Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-قائم مقام وزیر کشور گفت: ما برای اداره شهر و استان و کشور باید فراجناحی باشیم از توان زنان استفاده کنید و نگویید فلانی در خط من نبود.حسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور در نخستین نشست مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها در دولت دوازدهم ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری اولین نشست به همراه نظری به عنوان معاونت وزیر در امور بانوان گفت: ما اصولا در جلسات بحث می‌کنیم و یک طرفه هم بحث می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من در جلسات با استاندارها می‌گویم استاندارها بیشتر صحبت کنند. در دوران دانشجویی قبل از انقلاب که من خارج بودم یک دانشکده مدیریت بود. استاد راهنمای من آنجا بود من می‌رفتم می‌دیدم اینجا هتل پنج ستاره است. برای دانشجویان قهوه سرو می‌کردند. یعنی مدیر را تربیت می‌کردند. دوره‌های کوتاه مدت برای مدیران می‌گذاشتند و مدیران تراز اول دنیا می‌آمدند و پول می‌دادند تا از تجربه هم استفاده کنند. استاد راهنمای من گفت یک بار تقاضا زیاد بود ما شهریه را زیاد کردیم که تقاضا کم شود ولی بیشتر شد. یعنی اگر جایی باشد که بشود اطلاعات را تبادل کرد چقدر ارزش داشت که پول زیاد می‌دادند که ببیند همکار اینها در فلان کشور چه کرده که موفق شده است.

وی افزود: در مدیریت خودم در این سی و چند سال تجربه دوران بچگی را تا دانشگاهی را مرور کردم تا رسیدم به جایی که وارد دستگاه اجرایی و مجلس شدم. در دوران دانشگاه یاد گرفتم نباید کار را توجیه کرد. توجیه کردن بدترین روش در مدیریت است، باید دنبال راه حل باشیم. اینکه چه کنیم که نشان دهیم موفق هستیم.

 مقام وزیر کشور یادآور شد: در مجلس چهارم رئیس گروه دوستی ایران و استرالیا بودم به آقای ناطق گفتم باید گروهی که سفر می‌کند را انتخاب کنم. گفتم این اولین سفر هیات ایرانی به استرالیا است و ما باید بهتر خودمان را نشان دهیم و حتما باید یک نماینده خانم و اقلیت مذهبی باشد چون به ما می‌گویند نسبت به زنان بی توجه هستید. من می‌خواهم بگویم در پارلمان ما نماینده خانم وجود البته پزشک هم وجود دارد. اگر این کار را انجام دهیم خوب نشان داده می‌شویم. خانم دکتر علوی در این هیات حضور پیدا کرد. برای استرالیایی‌ها خیلی عجیب بود. دکتر علوی را به بیمارستان زنان کانبرا بردند و ایشان به اندازه‌ای  در بحث با پزشک‌ها مسلط بود که شب رئیس مجلس استرالیا گفت عجب دکتر باسوادی است. باید تلاش کنیم کار شما نمود پیدا کند. وظایفی که شما دارید همه خروجی خواهد داشت که حرکت بسیار تاثیرگذاری دارد. اتاق فکر خود را قوی کنید.

هاشمی افزود: از افرادی که شاخص هستند در اتاق فکر استفاده کنید از مشورت با این‌ها هراس نداشته باشید. شما می‌توانید با پیشنهاد یکی از این افراد در کارتان گشایش ایجاد کنید. نباید بگویید عقل کل هستم وگرنه ضرر می‌کنید. به توانمندی خود اعتماد داشته باشید .گاها خانم ها فکر می‌کنند نمی‌توانند من اعتقاد دارم خانم ‌ا اگر اراده کنند بهتر از هرکسی می‌توانند.

وی با اشاره به خاطره‌ای در مورد آیت‌الله موسوی اردبیلی گفت: او به من گفت یک قاضی اگر بخواهد مشکل را حل کند از قانون برداشت مثبت می‌کند. شما هم سعی کنید از همه وظایف خودتان برداشت مثبت داشته باشید و با این برداشت گره کارتان را باز کنید. برداشت مثبت از قانون یکی از توصیه‌های من به شما است. هیچ وزارت خانه‌ای به اندازه وزارت کشور گستردگی ارتباط با مردم را ندارد. شما از روستا گرفته با مردم ارتباط مستقیم دارید تا شهر و بخش و مرکز استان. شما در تمام شئونات با مردم کشور ارتباط مستقیم دارید از این ارتباط استفاده کنید.

هاشمی با بیان اینکه هیچ دستگاهی در کشور این امکانات را ندارد و به خاطر وظیفه حاکمیتی این وزارت خانه این وضعیت وجود دارد، گفت: از توانمندی زنان در استان استفاده کنید و آنها را در قالب نمایشگاه و نشست به مردم معرفی کنید. در استان تهران دیدم برای خانم‌ها جایگاه خوبی قائل نیستند. خانم ساعی نماینده مجلس تلاش زیادی کرد گفت ببینید توانمندی زنان چیست و نمایشگاه بگذارید. این نمایشگاه توانمندی زنان آنقدر گسترده شد که آقای جهانگیری برای یکی از جلسات حضور پیدا کرد. حتما استان‌های دیگر بهتر از تهران است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کنید این توانمندی‌ها را به هر شکلی بروز دهید. ما دخالت نمی‌کنیم ولی بستر را برای اینکه نمود پیدا کند فراهم می‌کنیم. ارتباط با استاندار و بخشدار و فرماندار باید مستمر باشد. شما با استاندار وقت ثابت بگذارید. در هر جلسه دو سه پیشنهاد اجرایی داشته باشید که چه کنیم بانوان آنقدر جایگاه پیدا کنند که هم خود ما راضی باشیم هم خانم‌ها. بیش از شصت درصد دانشگاه دست شماست. بانوان ما امتیاز بالایی دارند. در رشته صنایع کارآفرین‌های نابغه‌ای وجود دارد. از توان زنان استفاده کنید نگویید این در خط من نبود. نمایندگی مجلس جزو جایگاه‌هایی است که وقتی انتحاب می‌شوید چهار سال نمی‌شود کاری با او کرد و نمی‌شود او را عوض کرد. این جایگاه قوی است چون اراده ملت است شما از توان نماینده‌ها استفاده کنید. ما فراجناحی هستیم. از تمام توان استفاده کنید. ما برای اداره شهر و استان و کشور باید فراجناحی باشیم. اعتدال سیاست اصلی دولت است.

هاشمی گفت: من نماینده میانه هم بودم یعنی میانه‌رو. دین ما دین اعتدال است شما در دین ما کندروی و تندروی ندارید. شما از تمام توانمندی استان بهره بگیرید تا بتوانید این توان را نمود دهید. اگر کار خوبی شده منعکس کنید که وزیر تشویق کند. هرکجا لازم است تذکر دهید. من اعتقاد دارم کسی که به کارش علاقه دارد موفق‌تر است تا کسی که به خاطر پست کاری را می‌کند. کارتان را هضم کنید در ذهن شما دایرةالمعارف باشد. هر اتفاقی می‌افتد باید پاسخگو باشید.

وی خطاب به معاونت زنان وزیر کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانید بخش بانوان را تقویت کنید و اگر جایی خانمی می‌تواند جایگاهی را بگیرد شما کمک کنید جایگاه را بگیرد؛ چه فرماندار چه استاندار چه رئیس اداره. شما این جایگاه را برای لابی کردن دارید. یکی از وظایف در وزارت کشور این است. وظایف وزارت کشور را مسلط باشید. درست است گاها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد ولی شما امروز بانوان وزارت کشور هستید و باید به این امور مسلط باشید.

هاشمی گفت: با معاونان استانداری هم جلسه بگذارید. شما اگر برنامه‌ریزی داشته باشید حتما بودجه می‌گیرید کار شما اگر محکمه پسند باشد بودجه می‌گیرد. هرکجا نتوانستید از خانم نظری کمک بگیرد. بعد از ماه رمضان سفر استانی‌های من شروع می‌شود و اگر فکر می‌کنید بحثی با حضور من قابل طرح خواهد بود به من منتقل کنید. من خوشحال می‌شوم این کار را پیش ببرم.

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: از موقعیت خود جوری استفاده کنید که در جلسه بعدی بتوانید خبرهای خوبی که در استان‌های شما  افتاده را بگیریم. همه شما در دولت تدبیر و امید هستید. موظف هستید در دولت تدبیر و امید باشید مبادا ذره‌ای عدول کنید وقتی قبول کردید مسئول امور بانوان در هر استانی در این دولت باشید باید شرعا و قانونا منویات دولت را اجرا کنید.

وی با ابراز امیدواری از جمع‌بندی مثبت از این جلسه گفت : ما تلاش می‌کنیم کمک کنیم بخش بانوان وزارت کشور جایگاهی که باید را داشته باشد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرچه خوردیم دیگر بس است! چند توصیه برای کنترل وزن در تعطیلات

به گزارش خبرآنلاین، معمولا یک هفته بعد از آغاز تعطیلات، ترازو غافلگیرمان می‌کند. بسیاری از ما هنگام بازگشت از سفر، سنگین‌تر از زمان رفت هستیم. بر اساس یافته‌های متخصصان دانشگاه جورجیا، این وزن اضافی زمانی طولانی باقی خواهد ماند.

ایسنا در خبری نوشت: اما راه‌هایی وجود دارد که ما را از اضافه‌وزن در تعطیلات در امان نگه می‌دارد. در اینجا برخی از توصیه‌های متخصصان تغذیه را یادآوری می‌کنیم.

* وعده‌های غذایی پرکالری را شناسایی کنید

غذاهای محلی لذت‌بخش هستند اما وقتی که در یک شهر یک ناهار بسیار پرکالری و سنگین میل می‌کنید، شام را سبک‌تر میل کنید تا هم جبران کالری اضافی ناهار را کرده باشید و هم در طول شب، خواب بهتری داشته باشید.

* از دورچین غذا غافل نشوید

در رستوران، قبل از اینکه سراغ غذای اصلی بروید، سالاد و سبزیجات و سوپ میل کنید، با این کار اشتهای شما تا حدی کنترل شده و پرخوری نمی‌کنید.

* عادات غذایی خوب را حفظ کنید

فراموش نکنید که میوه‌ها و سبزیجات را در برنامه غذایی تعطیلات خود قرار دهید. خوردن پروتئین‌های بدون چربی مانند ماهی برای کنترل وزن بسیار مفید است. علاوه بر این، خوردن هر روزه غذاهای پرکالری و چرب، اغلب سبب نفخ و مشکلات گوارشی می‌شود.

* هوشمندانه میان‌وعده بخورید

برای زمان گرسنگی، میان وعده‌های سالم‌ در دسترس داشته باشید. مثل بادام، چوب شور، کشک خشک و ... .

* به اندازه کافی آب بنوشید

به گزارش دویچه وله، نوشیدن مقدار کافی آب باعث می‌شود که احساس گرسنگی کاذب از بین برود و هوس خوردن غذا تعدیل شود. بسیاری از اوقات احساس گرسنگی ناشی از نیاز بدن به آب و مایعات است. پس قبل از رفتن سراغ ماده غذایی، اول یک لیوان آب بخورید.

* تناسب اندام در تعطیلات

در بسیاری از سفرها فرصت‌های خوبی برای ورزش وجود دارد. پیاده‌روی در جنگل یا غواصی در دنیای زیر آب، هر فعالیتی که باشد، مقداری از کالری‌های دریافتی در تعطیلات شما را می‌سوزاند.

همچنین تمرین‌های زیادی نیز وجود دارد که می‌توانید در اتاق خود انجام دهید، مانند یوگا یا طناب زدن و انجام حرکات کششی.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888696

دیگر خبرها

  • سفری به چشمه‌های شفابخش آبگرم محلات
  • جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است
  • مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی
  • هرچه خوردیم دیگر بس است! چند توصیه برای کنترل وزن در تعطیلات
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • مراقب کارت ملی خود باشید !
  • سند و پیوست مردمی‌سازی امور کشور تدوین شود
  • چطور به زندگی مان برکت «حسنی» بدهیم؟
  • درباره سنگ‌های صفراوی چه می‌دانید؟