Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@20:11:03 GMT

اقتصاد کشور بايد مبتني بر کشاورزي باشد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۳۶۵۳

اقتصاد کشور بايد مبتني بر کشاورزي باشد

خبرگزاري آريا - قزوين-ايرنا-نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد کشاورزي گفت: اقتصاد کشور بايد مبتني بر کشاورزي باشد چرا که اين بخش از استحکام بيشتر و آسيب پذيري کمتري برخوردار است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين سيد رضا تقوي روز يکشنبه در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان قزوين افزود: اگر اقتصاد کشوري براساس کشاورزي شکل بگيرد از استحکام بيشتري برخوردار خواهد بود و به دليل درون گرا بودن آسيب هاي کمتري را نيز متحمل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: اقتصاد نفتي اقتصادي پرريسک و نامطمئن است چرا که تصميم ها و سياست گذاري ها در اين حوزه در جاي ديگر اتخاذ مي شود و اگر آسيبي به آن وارد شود همه بخش هاي اقتصادي يک کشور را نيز دچار مشکل خواهد کرد اما اقتصاد کشاورزي چنين آسيب هايي را بدنبال خود ندارد.
حجت الاسلام و المسلمين تقوي، اقتصاد کشاورزي را يکي از ارکان اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: براي رسيدن به اهداف خود در اين حوزه بايد کشاورزي خود را به علم و فناوري روز تجهيز کرده و از هدر رفت منابع در حوزه آب و خاک جلوگيري کنيم.
وي اظهار کرد: بايد بهره وري در بخش کشاورزي را بالا ببريم و از روش هاي سنتي در اين حوزه فاصله بگيريم.
نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد کشاورزي همچنين گفت: بايد با حفاظت مطلوب از دشت حاصلخيز قزوين از قابليت هاي کشاورزي اين منطقه مستعد نهايت بهره را ببريم.
نماينده ولي فقيه در استان قزوين نيز در اين ديدار گفت: تقويت کشاورزي از اولويت هاي کشور به شمار مي رود و مسئولان مربوطه بايد اين مساله را سرلوحه کار خود قرار دهند.
آيت الله عبدالکريم عابديني افزود: بايد حمايت بيشتر از کشاورزان در دستور کار دولتمردان قرار بگيرد و همچنين با نظارت و کنترل بيشتر اجازه سوء استفاده از اراضي کشاورزي و تغيير کاربري آنها را به هيچ کس نداد.
وي با بيان اينکه دستگاه قضا بايد کساني که تلاش دارند تا زمين هاي کشاورزي مرغوب را تغيير کاربري داده و سودهاي کلان به جيب بزنند شناسايي و قاطعانه با آنان برخورد کند،افزود: شايسته و عادلانه نيست يک کشاورز اجازه ساخت يک انباري کوچک در اراضي خود را نداشته باشد، آنوقت برخي در زمين هاي کشاورزي ساختمان هاي چند طبقه بنا کنند.
آيت الله عابديني همچنين با اشاره به مشکل کم آبي در قزوين،گفت: در اين حوزه بايد شاهد تغيير الگوي مصرف باشيم که تحقق اين مهم نيازمند فرهنگ سازي است.
امام جمعه قزوين همچنين جلوگيري از واردات بي‌رويه را يکي از مصاديق حمايت از شعار امسال عنوان کرد و گفت: برخي از محصولات کشاورزي مانند چاي و برنج با کيفيت عالي در کشور توليد مي‌شوند بنابراين نبايد اجازه داد واردات بي‌رويه، به کشاورزان اين محصولات آسيب بزند.
استاندار قزوين نيز در اين ديدار گفت: مشکل کم آبي در اين استان بدليل بهره برداري هاي بي رويه از منابع زيرزميني طي ساليان گذشته و خشکسالي هاي اخير رخ داده است.
عبدالمحمد زاهدي اظهار کرد: بايد اين مشکل را مديريت کرده و حل کنيم در غير اين صورت با چالش هاي اساسي از جمله بخش نابودي زمين هاي کشاورزي و ايجاد ريزگردها مواجه خواهيم شد.
وي با اشاره به فعاليت ستاد احياي دشت قزوين، اظهار کرد: در اين ستاد تلاش مي کنيم تا هم مشکلات پيرامون بخش کشاورزي و هم مسايل مرتبط با آب در استان را حل و فصل کنيم.
3013
انتهاي پيام /*