Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:37:37 GMT

کره شمالی 3 تبعه آمریکایی را این هفته آزاد می کند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۴۰۶۹

کره شمالی 3 تبعه آمریکایی را این هفته آزاد می کند

تهران - ایرنا - خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) روز یکشنبه اعلام کرد که دادگاه عالی کره شمالی به عنوان نشانه حسن نیت برای انجام مذاکرات سران این کشور و آمریکا طی یک ماه آینده، سه تبعه بازداشتی آمریکایی که در اردوگاه کار بودند را این هفته آزاد می کند.

این خبرگزاری به نقل منابع مختلف اعلام کرد که این 3 نفر که به اتهام جاسوسی و اقدام خصمانه علیه نظام حاکم کره شمالی دستگیر و زندانی شده بودند، روز شنبه در نقطه مرزی پانمونجوم آزاد خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت که بر اساس توافق میان وزارت خارجه کره شمالی و آمریکا قطعی شد که سه تبعه آمریکایی - کره ای با نام های کیم هاک-سونگ، تونی کیم و کیم دانگ -چول شنبه آزاد شوند.
یک منبع دیگر حتی از احتمال آزاد شدن آنها تا 3 روز آینده خبر داد، چرا که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز روز پنجشنبه به احتمال آزادی آنها در روز چهارشنبه اشاره کرده بود.
بر اساس این گزارش، این اتفاق در حالی است که در سه تا چهار هفته آینده دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، قرار است با یکدیگر ملاقات کنند.
کارشناسان معتقدند یکی از پیش شرط های آمریکا برای مذاکره با کره شمالی، آزاد کردن این زندانیان است.
کیم هاک سونگ، تونی کیم و کیم دونگ چول سه شهروند آمریکایی هستند که اوایل ماه گذشته میلادی از اردوگاه کار خارج شده و چهارشنبه گذشته به یک هتل در حومه پیونگ یانگ منتقل شده اند.
این سه نفر متهم به جاسوسی، تلاش برای براندازی و اقدامات خصمانه علیه کره شمالی هستند.
از سوی دیگر و بعد از شدت گرفتن تحولات کره شمالی، ژاپن نیز خواستار آزادی اتباع ربوده شده خود توسط کره شمالی شده است. توکیو معتقد است کره شمالی 17 شهروند این کشور را ربوده است .این کشور همچنین پیونگ یانگ را به دست داشتن در ناپدید شدن شماری از اتباع ژاپنی متهم کرده است.
از 17 شهروند ربوده شده ژاپنی 5 نفر آنها در نخستین گفت و گوی کویزومی نخست وزیر وقت ژاپن در سال 2002 میلادی با کره شمالی، آزاد شده و به ژاپن برگشتند.
اما کره شمالی می گوید 8 نفر از ربوده شدگان نیز فوت شده اند ولی از 4 نفر دیگر خبر ندارد و معتقد است این افراد اصلا وارد کره شمالی نشده اند.
موضوع زندانیان آمریکایی در کره شمالی همواره یکی از تنش های دو کشور در چند سال گذشته بوده است واشنگتن بعد از مرگ اتو وارمبیر فشارهای بیشتری در حوزه حقوق بشری بر کره شمالی وارد کرد.
وارمبیر دانشجوی آمریکایی بود که سال گذشته میلادی در حالی که در زندان های کره شمالی به کما رفته بود به آمریکا مسترد شد و بعد از مدتی جان باخت واشنگتن اعلام کرد پیونگ یانگ مسئول مرگ وی بوده است.
در ادامه تحولات شبه جزیره سران کره شمالی و جنوبی جمعه گذشته در روستای مرزی پانمونجوم در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند، ملاقات آنها که بازتاب زیادی در جهان داشت به امضای بیانیه صلح موسوم به پانمونجوم انجامید.
رهبران دو کره در این اجلاس در مورد «خلع سلاح کامل شبه جزیره کره» به توافق رسیده و موافقت کردند «توافق متارکه جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر را از این به بعد خاتمه دهند».
به هر حال اکنون جهان برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره و تحقق صلح در این منطقه، بعد از اجلاس سران دو کره، منتظر دیدار ترامپ و کیم است دیداری که قرار است به زودی انجام شود.
دونالد ترامپ در توئیتی با اشاره به این اقدام پیونگ یانگ بصورت غیرمستقیم دولت باراک اوباما را سرزنش کرد.
ترامپ در تازه ترین توئیت خود دراین باره نوشت: همانطور که همگان آگاهند، مدت ها پیش دولت قبلی (آمریکا) آزادی سه گروگان (آمریکایی) را از اردوگاه کار کره شمالی خواستار شده بودند، اما کارساز نبود، منتظر باشید.
شبکه تلویزیونی سی ان ان ضمن انتشار پیام توئیت دونالد ترامپ گزارش داد: اما این درحالی است که دو نفر از این افراد اندکی پس از ریاست جمهوری ترامپ از سوی کره شمالی بازداشت شدند.
آساق**1378**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكايي آزادي كره شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پلنگ ایرانی پس از انقراض ببر مازندران و شیر ایرانی، بزرگترین گربه‌سان کشور به شمار می‌رود. کمبود طعمه در اثر شکار غیر مجاز و بی رویه، تخریب زیستگاه طبیعی پلنگ به دلیل توسعه فعالیت‌های انسانی، کشته شدن پلنگ‌ها به دست افراد محلی و شکارچیان متخلف باعث شده است که این گربه‌سان ایرانی به سمت انقراض برود.

«پلنگ در هر کجا به دام‌ها خسارت بزند از طریق صندوق توسعه محیط زیست خسارت آن پرداخت می‌شود.» این گفته کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره محیط زیست نوشهر به خبرنگار فارس بود.

در نتیجه تقابل پلنگ با انسان و آسیب‌پذیری این گونه کمیاب در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

کمبود طعمه‌های پلنگ در اثر شکار بی‌رویه و تخریب عرصه‌های طبیعی از عوامل مهم کاهش جمعیت و افزایش حمله پلنگ به دام‌های اهلی و تقابل این گونه با انسان بوده است.

«در بخش گسترده‌ای از محدوده پراکنش پلنگ، به‌ویژه در منطقه زاگرس با کمبود طعمه و به‌تبع آن تعارض بین پلنگ و دام‌های اهلی و دامداران روبه‌رو هستیم.» این گفته حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست می‌گوید.

کد خبر 847559 منبع: فارس برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم پاکستان حیوانات - یوزپلنگ آسیایی

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند