Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@08:50:04 GMT

تشخیص تمام بیماری‌های ارتوپدی نیازمند انجام «ام آر آی» نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۵۵۹۰

تشخیص تمام بیماری‌های ارتوپدی نیازمند انجام «ام آر آی» نیست

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به راه‌های کاهش اشتباهات شایع در تشخیص و درمان بیماری‌های شانه، گفت: بدون معاینه دقیق بیمار و تنها با انجام ام آر آی و عکسبرداری به نتایج دقیق نمی‌رسیم و اشتباهات زیادی ممکن است در درمان بیمار حاصل شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمدنصیر نادری در ارتباط با موضوع اشتباهات شایع در تشخیص و درمان جراحی شانه و راهکارهای جلوگیری از آن اظهار کرد: جراحی شانه یکی از مباحث نوین بوده که دید جراحان با توجه به مساله آرتروسکوپی مفاصل نسبت به این موضوع بیشتر شده است و در چند دهه گذشته پزشکان نسبت به این بیماری شناخته وسیع‌تری پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اشتباهات شایع در این زمینه این بوده که پزشکان با علم روز پیش نروند و مساله دوم فراموش کردن اصول پایه همچون معاینه دقیق بیمار است. چرا که در تشخیص بیماری‌های شانه اهمیت معاینه دقیق بسیار زیاد بوده و نمی‌توان تنها به رادیوگرافی و ام آر آی اتکا کرد.

این جراح شانه بیان کرد: برای هر بیماری انجام ام آر آی لازم نیست و در صورت لزوم و برای تشخیص‌های افتراقی ام‌ آر‌ آی می‌تواند کمک کننده باشد.

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به ضرورت استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های نوین در علم ارتوپدی جهت کاهش وقوع اشتباهات، گفت: استفاده از روش‌های قدیم در درمان بیماری‌های شانه سبب بروز عوارض همچون خشکی مفصل و محدودیت حرکت می‌شود، با تکنیک‌های جدید می‌توان این عوارض را به میزان چشمگیری کاهش داد.به‌علاوه لزوم همفکری و مشاوره با همکاران دیگر و پیشکسوت می‌تواند در کاهش اشتباهات شایع در درمان و جراحی بیماری‌های ارتوپدی و از جمله جراحی شانه کمک فراوانی کند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری بیماری SMA در کشور/ جزئیات برنامه وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش اعتماد، روز شنبه در نشست خبری هفته سلامت، با اشاره به بیماری SMA به عنوان یک بیماری وابسته به ژنتیک، گفت: کار مطالعاتی در راستای غربالگری بیماری SMA در کشور انجام شده و سه سناریو در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس غربالگری بیماری SMA در سه گروه شامل جمعیت عمومی کشور، افرادی که ازدواج فامیلی دارند و همچنین افراد دارای فرزند SMA انجام خواهد شد.

اعتماد به اقدامات مورد لزوم پس از شناسایی موارد نیز تاکید کرد و گفت: شیوه‌نامه غربالگری SMA در حال تدوین است و این برنامه در سال جاری عملیاتی می‌شود.

در ادامه، کاظم وطن‌خواه رئیس آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت گفت: در زمینه آزمایشگاهی و تشخیص آزمایشگاهی SMA نیز اقدام خوبی صورت گرفته است و یکی از کیت‌های تولید داخل در کارگروه مربوطه مصوب شده و به اداره کل تجهیزات سازمان غذا و دارو اعلام شده است، بنابراین تشخیص این بیماری با کیت تولید داخل خواهد بود.

کد خبر 6083285 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • سائیدگی لگن و مفصل ران چیست
  • از صفر تا صد جراحی‌های چاقی
  • درباره مزایا و معایب جراحی چاقی بیشتر بدانیم
  • غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی
  • زنگ خطر سالمندی در ایران به صدا در آمد
  • سقوط آزاد نرخ باروری متوقف شد / آغاز غربالگری SMA از سال جاری
  • غربالگری بیماری SMA در کشور/ جزئیات برنامه وزارت بهداشت