجو و نجات و اسکان در مدیریت بحران از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
استاندارالبرز  نیز با اشاره به تجربه 31 حادثه خطر ساز در این استان گفت: مدیریت بحران استان باید از تجهیزات و امکانات مدرن و روز آمد برخوردار شود.
محمدعلی نجفی روز  افزود: از 41 حادثه ای که در کشور شاهد هستیم 31 حادثه آن در البرز تجربه شده است.
وی ادامه داد: زلزله 5.2 ریشتری سال گذشته ، سیلاب ، طوفان، آتش سوزی و خشکسالی ها از مهم ترین حوادث البرز به شمار می رود که اگر خوب پیشگیری نشود دچار مشکل می شویم .
استاندار البرز گفت: پیشگیری و آمادگی از مباحث مهم در مدیریت بحران است که باید مورد توجه قرارگیرد.
وی افزود: بازسازی وبهسازی بافت های فرسوده مقوله مهمی است که برای پیشگیری از حوادث باید به سرانجام برسد.
استاندار البرز تاکید کرد که چگونگی برخورد با بحران از موضوعات مهمی است که باید اعضای شوراهای هماهنگی مدیریت بحران استان باید به آن توجه کنند.
نجفی گفت: برگزاری دوره های آموزشی و جدی گرفتن آنها می تواند سطح آمادگی را برای مقابله با بحران ارتقاء دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  در این همایش پروفسور گرون آرون عضو هیات رییسه موسسه تحقیقاتی ایسکارسا و استاد دانشگاه در ترکیه و پروفسور نیلگون الگون عضو تخصصی موسسه ایسکارسا درباره نتایج تحقیقاتشان برحفظ ونگهداری بنا‌های تاریخی سخنرانی کردند
امضای تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان مبنی بر همکاری‌های دوجانبه برای بکارگیری فناوری‌های نوین و حمایت از دانش بنیان‌های این بخش از برنامه‌های این همایش بود
فاطمه داوری مدیر کل دفتر حفظ و احیا بنا‌ها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این همایش گفت: از ۱۹ هزار بنا و محوطه تاریخی در کشور ۱۴ هزار بنا در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ازاین رقم ۱۰ هزار بنا درمالکیت بخش خصوصی و مابقی در مالکیت دستگاه‌های دولتی است
داوری با بیان اینکه این بنا‌ها در معرض انواع بحران هاو حوادث طبیعی قرار دارند افزود:در بودجه امسال ۲۰۰ میلیاردتومان به عنوان منابع متمرکز حفاظت از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور در نظر گرفته شده واما این رقم تا اعتبار مورد نیاز فاصله زیادی دارد و بهمین علت برای جلب مشارکت مردم ازپارسال انجمن خیران میراث فرهنگی فعال شده و تا پایان اردیبهشت هم شعبات استانی این انجمن فعال خواهد شد
مدیر کل دفتر حفظ و احیا بنا‌ها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: چند سالی است مطالعات مربوط به حفظ و الگوسازی بنا‌های تاریخی شیخ علا الدوله سمنانی با تمرکز بر شناخت و تبیین فرایند اجرای این طرح بابهره گیری از فناوری‌های نوین برای الگوسازی در دانشگاه سمنان آغاز و نتایج خوبی نیز حاصل شده شده است. در این همایش هم به همین علت این طرح مطرح و بررسی شد
۶۰۰ بنای تاریخی استان سمنان در فهرست آثار ملی ثبت شده که ازاین تعداد ۴۰۰ بنا مربوط به دوران پیش از قاجار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم