Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا مديرعامل شرکت شهر فرودگاهي امام خميني (ره) از 250 ميليارد تومان سرمايه گذاري براي تامين زمين مورد نياز شهر فرودگاهي امام خميني (ره ) و ايجاد زيرساخت هاي 4 پهنه اين شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «شهرام آدم نژاد» روز يکشنبه در جمع خبرنگاران با تشريح چشم انداز سرمايه گذاري 5 سال آينده اين شهر، افزود: اين منطقه در 240 هکتار و در 4 پهنه آماده مي شود که ايجاد پارک لجستيک و توليد در 87 هکتار و پهنه صنايع خلاق فرهنگي و اقتصادي در هفت هکتار از مهمترين پهنه هاي ما در منطقه آزاد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: سومين پهنه، ايجاد مراکز اداري، تجاري و الکترونيکي در 40 هکتار و پهنه فناوري هاي جديد و هاي تک با 28 هکتار زمين در دستور کار قرار گرفته است.
آدم نژاد تصريح کرد: زيرساخت هاي 240 هکتار، 170 هکتار به 4 پهنه و بقيه به مشاعات اختصاص دارد که ظرف 18 ماه آماده خواهد شد.
وي با بيان اينکه طبق برنامه ريزي قرار است تا خرداد سال جاري اين 4 پهنه براي سرمايه گذاري آماده شود، گفت: ايجاد مرکز لجستيک در منطقه آزاد، هزينه هاي توليد و انبارداري را کاهش خواهد داد و اين مرکز به عنوان بارانداز شهر تهران نقش مهمي را ايفا مي کند.
به گزارش ايرنا، براساس ماده 166 قانون پنجم توسعه ، به منظور تقويت موقعيت کشور در شبکه حمل و نقل هوايي بين‌المللي و افزايش درآمد ناشي از عبور (ترانزيت) و حمل و نقل کالا و مسافر و اشتغال مولد و تبديل‌شدن فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) به قطب اول حمل و نقل بار منطقه و قطب دوم حمل و نقل مسافري منطقه با تأکيد بر استقلال سازماني، مالي و مديريتي اين فرودگاه و ايجاد جريان پايدار منابع مالي ذي‌نفعان، دولت اين اقدامات را انجام مي دهد:
ـ ايجاد شهر فرودگاهي در محدوده فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) و ايجاد منطقه آزاد تجاري و منطقه ويژه اقتصادي در بخشي از اراضي فرودگاه جهت ارائه خدمات بانکي و بيمه‌اي و ساير خدمات شهر فرودگاهي از قبيل گردشگري، پزشکي، رفاهي و مشابه آن.
ـ محدوده مناطق آزاد تجاري و ويژه اقتصادي به ترتيب از انتهاي ضلع‌هاي جنوبي و غربي بخش هوايي فرودگاه امام خميني(ره) به مساحت هزار و پانصد هکتار و دو هزار و پانصد هکتار خواهد بود. اداره شهر فرودگاهي موضوع اين ماده که شامل مناطق آزاد تجاري و ويژه اقتصادي نيز خواهدبود، در قالب شرکت دولتي وابسته به شرکت مادرتخصصي فرودگاههاي کشور است که اساسنامه آن به پيشنهاد وزارت راه و ترابري و معاونت به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد.
ـ ايجاد و تکميل زيربناها و زيرساخت هاي لازم با اولويت ساخت فاز دوم فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره).
اقتصام **1108*1070**6075
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟

به مناسبت سالروز وفات طنزنویس معاصر کیومرث صابری فومنی، معروف به گل‌آقا این ویدئو را مشاهده کنید.

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • لغو ۱۳ پرواز فرودگاه امارات به علت شرایط نامساعد جوی
  • اهمیت معلم از نگاه امام خمینی: شغل شما آدم سازی است
  • امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید
  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟