Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@16:15:00 GMT

چرا خدمه سانچی از قایق نجات استفاده نکردند؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۴۳۰۱

صراط:

اگر کشتی سانچی هشدار کشتی ماهیگیران را جدی می گرفت شاید این سانحه رخ نمی داد، هر دو کشتی سانچی و کریستال ارزیابی دقیقی از ریسک احتمالی را نداشتند.

به گزارش ایلنا،  هادی حق‌شناس درباره دلایل اعلام شده در وقوع سانحه تصادف دو کشتی سانچی و کریستال گفت: کمیته بررسی سوانح حکم صادر نمی‌کند بلکه علل وقوع سانحه را بررسی می‌کند اما به طور قطع در وقوع این سانحه فقط یک عامل مطرح نبوده بنابراین تمام دلایل باید بررسی شود تا اینکه منتج به تولید یک قانون جدید در صنعت دریانوردی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معتقدم در این سانحه هم کشتی سانچی و هم کشتی کریستال مرتکب اشتباه شده‌اند، اشتباه کشتی کریستال این بوده تغییر مسیر داده و اشتباه کشتی سانچی هم راه ندادن به کشتی کریستال بوده است البته هر یک از ذی نفعان معتقدند که تصمیم کشتی مربوط به کشور خود درست بوده است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی افزود: نگاه کار‌شناسی ما می‌گوید تغییر مسیر کشتی کریستال عامل وقوع این سانحه است و دو ذی نفع سانچی و کریستال هم بر این باور هستند که اگر کشتی سانچی به کشتی کریستال راه عبور می‌داد شاهد وقوع این تصادم نبودیم.

حق‌شناس تاکید کرد: شاید اگر کشتی سانچی به هشدار کشتی ماهگیران توجه می‌کرد و پیام را جدی می‌گرفت این سانحه رخ نمی‌داد اما سوال این است که چرا کریستال تغییر مسیر داده است و ما معتقدیم که این تصمیم کشتی کریستال عامل اصلی وقوع سانحه سانچی است.

وی در پاسخ به این سوال آیا کشتی کریستال مجاز به تغییر مسیر بوده است، گفت: در شرایطی که کشتی در فاصله کمتر از ۱۰ مایلی کشتی دیگری است این تغییر مسیر عقلایی نبوده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: شرکت نفت می‌تواند درباره این اقدام غیر عقلایی کشتی کریستال پیگیری حقوقی انجام دهد.

حق‌شناس درباره اینکه چرا خدمه کشتی سانچی پس از درک خطر از قایق نجات استفاده نکردند، تاکید کرد: یکی از خطاهای افسر سوم این بوده که زود‌تر موضوع را به کاپیتان اطلاع نداده است و کاپیتان کشتی دو دقیقه مانده به وقوع سانحه از شرایط مطلع شده است.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که افسران کشتی سانچی تصور نمی‌کردند این سانحه رخ دهد و یکی از نتایج کمیته بررسی سوانح هم این بود که هر دو کشتی ارزیابی دقیق از ریسک احتمالی را نداشتند وگرنه قطعا هر دو تغییر مسیر می‌دادند.

حق‌شناس با بیان اینکه هر دو کشتی حتی اقدام به کاهش سرعت خود هم نکردند، گفت: کمترین کار در فرصت باقی مانده این بود که به خدمه اطلاع داده شود که کشتی را ترک کنند اما ازآنجایی که احتمال این سانحه به این شدت را نمی‌کردند این اقدام هم انجام نشد. بنابراین متاسفانه همه خدمه در‌‌ همان لحظه وقوع انفجارهای پی در پی جان خود را از دست دادند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست

به گزارش همشهری آنلاین، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.
امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

کد خبر 847336 برچسب‌ها ایران و پرتغال حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند