Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال، رقابت دروازه‌بانان این تیم را به رقابت نزدیک مرحوم ناصر حجازی و منصور رشیدی در گذشته تشبیه کرد. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ ورزشی فوتبال ایران نظرات

جواد قراب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره قهرمانی استقلال در جام حذفی، اتفاقات جشن قهرمانی، تمدید قرارداد وینفرد شفر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به اظهارنظر پرداخت که مشروح این گفت‌وگو در زیر می‌آید:

* تسنیم: استقلال فصل را با بحران‌هایی آغاز کرد، اما با آمدن شفر متحول شد و به قهرمانی جام حذفی دست یافت.

قهرمانی حق‌مان بود و لیاقت آن را داشتیم. استقلال در حال حاضر به شخصیتی رسیده‌ است که می‌تواند در آسیا حرف اول را بزند. ما می‌خواهیم به فینال آسیا رسیده و ستاره دیگری به ستاره‌های روی پیراهن استقلال اضافه کنیم.

* تسنیم: فکر می‌کنید استقلال ابزار لازم برای قهرمانی در آسیا را دارد؟

چرا ندارد؟ وضعیت استقلال خیلی خوب است و همه بازیکنان یکدل و یکدست هستند. تنها تیمی که امکان قهرمانی در آسیا را دارد، استقلال است.

* تسنیم: چرا جشن قهرمانی بی‌نظم بود؟

درباره مراسم جشن صحبت نمی‌کنم، چون بانی جشن ما نبودیم. اگر خودم برگزارکننده بودم، برنامه‌ریزی زیبایی می‌کردم، همان‌طوری که در مجموعه بانک سپه کارهایی را انجام می‌دادم. ما طراحانی داریم که کارها را فوق‌العاده طراحی کرده و به انجام می‌رسانند.

* تسنیم: خیلی‌ها با برگزاری فینال حذفی در خرمشهر مخالفت کرده‌اند. نظر شما چیست؟

خرمشهر، شهر مقدسی برای ایرانی‌هاست. درست است که امام‌زاده ندارد، اما همه این شهر را می‌پرستند. به اعتقاد من می‌توانستند برنامه‌ریزی درست و بهتری برای برگزاری بازی فینال داشته باشند.

* تسنیم: اما عدم امکانات مناسب و برنامه‌ریزی، باعث شد تا سنگی به چشم هوادار استقلال برخورد کند و نابینا شود ...

واقعاً متأسفم. چقدر از این ماجرا ناراحت شدیم. از لحظه‌ای که متوجه شدیم، قلب‌مان گرفته است. برای آن هوادار و خانواده‌اش به خاطر این اتفاق متأسفیم. اتفاق دردناکی بود. باز هم می‌گویم می‌توانستند برنامه‌ریزی خاصی برای برگزاری بازی و جشن قهرمانی داشته باشند، اما این مسائل به من و باشگاه استقلال ربطی ندارد. می‌شد از نیروی انتظامی که کمک می‌کرد، بیشتر استفاده کرد تا کسی به زمین نیاید. باید تیمی را طراحی می‌کردند که جشن به زیبایی برگزار شود.

* تسنیم: ماجرای ناراحتی سیدرضا افتخاری چه بود که ابتدا روی سکوی قهرمانی نیامد؟

اصلاً چنین چیزی نبود. سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ و یک نفر دیگر که از فدراسیون فوتبال بود، گفتند که سه نفر از تیم استقلال بالا بیاید. گفتم من، افتخاری و حسن زمانی هستیم. غیر از ما فرد دیگری نبود. سپس گفتند نمی‌توانید روی سکو بروید و خود آقای افتخاری باید جام را بگیرد. به این دوست جوان (فتاحی) که خیلی هم پسر خوبی است، گفتم من اصلاً جام نمی‌گیرم و به جام دست هم نمی‌زنم. در رختکن با جام عکس می‌گیرم که دیدید این کار را انجام دادم. من از هشت سالگی عاشق تیم استقلال بودم و یک تاجی هستم و گفتم باید در سکوی قهرمانی باشم. من همه مدارج را در استقلال طی کرده‌ام و الان عضو هیئت مدیره باشگاه هستم. من نماینده پیشکسوتان بودم و باید روی سکو می‌رفتم.

من نه عقده عکس گرفتن دارم و نه سفر رفتن. با تیم ملی سفرهای زیادی رفته‌ام، قهرمان آسیا شده‌ام و در المپیک مونیخ حضور داشته‌ام. من دو بار قهرمان آسیا شده‌ام و نیازی به گرفتن جام ندارم، اما گفتم باید روی سکو باشم که گفتند افتخاری باید باشد. اگر زمانی نمی‌خواهد بیاید، به من ربط ندارد، اما ما باید باشیم. بعد از آن من و حسن زمانی کنار وزیر ایستادیم. خود وزیر گفت که مدال‌ها را قراب بدهد و من هم این کار را کردم. من که از نوجوانانی کنار تیم استقلال بوده‌ام، چطور نباید آنجا باشم؟ سعید (فتاحی) پسر خوبی است، به او گفتم انسان‌ها را تشخیص بده. ما اهل جنجال و داد و بیداد نیستیم. یک عمر است در این ورزش حضور دارم و نزدیک به 61 سال کنار استقلال هستم. خود فتاحی گفت که شما باید روی سکو تشریف می‌بردید و عذرخواهی کرد. من هم از او عذرخواهی کردم.

* تسنیم: ماجرای گم شدن مدال‌های قهرمانی برخی از بازیکنان به کجا رسید؟

به خاطر شلوغی، دو سه مدال بازیکنان گم شد و قرار است طبق گفته فتاحی، سازمان لیگ دوباره به این بازیکنان مدال بدهد.

* تسنیم: با توجه به اینکه از پیشکسوتان قدیمی استقلال هستید و در صحبت‌های‌تان اشاره کردید چندین سال در این باشگاه حضور داشته‌اید، بگویید چرا برخی از جام‌های استقلال گم شده است؟

دقیق نمی‌دانم منظورتان چیست و فکر نمی‌کنم چنین چیزی صحت داشته باشد.

* تسنیم: ظاهراً کاپ نایب قهرمانی استقلال در آسیا در ویترین باشگاه وجود ندارد!

ممکن است به دلیل تغییر محل باشگاه، این اتفاق افتاده باشد. باشگاه استقلال زمانی در تربیت بدنی استان تهران بود. ما بهترین باشگاه را در ایران داشتیم. کسی نمی‌دانست سالن آمفی تئاتر و رستوران چیست، اما ما اینها را در باشگاه داشتیم. تمامی مدال‌ها و کاپ‌ها آنجا بود. ما دو بار قهرمان آسیا، دو بار نایب قهرمان و یک بار هم سوم آسیا شدیم. فکر می‌کنم کاپ نایب قهرمانی در باشگاه نیست.

* تسنیم: بگذریم، چرا افتخاری درست روز فینال جام حذفی اقدام به تمدید قرارداد شفر کرد؟

افتخاری دنبال موقعیت می‌گشت. او دو هفته شب‌ها تا ساعت سه بامداد در هتل، رستوران، منزل خودش و شفر با سرمربی تیم صحبت می‌کرد. او مسائلی را عنوان می‌کرد تا شفر متوجه شد استقلال تیم معمولی نیست. استقلال و پرسپولیس تیم‌های خاصی در ایران هستند. به افتخاری گفتم می‌خواهی چه کار کنی؟ گفت می‌خواهم هم باشگاه ضرر نکند، هم شفر. افتخاری بی‌شیله و پیله است و اهل قالتاق‌بازی نیست. او خواست برای شفر انگیزه‌ای ایجاد کند. افتخاری آخرین صحبت‌ها را شفر انجام داد تا او دستیارانش راضی شوند. افتخاری گفت قصد دارد حرکت زیبایی انجام دهد و پیش از فینال جام حذفی شفر را با انگیزه مضاعف روبه‌رو کند. غیر از این، داستانی نبود. آیا به نظرتان نباید با شفر چونه می‌زد؟ همه می‌گویند آقایان این پول‌ بیت‌المال است. خب، درست است اسپانسر پول شفر را می‌دهد، اما از کجا می‌آورد؟ بنابراین افتخاری باید مصالح باشگاه را در نظر می‌گرفت.

* تسنیم: بحث ما این این است که چرا چانه زدن و نهایی کردن قرارداد شفر را در روزهای قبل یا بعد فینال انجام نداد؟

چون می‌خواست رقم را به حداقل برساند. او پس از مشورت با ما این کار را کرد و خوشحال هم شدیم. افتخاری قصد داشت تخفیف بگیرد که گرفت. اینهایی که می‌گفتند شفر از باشگاه‌های دیگر پیشنهاد مالی خوبی دارد، بدانند که او جایی نمی‌رفت، چون ایران چیز دیگری است. استقلال 30،40 میلیون هوادار دارد. برای استقلال و پرسپولیس ببینید چقدر تماشاگر می‌رود. بنابراین ماندن شفر برای او ایده‌آل بود. او بازیکنان را شناخته و اگر همین گروه بماند، استقلال به مانند زمان رایکوف می‌شود که سه سال یک بازی را هم نباختیم. به خاطر دارم آنقدر بازی‌ها را می‌بردیم که وقتی به پرسپولیس باختیم، آنقدر امتیاز داشتیم که قهرمان شدیم. قرار است بدنساز قوی برای استقلال بیاید تا بهترین تیم برای آسیا را بسازیم. افتخاری مدام در حال پرداخت بدهی‌های گذشته است. او با همه بازیکنان برای تمدید قرارداد صحبت کرده و گفته که بدهی‌ها را پرداخت می‌کند. باور کنید خیلی سخت است هم پول بازیکنان را بدهیم، هم بدهی‌های گذشته. چند شب پیش پرویز مظلومی برای طلبش تماس گرفت، به او گفتیم چرا پولت را نباید بدهیم؟ از او خواستیم به باشگاه بیاید و در نهایت قرار شد در دو قسط پولش را بدهیم.

* تسنیم: آیا افتخاری برای تمدید قرارداد با بازیکنان صحبت کرده است؟

بله، صحبت کرده. او پدرانه با بازیکنان حرف زد و گفت بدهی‌های فصل گذشته پرداخت می‌شود. باشگاه استقلال، برند است و تیم حسن علی جعفر نیست! روزی که به تاح آمدم، در تیم برق بودم و آقای گل شدم، اما کسی من را نمی‌شناخت. در تاج بودم که اسمم بر زبان‌ها آمد. استقلال آرزوی هر بازیکنی است. امسال دیدید که حاشیه‌ای دور تیم نبود که اگر بود، بدبخت می‌شدیم. اعضای هیئت مدیره به مانند زنجیر پشت هم هستند، کمیته پیشکسوتان به سرپرستی سلطان علی جباری و کمیته فنی پیگیر کارهاست. چه زمانی باشگاه کمیته فنی داشته است؟ نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم، اما من و جباری پای پیشکسوتان را به باشگاه باز کردیم و حقوق ماهیانه می‌دهیم. هر بازی هم از دو پیشکسوت تجلیل کرده و در سفرها هم با خودمان پیشکسوت می‌بریم. کمیته فنی ما شفر را آورد، انتخابی که در ابتدا همه می‌گفتند شفر پیرمرد است.

* تسنیم: بحث جدایی سید حسین حسینی از استقلال صحت دارد؟

اصلا چنین چیزی نیست و خودم با او صحبت کردم. گفتم حسینی جان! در سفری با مرحوم ناصر حجازی به شوروی رفتیم. رایکوف سرمربی تیم بود. حجازی در چند بازی 18 گل خورد. رایکوف همان جا گفت من این را بهترین دروازه‌بان ایران می‌کنم، اما همه گفتند به در نمی‌خورد. دیدیم که حجازی بهترین شد و هنوز رو دست او نیامده است. از حجازی خوشگل‌تر، خوشتیپ‌تر، ژیگول‌تر و تحصیل کرده نداشتیم. به حسینی گفتم استقلال تیم فجرسپاسی و این و ان نیست. باید خدا را شکر کنی که رقیبی به نام مهدی رحمتی داری. تو باید طوری عمل کنی که مربی نتواند حرف بزند. من عاشق حسینی و رحمتی هستم. آنها مقل حجازی و منصور رشیدی هستند. سؤالات‌تان تمام نشد؟

* تسنیم: آیا صحت دارد که شفر در قراردادش خواسته که خودروی چینی او را عوض کرده و خودروی دیگری در اختیارش بگذارند؟

راننده شفر آدم خوبی است که شفر هم از او رضایت دارد. قرار شده که خودروی شفر را عوض کنند!

انتهای پیام/

R1015150/P1015145/S3,27/CT2 واژه های کاربردی مرتبط استقلال تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استقلال تهران استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است

رحمتی گفت: یکی از ابتکارات وزارت کشور در سال جاری، برگزاری نمایشگاه معرفی زنجیره ارزش است که همه استان‌ها بتوانند ظرفیت هایشان را در معرض دید عموم قرار دهند.

وی افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های صنعتی کشور و در بسیاری از موارد دارای رتبه اول است.

وی بیان کرد: آذربایجان شرقی با هشت میلیارد تن، بیشترین ذخیره معدنی کشور را دارد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از زنجیره‌های ارزش راهبردی برای آذربایجان شرقی، رنجیره ارزش صنایع معدنی است که در تولید کنسانتره و مس کاتدی در حال انجام طرح‌های عملیاتی هستیم.

رحمتی در ادامه به صنعت فرش اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ زنجیره کامل تولید فرش و صنایع دستی استان را به نمایش گذاشته ایم و در کنار آن زنجیره صنعت چرم، کیف و کفش نیز ارائه شده است.

وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی ظرفیت بالایی در صنایع غذایی به ویژه شیرینی و شکلات وجود دارد و صادرات این محصولات نشان دهنده جایگاه این زنجیره ارزش است و اتفاق خوبی در این نمایشگاه برای شناسایی سرمایه گذاران در طول این زنجیره ارزش، افتاده است.

وی به توانمندی‌های بالای استان در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: آذربایجان شرقی در کنار صنایع، ظرفیت‌های گردشگری چشمگیری هم دارد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالایی در گردشگری تاریخی و طبیعی دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی دارای جذابیت باشد و این ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه گذاران عرضه شده است.

رحمتی تشریح کرد: آذربایجان شرقی در حوزه تولید لوازم یدکی و قطعات خودرو دارای افتخارات ملی و بین المللی است و بر اساس تفاهمنامه امضا شده با سوریه، مقرر شد توجه ویژه‌ای به این موضوع شود تا بتوانیم سرمایه گذاری‌های مشترکی در این عرصه داشته باشیم.

وی ادامه داد: صنایع غذایی و صادرات آن از آذربایجان شرقی به کشور سوریه از دیگر محور‌های مهم این تفاهم نامه بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی، فرصت استثنایی برای معرفی ظرفیت‌های کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقه‌مند به سرمایه گذاری در کشورمان، فراهم می‌کند تا بتوانند با این استعداد‌ها آشنا شوند.

رحمتی بیان کرد: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی‌های دولت به ویژه وزارت کشور و استانداران، شاهد رشد و تحول در همه استان‌ها باشیم.

رحمتی تاکید کرد: مهم‌ترین وجه تمایز نمایشگاه اکسپو با سایر نمایشگاه ها، تمرکز بر زنجیره‌های ارزش است که می‌تواند بهره وری را در صنایع ما بالا ببرد.

در سومین روز از نمایشگاه ایران اکسپو، تفاهمنامه همکاری اقتصادی و تجاری در سه محور مهم، مابین آذربایجان شرقی و سوریه با حضور وزیر کشور و استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

همچنین مراسم افتتاح واحد تولیدی انواع کفش ورزشی با سرمایه گذاری ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۵۰۰ یورویی برگزار شد.

 قرارداد همکاری با سرمایه گذار کشور ترکیه برای تولید جک تریلی دیگر تفاهم نامه‌ای بود که با حضور استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)
  • کدام بازیکنان استقلال به نبرد تبریز نمی‌رسند؟
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم
  • نبرد تاکتیکی استقلال و تراکتور/ آبی‌ها چگونه در غیاب حسینی از دروازه‌شان محافظت می‌کنند؟
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • سه مصدوم تراکتور برای استقلال
  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • حمایت بازیکن استقلال از جانشینش؛ از تو مطمئنم + عکس