Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@21:36:16 GMT

ناصر چشم‌آذر راهی خانه ابدی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۳۶۰۲

ناصر چشم‌آذر راهی خانه ابدی شد

به گزارش فارس، مراسم تشییع پیکر ناصر چشم‌‌آذر صبح امروز با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولین و مردم از مقابل تالار وحدت برگزار شد. 

چشم‌آذر با وجود بی‌توجهی‌ها با انگیزه برای موسیقی فعالیت کرد

در ابتدای مراسم رعنا چشم‌آذر فرزند زنده‌یاد چشم‌آذر روی صحنه رفت و با چشمانی اشک‌بار از عشق به پدرش گفت. در ادامه مراسم اشکان خطیبی پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی گفت: ناصر چشم آذر را با بی‌توجهی‌هایمان کشتیم اما با وجود بی‌توجهی‌ها با انگیزه برای موسیقی فعالیت کرد؛ ما قرار بود امروز کنسرتی برگزار کنیم که متاسفانه نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدسریر آهنگساز در ادامه این مراسم گفت: ناصر چشم آذر از جمله هنرمندان بزرگ کشورمان است که من از سال 40 در جریان داوری مسابقات دانش آموزی با او آشنا شدم، وی از جمله هنرمندانی بود که از همان ابتدای نوازندگی خود به همه ما نشان داد که آینده بسیار خوبی در انتظار اوست.

وی افزود: زنده یاد چشم آذر در خانواده ای هنرمند رشد کرد و فضای ارزشمندی درکارهای او وجود داشت که توانایی هایش را به مخاطبان نشان داد.
 او از همان ابتدا در ردیف استعدادهای درخشان موسیقی کشورمان قرار داشت و کارهایش به شکلی بود که ذهن خلاقش همواره بر احساسش غلبه می‌کرد. او هنرمندی بود که همواره در آثارش عشق همراه بود که نغمه های متفاوتی را هم به مخاطبان تقدیم می‌کرد.

چشم‌آذر یکی از استوانه‌های خانه موسیقی بود

حمیدرضانوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در ادامه مراسم با بیان اینکه ضایعه درگذشت ناصرچشم آذر اتفاقی حیرت‌آور و ناباورانه است، گفت: او سراسر شور و انگیز بوده و هر جا می‌آمد با خود شور و نشاط می‌آورد. من به خوبی یاد دارم که بسیاری از هنرمندان جوان به او نگاه می‌کردند و از کارهای وی الگو می گرفتند. زنده یاد ناصر چشم آذر به راستی یکی از استوانه های خانه موسیقی بود که همواره کمک دهنده بسیار ارزشمندی برای ما بود. 

حمید حامی خواننده موسیقی پاپ نیز در این مراسم گفت: هرکسی در زندگی خود قهرمان‌هایی دارد که با حضورشان می تواند به فعالیت ادامه دهد. در زندگی من سه قهرمان وجود داشتند. اول پدرم، دوم بابک بیات و سوم مرحوم ناصر چشم آذر که با مرگ این سه قهرمان من دیگر قهرمانی در زندگی ام ندارم.

شاهد احمدلو کارگردان سینما در ادامه ایم مراسم گفت: هر وقت با ناصر از مردم صحبت می کردیم، او می‌گفت «نگو مردم، بگو یاران باران عشق». ناصر رفیق جوانی من بود، ناصر دنیای من بود و من با ملودی های او بود که عاشق سینما شدم. او این مملکت را رها نکرد و در ایران ماند. یک هفته قبل از مرگ ناصر، او به یک برنامه تلویزیونی دعوت شده بود و بسیار خوشحال بود که دوباره این فرصت را دارد که می تواند با مخاطبان خود دیدار داشته باشد، او مثل همیشه خوش تیپ منزل را به سمت تلویزیون ترک کرد و ما هم منتظر بودیم که تا در خانه تصویر او را ببینیم اما بعد از ۴۰ دقیقه به خانه برگشت و وقتی از او پرسیدیم چرا به خانه برگشته گفت: «هنگام ورود گفتند که ممنوع الورود هستم». به هر حال امیدوارم پرواز ناصر عزیزم آینه ای باشد برای سیاستمداران و مدیرانی که قدرش را ندانستند.

هوشنگ کامکار، حمیدرضا نوربخش، سامان احتشامی، همایون اسعدیان، بهرام حصیری، حمید حامی، خشایار اعتمادی، سعید داخ، ایرج حسابی، ستار اورکی، محمدرضا عقیلی، بیژن کامکار، مهراج محمدی، پوری بنایی، غلامحسین شاه علی، محمد سریر، فرهاد هراتی، ، بیتا فرهی، بابک چمن آرا، علی ثابت نیا، شهرام صارمی، همایون نصیری، رسول ترابی، بابک صحرایی، حسن رضایی، منوچهر اسماعیلی، بیژن بیرنگ، محمد فرشته نژاد، محمد ساربان، حبیب اسماعیلی، باربد بیات از جمله چهره‌هایی حاضر در این مراسم بودند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سازمان ملل از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در بیمارستان ناصر

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل با اشاره به اینکه شناسایی بسیاری از اجساد کشف شده از گورهای جمعی در بیمارستان ناصر غزه به دلیل تجزیه و تکه تکه شدن و ... ممکن نیست تاکیدکرد شواهد حاکی از زنده به گور شدن دست کم ۲۰ نفر در این بیمارستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که بعد از افشای جنایت فجیع نظامیان صهیونیست در حفر گورهای جمعی در بیمارستان‌های نوار غزه از جمله مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس و نیز مجتمع پزشکی شفاء در شهر غزه، عملیات‌ها برای یافتن اجساد صدها شهیدی که در این گورها پنهان شده بودند طی یک هفته گذشته به شکل مداوم ادامه داشت، اداره دفاع مدنی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که عملیات جستجو و پیدا کردن اجساد شهدا از گورهای جمعی در مجتمع پزشکی ناصر به پایان رسیده است و بعد از یک هفته تلاش‌های مستمر در سایه محدودیت‌ها و کمبود شدید امکانات این عملیات به پایان رسید.

«محمد المغیر» مدیر اداره تدارکات و تجهیزات دفاع مدنی غزه در این زمینه گفت که در مرحله بعدی عملیات جستجوی شهدا از زیر آوار آغاز خواهد شد.

وی در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت که تیم‌های امدادی برای پیدا کردن اجساد شهدا با مشکلات بسیار زیادی مواجهند و امکانات کافی را نداریم و امدادگران با وسایل دستی اقدام به پیدا کردن اجساد شهدا می کنند، در حالی که برای یافتن این اجساد نیاز به تجهیزات سنگین و تخصصی داریم.

از طرف دیگر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که از مجموع 392 جسد کشف شده در مجتمع پزشکی ناصر تنها 165 جسد شناسایی شده است.

این نهاد سازمان ملل تاکید کرد که 227 جسد بنا به دلایلی از جمله تغییر آثار بدن آنها، تکه تکه شدن اجساد و یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند. همچنین برخی از اجساد تکه تکه شده در کیسه‌های پلاستیکی در عمق 3 متری قرار داشتند که همین مسئله شناسایی آنها را تقریبا غیرممکن می‌کند.

در گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد آمده است که باید تحقیقات مستقلی درباره گورهای جمعی و اجساد پنهان شده در آن صورت بگیرد و پزشکی قانونی باید به دقت این مسئله را مورد بررسی قرار دهد، به ویژه اینکه شواهد نشان می‌دهد حدود 20 جسد که در این گورهای دسته جمعی کشف شده‌اند زنده به گور شده بودند.

کشف 140 گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌هادرخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزهافشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزه

این نهاد وابسته به سازمان ملل تصریح کرد که تاکنون 3 گور دسته جمعی در مجتمع پزشکی ناصر کشف شده که یکی از آنها جلوی در سردخانه و دیگری در پشت سردخانه و سومی در نزدیک ساختمان بخش دیالیز این بیمارستان قرار داشت.

با گذشت چند روز از کشف گورهای دسته جمعی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه در پی عقب نشینی نظامیان صهیونیست و در حالی که همچنان تلاش‌ها برای کشف سایر اجساد باقی مانده در این گورها ادامه دارد، دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه امروز اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اجساد شهدای فلسطینی را در بیمارستان ناصر قبل از دفن آنها در گور دسته‌جمعی تکه تکه کرده و در کیسه‌های پلاستیکی ریخته بودند تا تجزیه آنها سریعتر انجام شود و پیدا کردن آنها ممکن نباشد.

از طرف دیگر اداره دفاع مدنی نوار غزه اعلام کرد که با بررسی اجساد موارد زیادی از آثار شکنجه روی آنها دیده شد و شواهد نشان می‌دهد که این شهدای فلسطینی توسط ارتش رژیم اشغالگر به شکل وحشیانه‌ای اعدام میدانی شده‌اند.همچنین متوجه شدیم نیروهای اشغالگر اعضای بدن این شهدا را قبل از دفن آنها در گورهای دسته‌جمعی سرقت کرده‌اند. همچنین موارد زیادی از اعدام میدانی بیماران و تیم‌های پزشکی در مجتمع پزشکی ناصر توسط ارتش اشغالگر وجود دارد.

دفاع مدنی غزه اعلام کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد اشغالگران دست کم 20 نفر را در مجتمع پزشکی ناصر زنده به گور کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • گزارش سازمان ملل از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در بیمارستان ناصر
  • وضعیت سرخ صلیب سرخ در غزه